Dag 6 – San Juan, Puerto Rico, Rum & Pirates

Trip End Feb 21, 2011

Flag of Puerto Rico  ,
Thursday, February 10, 2011

Dag 6 – San Juan, Puerto Rico

Den seneste Pirates Of The Caribbean film er netop afsluttet filmet på Puerto Rico – Sidste flaske rom har endnu ikke forladt Bacardi Distilleriet i San Juan på Puerto Rico.

Morgenmaden blev indtaget i kahytterne via roomservice da der var dømt tidlig embarking i dag.

Puerto Rico er en lille ø i Caribien og en del af USA.

En af de største eksporter fra øen er Bacardi Rom – Preben og Kristian's tur i dag faldt naturligt på Bacardi Distilleriet ca. 25 minutters kørsel fra kajen hvor Liberty Of The Seas har lagt til kaj.

Samling i Platinum Theatre kl. 07:45 og embarking kl. 08:00.

Selve distilleriet fremstiller i dag mere end 100.000 flasker Bacardi om dagen – Det er dælme en hel masse rom….. RRRrrrrrrrRrrrrr

Besøget på distilleriet foregik ikke i selve produktionslokalerne som i dag er næsten 100% automatiseret, men via film, gamle tønder og fremvisning af film. Vi fik også et kort bartenderkursus i at lave den traditionelle Cuba Libre med Bacardi GOLD, Rum & Coke med Barcardi Superior, Daquiri, og Mojito med Bacardi Superior.

Efter besøget og rundtur (In A Tram) var det tid til smagsprøver – ahhhhhh…..

Preben fik prøvet en Mojito og en 8 års Bacardi Gold – Begge gled fint ned. Kristian fornøjede sig med en Bacardi Apple med Sprite og ligeledes en Mojito, inden begge slog sig løs i Bacardi shoppen på distilleriet. En flaske Bacardi Superior til 11.95 US$ = ca. 66 DKK må siges at være rimelig billigt :o)

Imens at Preben & Kristian var på romtur, blev der shoppet og hygget i San Juans gader.

Tilbage på kajen efter besøget stødte Preben & Kristian på nogle andre danskere som kunne bekræfte at søen er ROUGH i det Caribiske hav. De havde, 6 personer, lejet en sejlbåd og sejlet rundt imellem de Caribiske øer i en hel måned. Glade tog vi tilbage på Liberty Of The Seas som sejler så stabilt at man stort set ikke mærker man er på vandet.

Klokken var blevet 12:00 og det var tid til frokost, den blev "nappet” i Windjammer restauranten på Deck 11 inden vi skulle se 3D-film i Platinum Theatre på Deck 3 kl. 13:00. Det var lige før at filmen ”How To Train Your Dragon” blev til 4D. Skibet lagde fra kaj midt i den største dragescene og med biografen placeret så langt nede på skibet rystede vores sæder ;o)

Marianne & Per nød eftermiddagen på soldækket – hvor solen har skinnet i bedste stil på hele krydstogtet. Kun meget kortvarig regn er det blevet til :o)

Dagens aktiviteter på skibet sluttede ikke her.

Der skulle spilles Bingo. Mulighed for at vinde pengepræmier og ikke mindst et cruise på 7 nætter for 2 personer. Det måtte vi da prøve – så Kate, Preben & Kristian fandt bingohumøret frem og troppede op sammen med ca. 50-60 andre endnu engang i Platinum Theatre.

Gode odds for at få sig en gevinst med sig.

Der gik ikke længe før Kristian havde de første 4 tal og skulle rejse sig op. Og der stod han så – længe ….. For det 5 nummer kom desværre aldrig ud før en anden i salen råbte BINGOOOOOO….

Også ved hovedpræmien, Et cruise for 2, var Kristian tæt på – men så blev det heller ikke nærmere booking af en ekstra ferie med Royal Caribbean. BINGOOOO blev der pludseligt råbt fra en ældre kvinde i Teatret som i ekstase hoppede rundt da det gik op for hende at hun havde vundet et cruise for 2.

I videoklippet kan du se hvordan det gik for Preben under Bingospillet.

Trøstesløse måtte vi afslutte eftermiddagen inden middagen med Strawberry Daquiri og Straight Whisky på Deck 14 – SKY BAR, imens vi nød solnedgangen i Caribien.

Dagens middag blev self-service på Deck 11 – Windjammer & Jade restauranten – Så slap vi også for den formelle middag med fint tøj i Main Dining Room. Buffet med ALT hvad hjertet kunne begære og verdens køkkener kunne servere. Der var alt fra frisklavet Sushi til Hamburgers – Så der var frit ”slaw” !

Kl. 21:00 var der stor musicalopsætning ombord, så endnu engang smuttede vi i Platinum Theatre. Propfyldt allerede 20 min. før showstart. Og det var et godt show. Sang, dans, koreografi, effekter og musik i en meget professionel standard. Endnu engang et flot show og vi må sige at det er svært ikke at blive benovet, selv efter flere dage på skibet.

Cruisin’ Caribbean Style er bare skønt.

Efter en lang dag er vi tilbage i kahytterne, og Anita får sidste mulighed for at få det endnu bedre - inden vi i morgen ankommer til Labadee på Haiti. Et slaraffenland af aktiviteter, sol & strand, vandsport, svævebaner, rutschebaner og kolde drinks. Vi glæder os og derfor er det tidligt godnat så vi er ekstra friske i morgen til Haiti !

Goodnight and a pirates Rrrrrrrrrr from The Caribbean.

Anita & Kristian

Peter Johannesson on

Hej Anita og Kristian
Tak for god underholdning - jeg hygger hver morgen med nyt fra Jeres tur :-) God bedring Anita .... håber at du snart bliver frisk?