Santa Cruz

Trip Start Feb 14, 2013
Trip End May 31, 2013

Flag of Bolivia  , Santa Cruz,
Thursday, March 28, 2013

Na deze heerlijke busreis van 18 uur (dit bedoel ik niet sarcastisch, het was deze keer echt een fijne busreis) aangekomen in Santa Cruz. Wat een mooie stad, nu al helemaal weg van deze plek. De mensen zijn hier een stuk mooier en zien er gezond uit, ze zijn ook een stuk aardiger. Ligt het dus toch niet aan het land, maar waren de mensen in Copacabana en La Paz gewoon wat minder. En het is hier mooi weer, eindelijk weer echt het gevoel dat ik in Zuid Amerika ben. Zoals het hoort, zo'n 32 graden. Wel weer onwijs wennen.. Slippers, jurkjes en zonnebrand. Ik ben nu met Julie, Cecilië en Harri (jongen die we ook ontmoet hebben in Cusco) we blijven hier tot na het weekend, leuk om hier misschien wat van pasen mee te maken. Ze zijn hier tenslotte allemaal Katholiek.

Aangekomen in een heel klein schattig hostel, helaas weer zonder keuken. Echt niet te vinden! We hebben onze spullen gedumpt en onder de douche gesprongen. Daarna op zoek gegaan naar een ijsje. En daar was het, een ijssalon. Als je niet beter wist zou je denken dat het Ben & Jerry's was. Zo lekker en zo goedkoop! En ze hebben wifi, ook erg fijn. Want ons hostel weft ook geen wifi. Dus even bijkomen en genieten van heerlijk ijs. Daarna een bankje opgezocht op het grote plein vlak bij ons hostel. En daar een paar uur gezeten en genoten van de zon.

Daarna op zoek gegaan naar een goedkoop restaurant om te eten. Uiteindelijk bij een Japanner naar binnen gegaan, heerlijk Sashimi.. Onze buikjes vol gegeten en terug gelopen naar ons hostel. Halverwege in een Palm pasen optocht terecht gekomen, bijzonder. Ze eindigden op het grote plein, waar ook de kerkdienst zou zijn. We zijn met de optocht mee gelopen en overal op de stoep stonden kleine altaartjes met kaarsen en Jezus aan het kruis. Mooi gezicht, maar ergens ook gek om er zo boven op te zitten. Ik geloof niet, wij allemaal niet. Dus voelde een beetje gek om mee te lopen, maar dat was de enige weg die wij kenden om terug naar het hostel te komen. Eenmaal terug in het hostel, besloten om lekker op tijd naar bed te gaan. Zo moe!

Deze ochtend op tijd op gestaan en naar de supermarkt gegaan. Yoghurt en cruesli gekocht en bakjes en lepels.. En fruit! Wat een heerlijk ontbijt, zo erg gemist. Eindelijk geen smerig wit brood met jam en boter, eindelijk iets gezonds. Daarna koffie gaan drinken bij Alexander! En na deze heerlijke koffie, boekje meegenomen naar Plaza de 24 Septiembre. Chillen maar en genieten van de zon! De rest van de dag niet echt iets bijzonders meer gedaan. Beetje koffie gedronken overal en nergens en geshopt. Daarna bij een veel te leuk restaurantje gegeten, totaal 60's. Heel leuk! Santa Cruz is echt een rijke stad, dat valt meteen op. Het doet me een beetje denken aan Spanje of Portugal. Weer vroeg naar bed gegaan om de volgende ochtend weer vroeg op te staan en uit te zoeken hoe we het moeten aanpakken met de Ché Guevara trail.

Dat is me nog wel een dingetje, het is natuurlijk pasen. Dus eigenlijk is alles gesloten en rijden er geen bussen. Nergens wordt alcohol verkocht, ook niet in cafe's. Best lastig dus, maar na lang zoeken en rond vragen. Er achter gekomen dat we vandaag helemaal niet kunnen vertrekken. We moeten wachten tot morgen (maandag) ochtend. Dan vertrekt er pas weer een bus richting Vallegrande, waar de Ché Guevara trail zal starten. Dus hele dag bezig geweest voor eigenlijk niets. Dus maar weer chillen en van de zon genieten, die eigenlijk echt veel te warm is. Moeten er allemaal echt weer heel erg aan wennen na dat we zo'n lange tijd slecht weer hebben gehad. Ook maar weer m'n backpack opnieuw ingepakt, ik heb echt veel te veel souvenirs. De hele backpack zit vol met souvenirs voor jullie, mijn eigen kleren passen er amper in. Het is niet eens zwaar, maar neemt gewoon zo veel ruimte in beslag! Maarja, kan ik jullie straks wel allemaal een beetje blij maken met iets :)

Deze dag geindigd met een bezoekje aan de kerk, het is tenslotte nog steeds pasen. Erg mooi, maar voel me toch altijd een beetje vreemd in een kerk. Dus snel maar weer naar buiten gegaan en een gezellig tentje opgezocht om te gaan eten. En ook weer deze avond vroeg naar bed, morgen om 06:00 op om met de bus naar Vallegrande te vertrekken!

marjan on

wat en leuke verhalen weer een geniet gewoon van alles, is toch leuk om in die optocht verzeild te raken, enjoy it
liefs Mama XXX