Lima

Trip Start Feb 14, 2013
Trip End May 31, 2013

Flag of Peru  , Lima,
Friday, March 1, 2013

Ennnn we gaan weer het vliegtuig in, kan er nog steeds niet echt aan wennen hoor. Vind het nog steeds vreselijk! Maar kan me er nu wel makkelijker aan overgeven gelukkig, wat maakt dat ik gewoon de hele vlucht slaap! En ik had vet geluk, er zat namelijk niemand naast mij dus ik had 3 stoelen voor mezelf. Dus kon heerlijk liggen! Gelukkig is alles gewoon weer goed gekomen. Aangekomen op het vliegveld van Lima, stond daar iemand op mij te wachten met een naambordje met Kim er op.. Vet grappig, ik werd namelijk door het hostel opgehaald.. Vet chill! Maar eerst even pinnen, wat blijkbaar onmogelijk lijkt hier. Kwam een Australische jongen tegen bij de pinautomaat, die ook niet kon pinnen. Dus met hem allerlei andere pinautomaten geprobeerd, maar niets werkte. Terwijl ik tot nu toe nog niet echt last heb gehad, er was altijd wel 1 automaat die het deed. Met die jongen nog wat overlegd, we wisten echt even geen oplossing meer. Maar toen ben ik gelukkig uit de brand geholpen door de taxichauffeur. Ik kon later namelijk gewoon via het hostel betalen.. Maarja die jongen ging niet naa Loki, dus geen idee wat hij nou gaat doen. Maar ik dus lekker met de taxi naar het hostel gereden.. Dacht je dat je inmiddels wel een beetje gewend was aan dat drukke achterlijke verkeer.. Nou serieus, ik heb bijna de hele rit mn adem ingehouden. Kris kras door elkaar en voor en door elkaar heen gesjeesd. Toeteren en bijna botsingen maken om de auto voor je op te jutten, OMG! Ik dacht dat wij in NL juist altijd haast hadden, maar dat is hier echt 100000x erger. Ik ben toch heelhuids in het hostel aangekomen, fieuw!!! Trusten..

De volgende ochtend bij het ontbijt hoorde ik 2 Nederlanders praten, dus ben ik er bij gaan zitten. Helaas gingen zij die dag alweer weg, door naar Cusco. Maar toch even gezellig voor het ontbijt.. Ik had mij er eigenlijk al op ingesteld dat ik die dag gewoon lekker even alleen op stap zou gaan, dus helemaal prima! Ik stond op het punt om weg te gaan en toen kwam er een meisje naar me toe die zag dat ik de kaart van downtown lima aan het bekijken was en vroeg of ze met mij mee mocht die kant op, super gezellig natuurlijk.. Maar weer niet alleen ;) haha.. Dus wij uitvogelen hoe we daar het beste konden komen, maar eerst nog even langs het historische gedeelte van Mira Flores, het gaat daar over de geschiedenis van de Lima's. Best interessant om heen te gaan en het is ook nog eens in dezelfde wijk als het hostel dus dat mogen we niet overslaan. Aangekomen bij het Huaca Pucllana museum, komen we daar 2 Amerikaanse jongens tegen die samen aan het reizen zijn en vragen aan ons waar wij na de toer naar toe gaan. Toevallig hebben zij het zelfde idee, dus we besluiten met zijn 4en verder te gaan.. Chill ook met taxi kosten delen! Eerst even wat eten bij La Mar, dat is het beste restaurant van Peru hebben wij gehoord.. Dus daar moeten we heen.. En OMG het eten was echt niet te geloven hoe lekker.. We hebben allemaal het populairste gerecht van Peru besteld, cebiches (rauwe vis) Wel allemaal een andere, ik had natuurlijk een cebiche met tonijn.. Echt geweldig, zoek maar op als je wil weten wat het is! Misschien ga ik in Cusco nog een kookcursus volgen om dat te leren maken. Het is echt goddelijk! We hebben onze buikjes heerlijk vol, op naar Mira Flores Playa, dat is the place to be.. Die jongens wilden daar heel graag paragliden, maar eenmaal daar aan gekomen was het weer zo slecht en niet winderig dat het niet door kon gaan.. Jammer, anders had ik het zelf waarschijnlijk ook wel gedaan.. Wie weet nog ergens anders tijdens mijn tripje. Verder waren er heel veel mensen acrobatische oefeningen aan het uitvoeren op een koord, echt te bizar.. Heb het zelf ook geprobeerd en ik heb mezelf volgens mij vaak wel goed in balans, maar het is gewoon niet te doen joh! Even onze ogen uit staan kijken daar en toen verder gegaan naar downtown Lima.

Aangekomen in downtown, zijn we eigenlijk als eerst naar het San Francisco museum gegaan. Alles stond daar in het teken van het geloof, dus overal Jezus beelden.. Er hebben daar ooit 25000 monniken gewoond en die liggen daar ook allemaal begraven, dus wij mochten daar uit respect voor de doden ook geen foto´s maken (stiekem toch een paar van de botten en schedels gemaakt met mijn telefoon) Echt bizar om door die tombes te lopen, ze vertelden dat alleen de monniken die daar hebben gewoond onder de kerk begraven mochten worden. En zij geloofden dat zij dan werden beschermd door God, maar ze moesten eens weten hoe het er uit ziet.. Het is echt afgrijselijk, zo naar om al die schedels en botten op hopen te zien liggen in van die gaten. Niets moois of speciaals aan, Bah! Ik werd er niet helemaal goed van, dus snel weer naar buiten. Daar werden we op het plein van de kathedraal verwelkomd door een hele vogelvlucht.. Super mooi! Hongerrrrrr, natuurlijk honger.. Snel even wat eten en door naar de rest van de trekpleisters in de stad. San Francisco plein, het parlementsgebouw en het plein waar altijd mensen staan de debatteren.. Dat laatste was echt vet, een heel plein vol met Peruanen.. Helaas kon ik niet echt volgen waar het over ging, zo jammer dat ik geen Spaans kan eigenlijk. Maarja! Na een uurtje op het plein, ben ik terug gegaan naar het hostel. Veel te moe en uitgeput, ben ik in slaap gevallen om 18:00 en weer wakker geworden om 00;00, toen ben ik maar mijn tanden gaan poetsen en lekker gaan liggen. Waarna ik om 06:00 wel weer klaar wakker was, maar als nog zo´n 12 uur geslapen.. Eindelijk een goede nacht!

De volgende dag was voor mij dan nu toch echt de dag dat ik lekker even alleen op stap wilde om onder andere gewoon eens rond te lopen door de prachtige en luxe wijk Mira Flores en daarna misschien wat souvenirs te kopen op de Mira Flores Indian Market. Ze hebben daar werkelijk alles in van die mooie Peruaanse prints, dus ik wilde natuurlijk alles hebben.. Maar ik heb besloten dat ik pas kleding voor mezelf ga kopen in Cusco omdat het daar koud is en ik er hier alleen maar mee moet slepen.. Eerst even kijken of ik het in Cusco echt nodig heb en anders misschien zelfs pas in Bolivia, dat is namelijk 10000x goedkoper heb ik al van iedereen gehoord.. Maar ik heb nu alvast wel wat dingen gekocht voor een aantal mensen die ik lief heb, voor het geval dat! Nu eenmaal weer terug in het hostel, heb ik even geskyped met Jos, Floor en Don.. Veel te leuk, we hebben even geproost met een biertje haha! En nu is het wachten begonnen, ik word namelijk om 03:00 pas opgehaald door de bus die me naar Paracas brengt om naar de Ballestas Islands te gaan.. Het is nu 18:25, dus nog een aardig tijdje te gaan. Daarom ben ik nu alles maar even aan het updaten.. En ga ik maar eens in het boek 'De pelgrimstocht naar Santiago' beginnen.. Ben benieuwd Bram, had al een klein stukje gelezen.. Best zweverig volgens mij, maar zeker zin om te lezen :D

Om 03:00 word ik opgehaald door de taxi die me naar de bus richting Paracas brengt.. Duurt laaaaaaaanggggg! En daaaaar was ineens een Nederlands meisje, die heeft me zo'n beetje 2 uur vermaakt.. Heel gezellig, over van alles en nog wat gehad. Alleen een beetje jammer, zij kwam net aan dus was moe en is rond 00:30 naar bed gegaan. Dus nog 2,5 uur te gaan! Tudududu.. Ik ben me nu vreselijk dood aan het irriteren aan een paar veel te dronken Brazilianen die op vakantie zijn in Lima.. Ik denk 5 gasten van dik in de 30, die hier in een party hostel slapen waar veel meisjes van 19/20 rond lopen en die aan het versieren zijn! Vet triest, gelukkig laten ze mij met rust. Ik heb oordopjes in en lees een boek of kijk iets op uitzendinggemist, maar vreselijke mannen. Gelukkig gaat de bar van het hostel nu dicht en moet iedereen of naar een party of naar bed, dus dan wordt het lekker rustig en kan ik misschien nog een beetje dutten op de bank!