Zazitky z bolivijskeho pralesa

Trip End Sep 27, 2007

Flag of Bolivia  ,
Thursday, July 12, 2007

Tak sme zpatky ze 4 denniho 'treku' v dzungli. Trek je samozrejme oproti obycejny dzugli za priplatek, ale coz, nebudem prece v nakym tabore s ostatnima turistama jako naky lemry a mame bejt samy dve, tak si snad uzijem trochu pravy divociny. Ujima se nas obtlousty chlapik mladistveho vzezreni, drzku plnou koky a jeste stiha i cigaro... no to sme teda zvedavy. Taky ze jo, dorazime lodkou do zakladniho tabora a nikam se mu nechce... prej az druhej den vecer vyrazime. Navic chybi 1 guide pro jinou skupinu, takze trosku problemecek. Rikame oukej, dneska teda vydrzime ve skupine po sesti, ale zejtra rano mizime do lesa. Moc se netvari, ale prej okej. Dame dve kratoucky prochazky, odpoledni a nocni, fakt je linej jak ves. No, snad bude lip.

Rano teda ze vyrazime. Zacne nam vysvetlovat, jak je to v dzungli drsny, do dalsiho tabora prej osm hodin drsny chuze, s tezkejma mochillama, ve vedru a vlhku, v drsnym pralese... celkem sebejiste rikame, ze no hay problema, akorat sme zmakly jednu sestitisicovku, tak se nemusi bat ze bysme fnukaly v dzungli. No les prej neni jen tak ledajaka hora, v horach tech je hej, neni tam totiz horko a nejsou tam zvirata! (Ze sme jich videly) A vubec, to VUBEC nemuzem srovnavat, tohle proste nemuzem vydrzet. No trvame na svem, dost tvrdosijne, tak zacne pripravovat proviant...

Ctyri megaigelitky se zeleninou (pro zacatek sme napocitaly 4 kvetaky, sest zeli, naky salaty, nekolik okurek, cuket a dyni, spousta dalsi zeleniny jiz neznam jmeny), taska pomerancu (odhadem tak 3-4 kila), 5 kg ryze, tak kilo testovin a dve kila jinejch testovin, cocka, bramborova kase v prasku, brambory, 2 oleje, margarin, prasek do peciva,karamel, prasek na prani ... a spousta dalsich veci, zabralo to dve asi 3metrovy lavice (dodavam ze v divocine mame stravit jedno odpoledne, noc, den, noc a vratit se do tabora)... dal 12 dvoulitrovejch lahvi vody  a 10kg! flasku s PB (takovou tu skoro metr vysokou)... proste hrozny divadlo a trva na tom, ze to vsechno potrebujem jinac v divocine neprezijem.

Lehce se pohadame (u me se to trochu seka na spanelstine), ostatni guidi a vlastne celej kemp z toho maj docela divadlo, my tvrdime ze je blazen, vybirame asi desetinu jidla a dozadujeme se vysvetleni jak budem varit a co pit, ty vody a PB odmitame. To prej nevi. S timhle se proste do lesa chodi. Zm*d jeden linej. On se nam posmiva, ze ON ma zkusennosti, ale jak chceme, at si tam chcipnem hlady.

Nakonec teda my s Marketou tahneme jidlo pro vsechny, tak sme blby, pac si myslime ze veme ten PB. on si bere jen ty oleje a rejzi, ty sou prej nezbytny, a rika ze vamos (jdem). Vsechny vody a PB tam nechava. Nic nam k tomu nehodla rict. Moje dezinfekce na vodu je samozrejme ve meste, pac me ujistili v agenture, ze v tabore na nas ceka ta jejich.

Asi 3-4 hodky na nas vubec nepromluvi, schvalne se vyhyba jakymukoli naznaku cesty, rveme to lianama a jinym bordelem, a cekame kdo z nas to driv vzda. Byly sme si jisty ze on.... on mel asi obraceny pocit. Jakmile vidime reku ci potok, hned to rvem k nim a musime pres nej... to znamena ze pres to lezi jeden kminek, jednou ve vejsce rekneme tak 2-3 metry nad hladinou pac je malo vody (zatracene vysoko) a my presto s tema baglama a botama od bahna prechazime... fakt super. Proste nam to dava sezrat ve stylu chtely ste dzungli, tak tady ji mate , vy kravy blby.

Po nekolika hodinach asi dosel k nazoru, ze to nevzdame, a zacne se chovat jakztakz normalne. Obcas jdeme i po pesince. Vidime opice, docela dost opic, pak spoustu prasat a rabbitu, naky ptaky. Kocicky zadny. V tabore pijem vodu z reky, obcas lehce povarenou, super, a varime na normalnim ohni. Kdyby nam to rek predem, byly sme mnohem klidnejsi (a vzaly si chlor). Navic ma celou dobu v ruce obrovskou macetu, tak jen doufame, ze sme ho moc nenasraly. Asi ne dost, pac ji na nas nepouzil...

Misto vedra tu byla zima jako prase, nakonec sme s Marketou v noci skoncily v jedny moskytiere. Aspon ze byla zima i jemu. Asi nam nebudete zazlivat, ze sme mu to praly jako svine... i kdyz jeho hrejou ty speky :) Taky sme ulovily rybu, vetsi nez von, tak nam aspon rek, ze ta nase je hnusnejsi :) Guide jak ma bejt...

Po prijezdu sme se s nima hadaly v cestovce, no chlapek se docela omlouval, pak zavolal toho naseho guida at si to vyrikame mezi 4 ocima, docela sranda, moje spanelstina jeste na hadky uplne nestaci, obcas sem mela pocit ze koktam :) a jestli s nima prej chceme dat i pampu, ze nam to jako vykompenzujou...

Cekala sem jako ze pampa bude gratis...ach ta moje naivita...prej bude discuento... nabizi nam to o jen 5 dolaru draz nez za kolik nam vsichni ostatni rekli ze to koupili a jeste nam prida tricko (ktery taky vsichni dostali v cene). Sou to proste sraci bolivijsky. Kdyz se mu vysmeju do ksichtu, tak teda slevi, ze nam to da za tech 50 jako to maj ostatni... rozumej teda za normalni cenu. Nepochopitelny. Jeste horsi je, ze mame od dost lidi tip na jednoho uzasnyho pruvodce do pampy, kterej pracuje taky pro ne a zrovna zitra jede, takze to za 40 berem... Ale z principu sem na padnuti, jako omluvu za prozite utrapy a otresny sluzby nam nabidne to, ze na nas vydela na dalsim kseftu. Pac si rozhodne nemyslim ,ze by to byla naka dampingova cena...kor kdyz ta lod uz pojede tak jako tad, pruvodce je tam jen jeden, ubytko uz tam taky stoji, takze veskery naklady na nas budou na jidlo, ktery je tu za babku (aspon pro ne, ktery nikdo neokrada, rozhodne ne za 40 babek).

Hrozne se mi to prici, ale nechceme riskovat nakyho neznamyho pruvodce a jedinej o kterym vime neco dobryho je ten u tyhle cestovky, takze to nakonec berem...jeste se mu teda asi 3x pokusim zopakovat ze se mi to z principu vubec nelibi, ze to berem jen kvuli robertovi, tomu pruvodci. jeste se teda nechame ujistit, ze s nama nepojede nas pralesovej pruvodce, kterej shodou okolnosti zejtra rano taky do pamy vyrazi.

Suma sumarum, po nekolika vystoupenich v kempu, ktere se zaujetim sledovali vsichni pritomni pruvodci a vetsina turistu, sme se proslavili i v provincnim Rurrenabaque a doufame ze tu ted nedostame pres drzku nebo nas zitra nenakrmej krokodylum...

(Btw kdyz sme se vratili po nasem treku do kempu, tak nas vetsina turistu vitala se slovy, vy ste TY DVE CESKY ? )

BTW nejdou tu vybirat a skorem ani menit prachy, a nam dochazej... a ted nas tu jeste nema nikdo rad :)))