Dag 4 - St. Thomas udforsket i bil med chauffør.

Trip Start Feb 03, 2011
Trip End Feb 21, 2011

Flag of Virgin Islands US  , St. Thomas,
Tuesday, February 8, 2011

Dag 4 – St. Thomas

Preben havde hjemmefra arrangeret en lejet bil til os alle med chauffør (guiden har vi jo selv medbragt i form af Kate & Preben). Kate & Preben boede i ca. 3 år på St. Thomas indtil 1972 hvor Preben arbejdede på havnen.

Chaufføren Rupert var en rigtig flink fyr, som kørte os præcis derhen hvor vi gerne ville.

Første stop var Kate & Prebens tidl. hus på St. Thomas – Det er første gang siden 1972 at Kate & Preben genså huset. Det var en god oplevelse at se dem genopleve minder fra dengang.
Huset er svensk konsulat og vi fik mulighed for at hilse på konsulen og fik lov til at se huset både indefra og dets omgivelser. En del lavet om, sjovt at se huset de har talt meget om.

Næste stop på turen blev Coki Beach – En lille strand som har udviklet sig til turist attraktion med Jamaicansk reggae musik og stærke drinks. Det var skønt med en dukkert i det salte vand og stranden var af en super kvalitet.

Kate & Preben blev bl.a. fotograferet på stranden – en ny version af et foto fra de tidlige 70'ere fra stranden skulle opdateres som i en tidsmaskine.

Rupert fik startet bilen op igen efter ca 1,5 times tid på stranden og turen gik derefter til Mountain Top View på toppen af bjerget – Stor butik med tingeltangel, souvenirs og Banana Daquari drinks.

Kristian fik ringet til Cecilie og ønsket hende tillykke med de 15 år i dag. Hjemme i danmark var der klargjort til fødselsdag med lagkage og varm cacao – Vi måtte nøjes med en Banana Daquiri, Ahhhhhhhhhh.

Frokosten blev indtaget på Green House tæt ved havnen. God solid frokost så vi igen havde energi til lidt shopping i toldfrie St. Thomas’ gader. Der blev kigget på ure, objektiver og flash til kamera, Eksklusive flasker med rom og guld m.m.

Det sidste af eftermiddagen blev brugt på balkonen – Kristian fandt et åbent netværk så der kunne læses mails, tjekkes facebook m.m. uden at skulle betale 65 cents i minuttet for at være online.

Imens tog Anita en lur – Hun er desværre blevet syg/dårlig – Ondt i ørerne og i halsen, så der var dømt tidlig sengetid for hende, imens vi andre nød Colorful Dinner på Botiecelli restauranten på Deck 5.

God menu som blev afsluttet med O’Sole Mio af tjenerstaber (De er dælme mange) på trappen imellem de 3 deck i The Main Dining Room.

I morgen ankommer skibet til St. Maarten og der skal vi se lidt på byen og ellers slappe af på skibet – vi har kun få timer her. Mon ikke der sådan en dag bliver lidt ekstra god plads ved poolen og i boblebadet ;o) Endvidere er det vigtigt at få Anita frisk så hurtigt så muligt igen – vi må vurdere om det er nødvendigt med en tur til lægen. (Sådan en er der naturligvis også ombord).

Vi fejrer stadig livet – følg med igen snart her på bloggen.

Anita & Kristian

Josephine Liljegren on

Håber ikke, at det er alt for slemt med sygdommen.
Men det ser ud til, at I elelrs har det godt. Fortsat god ferie.
Glæder mig til, at I kommer hjem.
Knus...