Kajaani, Finland

Trip End Dec 16, 2010

hotel bos & hotel veld

Flag of Finland  , Oulu Province,
Friday, October 8, 2010

(de fotos van Iran en Turkije staan ook online!)

Hey allemaal!

Nu een weekje gefietst in Finland en het was zeker de goeie beslissing! Het is echt wel een luxe hier fietsen: rustige wegen, veel bossen in prachtige herfskleuren en regelmatig een helder blauw meer. Het (voor 1 keer wettelijk) wildkamperen is hier ook supergemakkelijk, en nog het beste: in elk klein stadje een grote supermarkt. Dat betekent misschien niet zoveel voor jullie, maar na te moeten winkelen in de bazaars van het midden-oosten is dat echt supergemakkelijk :-). Het weer was ook super goed tot hier toe, enkel 's nachts vriest het af en toe, maar ik heb daarjuist nog een extra slaapzak gekocht, dus dat komt ook wel in orde. Ik ben nu in Kajaani, een stadje in het oosten van Finland, en overmorgen ga ik op weg naar Lapland, naar de echte wildernis, met hopelijk elanden en rendieren. Normaal begint het daar half-oktober te sneeuwen, maar hopelijk blijft het weer nog goed tot ik er terug weg ben. Dat zou na zo'n twee weekjes moeten zijn, na nog een kort bezoekje aan de officiele grot van de Kerstman in Rovaniemi. Dus als ik nog een goed woordje moet doen voor iemand... :-) En dan draaien we het wiel terug naar het oosten en het zuiden, op weg naar Belgie!

Groetjes
Koen

Tine on

Ah dan wil ik wel graag een nieuwe job van de kerstman !! als ge eens kunt horen?

En anyway hele mooie foto's van Turkijke en Iran.... zag er zalig uit! en amaj ge ziet er wel in "form" uit, zo bruin en slank.
En heb je al eens naar een plastiek zakje gevraagd in Finland? grappig hé!!

Table of Contents