Vedro a hic

Trip End Sep 27, 2007

Flag of Brazil  ,
Wednesday, September 5, 2007

Po osme rano skutecne prijizdim do Belemu (autobus mi sice malem ujel jak jsem se zabrala do netu, ale stihla jsem ho). Sedi vedle me typek, co studuje bibli ...cekala bych teda nejakeho slusneho krestena. Nemluve o tom, ze zabira druhou sedacku a ja si nemuzu lehnout, roztahuje se i na tu moji a co chvili dostanu loktem do zeber (jednou dokonce i presne mezi voci...vzhledem k tomu, ze spim, me to docela vydesi) .. ze by se treba omluvil, to vuubec (stale verim, ze to nebylo umyslene). Seznamuji se s trojici mladych Brazilcu a jedou do Belemu na nejake evangelicke setkani... jsou docela mili, nez me zacnou presvedcovat, ze bych si neco z Bible fakt mela precist...nabidku na pobyt v jejich ´skole´ s diky odmitam.

Pozoruju zive mercado, nakouknu do pristavu ...je tu desnej hic a vlhko...delta Amazonky bohuzel nevypada moc lakave. Asi se budu muset spokojit s vecerni plavbou lodi, kterou mam naplanovanou, abych si zkratila cekani na letadlo.

Joo tak vecerni plavba byla docela terno....snizila sem vekovej prumer osazenstva lodi asi o 50 let ... Krome zamestnancu jsem byla jedinej neduchodce. Hlavne ze inzerujou studentskou slevu ... citim se lehce podvedena, ze me neupozornili na duchodcovskej charakter techto plaveb. Nu co, celou cestu se me drzel oslizlej asi 70letej dedek, sveho casu pry diplomat v Bulharsku a Madarsku, ted pracuje na MZV v Brazilii a hrozne rad si popovida s nekym z vychodni Evropy ...no aspon sem klidna kdyby me nahodou chteli vyhostit nebo tak neco...Nemelo cenu se ho nejak zbavovat, nebo tam byli jenom takovy ... druhy den maj nejakej meeting v Belemu, tak se tu shromazdujou. Pak jsem teda jeste potkala manzelskej par, kterej uz jsem potkala na letisti v Sao Luis, ti byli mili (a umeli prekvapive anglicky). No ale duchodci to docela rozjeli, meli tradecni tanecky a pak diskosku, parada.... Demonstrativne jsem zvedla svou ofacovanou nohu a pri kazdem pokusu o tanec na ni vyznamne ukazovala...