Klar for seiltur!

Trip Start Oct 11, 2007
Trip End Mar 13, 2008

Flag of Indonesia  ,
Sunday, March 16, 2008

Jeg befinner meg paa Bali, igjen! Jeg liker virkelig dette stedet! Blir her frem til Tursdag, og da starter seilturen for alvor.

Kom hit paa Tirsdags kvelden, Bobby kom og motte meg paa flyplassen, det var veldig koselig aa se ham igjen. Vi bodde paa hotell i Kuta i to netter, for vi flyttet ned til baaten som ligger paa marinaen i Benoa, ca 10 minutter utenfor Kuta, som er turiststedet her. Baaten eies av en mann paa noen og 60, som heter Basil, han har seilt hele livet og er en koselig mann. I tillegg til han, saa skal kameraten til Bobby, Luke, paa 27 vaere med, siden det er sjanse for daarlig vaer, saa var det best med 3 seilere istedet for 2, som var planen egentlig.

Bobby, Luke og jeg har leid en bil de siste dagene, og har kjort rundt paa Bali. Jeg har faktisk latt vaere aa kjore hittil, siden det er 5 maaneder siden og de kjorer paa venstre side her. Dessuten kjorer de som gaerninger, det finnes jo ingen regler her jo! Men gutta kjorer ikke saa mye bedre de heller saa..

Vi har vaert i litt forskejllige byer her paa Bali, tok en tur paa stranda en dag, Luke ville surfe litt ( selvsagt har han med surferbrettet, han er da Australsk), men bolgee var helt sinnsykt store saa det ble med litt vassing bare.
Kjorte opp til en vulkan i gaar, ved en innsjo, det saa faktisk nesten litt Norsk ut der.
Dagene gaar uansett fort, og vi koser oss masse, skal gjore litt siste shopping i dag og i morgen, for etter dette, blir det ca 3 uker til vi ser butikker igjen. Selv om vi skal stoppe mye paa oyene bortover, saa stopper vi visst ikke i de mest turistifiserte stedene, saa det er best aa kjope alt naa for sikkerhets skyld.

Har fatt meg et Indonesisk sim-kort, nummeret er:
+6287861285543
Vet ikke helt hvordan det blir med dekning saa fort vi reiser fra Bali men, det er i alle fall det nummeret jeg kan naaes paa de neste 3 ukene, for vi er i Australia igjen.

Paa Tirsdag seiler vi til en oy som heter Lombonga, deretter Lombok, Rinca, Komodo (hvor Komododragen finnes, den storste i verden!), Flores, Sumbawa og enten Timor eller Ost-Timor, det kommer an paa vaeret. Jeg vil gjerne til Ost-Timor siden det er et eget land, og jeg kan faa enda et stempel i passet, hihi!
Regner med at det kommer til aa ta ca 3 uker gjennom alle disse Indonesiske oyene, for vi kommer oss til nord-Australia, til Darwin. Tar nok ca 3 uker aa komme oss ned til Airlie Beach ogsaa, stopper en del steder i Australia, men er ikke sikre hvor ennna, og jeg kommer meg vel i alle fall paa internett naar jeg er i Australia igjen.

Jeg tror dette skal bli skikkelig bra, er kjempespent! Baaten er fin, og det er god plass til oss 4 der, vaeret hittil paa Bali har vaert ganske bra, saa haaper paa masse sol og pent vaer, saa vi bare kan kose oss!

Jeg skal prove aa oppdatere naar jeg kan, men det kan bli en stund til.
Hadet bra saa lenge!

Ai ai!