Dag 7 – Labadee, Haiti, Stand og Labajuices

Trip End Feb 21, 2011

Flag of Haiti  , Nord,
Friday, February 11, 2011

Dag 7 – Labadee, Haiti

Det god "skiw” Liberty Of The Seas anløb Labadee på Haiti kl. 09:30 – Sidste stop på dette krydstogt i Caribien.

Landgangen gik nemt efter god morgenmad i Windjammer restauranten. Og hvilken morgenbuffét. Der er alt hvad hjertet og maven begærer.

På Haiti har Royal Caribbean lavet et kæmpe resort udenfor kolera og jordskælvsramte områder. Resortet bestod af 5-6 strande af forskellig størrelse, Svævebane, Rutchebane, Waterjets, Barer, Shopping, Private Cabana's, transport langs stranden og meget mere.

Vandet var skønt – vel omkring de 27 grader og vejret ligeledes fantastisk omkring de 31 grader. Så vi hyggede det meste af dagen på stranden med LabaJuices (lokaldrinken på Labadee), bestående af VITAMINER. Det mente i hvert fald strandsælgerne ;o)

Mixed Frugtjuice som daquiri og godt med rom i - så var stemningen god ! Dem nød vi i vores lille skyggetelt på solvognene som de lokale velvilligt for nogle få dollars opstillede til os.

Frokosten blev serveret fra grill ved stranden – der var både charcoll bbq ribs, burgers og kylling m.m.

Her kunne vi godt ha tilbragt nogle dage.

På videoen kan du se et kort klip fra resortet på Labadee, Haiti.

Tilbage på skibet blev saltvandet skyllet af kroppen. Og så var det tid til at se udsejlingen og afgangen fra Labadee, Haiti mod Miami og afslutningen på vores 8 nætters cruise.

Kaffe, The og Chocolate Cookies blev leveret af roomservice i kahytten på Deck 7 – og så kunne vi nyde det sidste af eftermiddagssolen på balkonen og vinke farvel til Haiti.

Efter en kort lur blev det tid til aftenens show. Abbacadabra leverede 70 minutters fantastisk koncert i Platinum Theatre, og de både sang og så ud som Abba i 70’erne.

Middagen blev serveret i den eksklusive Chops Grille kl. 20:30. Et ekstra fee på 25$ pr. Mand blev sat på regningen, for at spise i en mindre restaurant, hvor maden er af ekstra høj kvalitet. Det var den også – men servicen synes de fleste af os var bedre i The Main Dining Room. Havde man bestilt Mørbrad behøvede man ikke have tænderne i – det var fantastisk.
Det blev også til Løgsuppe, Ceasar Salat, Rejecocktails med kæmperejer, New York Strips 12 oz og  et kæmpe stykke chokolade kage med ”guf” i.

Godt der ikke er en vægt ombord ;o)

Vi fik (Som plaster for såret for manglende råvarer, fejlbooking og mindre varm sauce) en flaske Champagne – for én ting er sikkert, Royal Caribbean ønsker tilfredse gæster som vil anbefale et cruise til venner og familie, eller selv vil booke sit næste cruise. De gør det sku godt. Vores tjener havde muligvis en off-day – men alt i alt gik vi derfra mætte og tilfredse.

Nu er det tid til en god nats søvn. Klokken er 23:45 og i morgen er vi på søen og CRUISER hele dagen inden vi ankommer til Miami og står for helt nye oplevelser i Florida en uges tid mere :o)

Mange ferieglade hilsner

Anita & Kristian