Copacabana & Lake Titicaca

Trip Start Feb 14, 2013
Trip End May 31, 2013

Flag of Bolivia  , La Paz,
Friday, March 15, 2013

Na weer een busreis van 11uur (de afstanden hier zijn groot, maar je raakt er aan gewend) aangekomen in Bolivia samen met Leander (NL jongen) en de meisjes. Nog geen hostel geboekt maar wel een cheap hostel op het oog en onderweg er naar toe komen we nog 2 NL meisjes tegen die ook nog geen hostel hebben gevonden dus we zijn daar met zijn allen heen gegaan. Daarna zijn we er op uit gegaan om de boel te verkennen. Heel klein dorpje, ongelooflijk toeristisch.. Allemaal winkels, hostels en restaurants. Beetje jammer, maar eindelijk goed (en goedkoop) eten, lekkere koffie en wifi in de tentjes en restaurants. Opzich prima om hier 3 dagen te blijven, maar niet meer dan dat. We hebben met zijn allen ergens even snel wat gegeten en gedronken. Maar iedereen was moe van de busreis, dus vroeg naar bed gegaan!

De volgende dag heel lang uitgeslapen en er op uit gegaan om een tour over het Titicaca meer te boeken voor zondag. En ook alvast gekeken voor een busticket naar La Paz voor maandag! Veel te goedkoop, heel fijn dus ik hoop hier in Bolivia weer wat in te lopen met mijn geld! Ik moet ook wel op mijn geld gaan letten, want er is ook niet overal een pinautomaat die ik kan gebruiken. Heel irritant, dus dan denk je wel eerst 10 x na voordat je iets koopt en dat is natuurlijk niet verkeerd! De rest van de dag hebben we eigenlijk lekker koffietentjes gehopt voor wifi en pannenkoeken gegeten. Eindelijk weer een beetje zon, als je dan uit de wind zit is het heerlijk. Moeten we maar van genieten, want in La Paz is het echt koud en elke dag regen. Gelukkig hebben we nog even hier, hoewel het echt een beetje saai begint te worden. Het is zo klein en alleen maar winkels, niet echt spannend ofzo. Dat maakt ook dat we elke avond maar vroeg naar bed gaan, dan is het weer sneller dag en kunnen we leuke dingen doen.

Zondag dus naar Isla la Luna en Isla del Sol met de boot over het Titicaca meer! Super mooi weer, we hebben echt geluk elke keer. Prachig meer, super groot en overal eilanden. Aangekomen bij Isla la Luna, helemaal vol met lama's en schapen. Super cool! We hebben daar een kleine hike gedaan naar de andere kant van het eiland. Super zwaar weer, want je voelt meteen weer die hoogte. Zitten nu over de 4500 meter, La Paz is nog hoger dus dat wordt wat. Maar gewoon rustig aan gedaan en genoten van het uitzicht. Je zit hier bijna boven de wolken, heel vreemd om te zien! Maar de natuur is zo prachtig hier, dus even stoppen en om je heen kijken na een aantal treden is helemaal niet erg!

Na Isla la Luna weer verder gevaren met de boot naar Isla del Sol. Klinkt zo fout, maar ook daar is het oh zo mooi. Dit is het eiland waar de geschiedenis van de Inca's is begonnen. Dus overal zie je ru´nes en tempels uit die tijd! Ook daar geprobeerd van de ene kant naar de andere kant te hiken, maar het eiland is zo groot dat je daar eigenlijk een paar dagen voor moet uittrekken. Helaas hebben we daar niet echt tijd meer voor, maar het gedeelte wat we hebben kunnen zien was mooi. Ondanks het toerisme, overal hostels, restaurants en markten. Hoort daar eigenlijk gewoon niet thuis, maarja de mensen moeten daar toch ergens van leven.. Niet helemaal mijn ding als het zo toeristisch is, maar ook dat hoort er bij als je mooie dingen wil zien. Uiteindelijk na een lange mooie dag weer terug gevaren naar Copacabana. Hongerrrrrr! Dus met Leander, Lychen en Cecilie ergens gegeten en afgesproken dat we de volgende dag met de bus naar La Paz gaan. Alleen Lychen gaat niet mee, die komt een paar dagen later. Ze heeft even rust en tijd voor zichzelf nodig dus gaat weer terug naar Isla del Sol om daar even tot rust te komen. Helemaal gelijk in, ik denk dat ik me ook even terug trek als we in La Paz zijn aangekomen. Soms heb je gewoon echt even tijd met jezelf nodig en we reizen natuurlijk al meer dan 2 weken met elkaar en hebben nog heel Bolivia voor ons liggen. Dus morgen scheiden onze wegen even een klein beetje, om uiteindelijk na een paar dagen weer bij elkaar te komen!