Paracas

Trip Start Feb 14, 2013
Trip End May 31, 2013

Flag of Peru  ,
Sunday, March 3, 2013

03:00 word ik dan eindelijk opgehaald door de taxi die mij naar de bus brengt. Ik ben totaal gesloopt als ik in de bus stap, dus ik was meteen weg.. 4,5 uurtjes slapen, niet heel lang maar het is iets! Na 4 uur werd ik wakker gemaakt voor het ontbijt.. Zo iets smerigs heb je serieus nog nooit gezien.. Een wit klef nattig bolletje met een soort van knal roze gesmolten boterhamworst, ulggggg. Maar ik had echt heel erg honger, dus ik moest het wel eten. Het was echt veel te smerig, een soort van anijs smaak er door heen.. Walgelijk! Maar gelukkig kreeg ik daarna nog een appel en thee om het weg te spoelen.

Het uitzicht van de vroege morgen was weer fantastisch, echt heel cool om zo de zon op te zien komen! We reden door een enorme sloppenwijk en daarna een heel stuk door de woestijn richting Paracas. Toen we aankwamen bij de baai, lag daar de boot al klaar voor de Ballestas Islands.. Klaar om te gaan, zelfs om 08:00 is de zon al super fel en heet.. Dus insmeren maar! Alleen de boottocht richting het eiland was al super vet, een soort van grote speedboat echt keihard stuiterend op het water. En onderweg kwamen we ook nog dolfijnen tegen die aan het spelen waren.. Echt super vet, helaas zwommen ze niet mee met de boot. Verder leven er op het eiland pinguins, zeehonden, pelikanen en verschillende vogels! Heel mooi om van dicht bij te kunnen zien. Wel heel warm in de brandende zon, midden op zee. Dus langer dan 2 uur kun je het niet volhouden. En dan heb je alles ook wel zo'n beetje gezien. En het wordt eigenlijk ook afgeraden om na 12:00 naar het eiland te gaan. Om 11 uur waren we dan ook weer terug bij de bussen, om mijn reis voort te zetten naar Ica-Huacachina. Weer in de bus, vind het eigenlijk best chill met de bus. Heb elke keer heerlijke bussen en een goede plek!