Krydstogtet er slut - Nu på Fort Myers Beach

Trip End Feb 21, 2011

Flag of United States  , Florida
Sunday, February 13, 2011

13/2 2011 - Fort Myers Beach

Dagen startede meget tidligt på Liberty Of The Seas med morgenmad fra kl. 07:15 – puhaaa det er tidligt for os når vi har ferie.

Morgenmaden kunne desværre ved ankomst i Miami ikke serveres for os i kahytten – Til gengæld var der rigeligt at vælge imellem i Windjammers morgenbuffét på Deck 11.

Kufferterne havde forladt skibet da vi stod op – nu var det bare op til os at vente på at klokken blev 08:45, så vi kunne gå fra borde.

Vi mødtes på Deck 5, efter at have udfyldt toldpapirer, og efter vi havde tjekket at alt var husket fra vores kahyt. Der gik ikke længe før vi blev kaldt ned til at gå fra borde.

En tur forbi check out på skibet gik hurtigt. Desværre gik det ikke så hurtigt for opsamlingen af vores kufferter – Per måtte vente lidt længere end os andre på at finde sin fra bagagebåndet i terminalen på kajen.

Efter en længere kø kom vi smertefrit igennem toldkontrollen – ingen problemer dér. Vi havde jo heller ikke noget som skulle fortoldes.

Udenfor kajen gik turen med minivan til Hertz' biludlejningskontor på 1st Street i Miami.

Første bil med Kristian & Preben som chauffører blev en lækker sort Buick 6 personers MPV med alt i udstyr. Per & Marianne måtte "nøjes” med en dejlig japansk Toyota Corolla :o(

Efter en hurtig støvsugning af bilerne var vi klar til afgang….. Troede vi…. Efter et tjek af papirerne på bilerne var Toyotaen registreret forkert :o(

Tilbage til personalet hos Hertz hvor vores kontakt nu var optaget af anden kunde i biksen…. VORES HELD….. For nu blev den japanske riskoger ombyttet kvit og frit til en Cadillac og Per’s mundvige fik helt anden form, og hans ansigt andet udtryk :o))))))

Dejlig flyder med ALT i udstyr. Se det er det de unge vil ha’ – I Amerika skal vi naturligvis køre i Amerikansk vogn…. Og det blev en ORDENTLIG VOGN.

Afsted mod Fort Myers via I95 Nord og Highway 595 West i begge biler. Kristian viste vej – med iPhone og TomTom navigationssoftware som vejviser. Det virker skam godt det ”skidt”.

Efter at have lært bilen at kende kom vi godt afsted til Fort Myers, og med et enkelt stop gik det som smurt hele vejen lige til husets parkeringsplads, uden at være kørt det mindste forkert.

Et fint hus – Lidt bedre klarrengøring havde nok været på sin plads – blev inspiceret. Værelserne blev fordelt jf. Gårsdagens lodtrækning om 1. – 2. Og 3. Vælger.

Kate og Preben fik Master Bedroom med dobbeltseng, stort tv, eget badeværelse og karbad. Anita og Kristian fik et mindre værelse med dobbeltseng, mindre tv, eget bad og brus. Marianne og Per fik ”karlekammeret” med minitv og ”eget” badeværelse i tilstødende rum.

Der blev snakket og hygget på Terrassen med udsigt til båd, pool og terrassedeck for neden af huset. Også en kort gåtur blev det tid til på stranden.

Og så skulle der shoppes – Afsted mod Publix supermarkedet ved stranden skulle vi. Anita, Preben, Per og Kristian fandt indkøbsvognene og der blev fyldt alt fra vaskepulver til Cherry Cola og morgenmad deri.

Efter shoppingturen tog Kate og Anite initiativ til at klare første vask i ”kælderen” af huset på fin vaskemaskine og tørretumbler – rart med den mulighed efter brugen af forskelligt tøj på cruiset i Caribien.

Aftenens måltid blev indtaget en restaurant nær ved stranden – og det var skønt. Kristian var chauffør – hvilket han absolut ikke havde noget imod i den store Buick MVP. Der er endnu flere knapper og trykke på end i den første bil vi lejede i Miami før cruiset – Der har endda indfundet sig bakkamera i bakspejlet, som automatisk aktiveres når automatgearet bliver sat i REVERSE.

Godt trætte efter en lang dag hvor vi kom ekstra tidligt op tog vi en nightcap – Per var super bartender og diskede op med en Rum Daquiri.

Goodnight Denmark – whereever you are…..

Feriehilsner fra

Anita & Kristian