Buenos Aires

Trip Start Feb 14, 2013
Trip End May 31, 2013

Flag of Argentina  , Autonomous City of Buenos Aire,
Sunday, February 24, 2013

De 18 uur lange busreis gaat beginnen, ik ben al door een paar mensen in het hostel bang gemaakt dat het echt verschrikkelijke bussen kunnen zijn.. Geen beenruimte, koud door de airco, snurkende mensen, gewoon niet chill. Maar als ik bij de bus aan kom, zie ik dat het eigenlijk niet beter had gekunt.. OMG, veel te luxe zelfs! Hier kan ik mezelf wel 18 uur in vermaken. Veel te grote en diepe stoelen die volledig plat kunnen liggen, voetenbankje, dekentje, kussens, filmpjes, pasta met kip, toastjes en stokbrood met port salut, wijn, bier, champagne en whiskey om lekker moe te worden. Het prinsesje krijgt hier alles waar ze blij van wordt ;) Lekker decadent.. Zo wil ik elke dag wel 18 uur met een bus reizen.

Na al het lekkers, val ik eigenlijk meteen als een blok in slaap.. Ik was de hele dag al heel moe van de afgelopen dagen, ik slaap niet heel goed in de hostels. Ik word 's nachts nog steeds rond 04:00 wakker en kan dan niet echt meer slapen. Dus ik moest deze nacht wel goed slapen, dat was ook zo. Rond een uurtje of 22:30, ben ik in deze heerlijke bus in slaap gevallen. Ben wel een paar keer wakker geworden om te plassen, wat verwacht je ook na wat bier, wijn, champagne en whiskey. De hele bus lag in coma, allemaal Chinezen met mondkapjes op. Vind dat toch altijd een beetje creepy, helemaal als ik in de bus zo'n beetje de enige niet-Chinees ben. Gelukkig heb ik op die paar keer wc na, heel diep geslapen en me weinig bezig gehouden met die weirdo Chinezen. Werd rond 07:00 wakker, dus ik heb een goede nacht gemaakt deze keer. En ik zit nu dus al op 2/3 van de reis! Nog 6 uurtjes te gaan, klinkt nog best lang eigenlijk.. Maar ik kan zo wel een paar uur naar buiten kijken en genieten van de Argentijnse natuur. Ik kan alleen niet wachten om mijn tanden te poetsen, ben alleen niet zo slim geweest om mijn toilettasje in mn 'handbagage' te doen. Dus mn tandenborstel ligt ergens onder in de bus.. Misschien krijg ik zometeen de mogelijkheid om mn toilettas te pakken.. Toen ik wakker werd, had ik echt mega pijn aan mn tanden. Ik denk dat ik zo hard heb liggen bijten, dat mn tanden er pijn van doen. Toen ik wakker werd, leek het net of ze los in mijn mond zaten. Wat dat betreft heel stom dat ik mijn knarsbitje ben vergeten. Over knarsen gesproken, ik heb wel zin om te kauwen. Ik heb natuurlijk ook al weer honger, we krijgen straks een ontbijtje in de bus. Dus daar zit ik nu een beetje op te wachten ;)

Blijkbaar ben ik weer in slaap gevallen, want nu 2 uur later.. Word ik wakker gemaakt voor het ontbijt! Vreemd ontbijtje hoor.. Cake, muffin, koekjes en vanille crackers met jam! Niet echt wat ik had verwacht na dat heerlijke avondeten van gister avond. We rijden nu een stukje door Uruguay, heel anders qua natuur.. Heel plat, vlak en dor. Heb wel al een aantal cowboy achtige mannen gezien op paarden, met honden er achter aan gerend. Heel vet, je verveelt je echt niet in zo'n bus. Weer ben ik in slaap gevallen en inmiddels is het het nu 11:00! Zo lijkt alles natuurlijk heel snel te gaan, nog 2 uurtjes.. Nu probeer ik wakker te blijven, anders word ik zometeen helemaal niet meer wakker! Shit, weer niet gelukt om wakker te blijven. Nog 3 kwartier en dan zijn we er. Ik wist wel van mezelf dat ik een slaapkop ben, maar dat ik letterlijk bijna de hele bus reis zou slapen had ik nooit verwacht.

Hehe, we zijn er.. De temperatuur in Argentinie is een stuk aangenamer dan in Brazilie, veel minder benauwd. En lekkere frisse wind, heerlijk! Nu eerst even kijken hoe ik bij mijn hostel kom, dan spring ik snel onder de douche en ga ik Buenos Aires verkennen! Het hostel is echt weer geweldig, super luxe en het zit bommetje vol met mensen. Vanavond gelijk al party hier in de bar, ben benieuwd!

Natuurlijk alweer leuke mensen ontmoet, 2 Australische jongen, 2 Nederlandse jongens, 2 Engelse meisjes, 1 Australisch stelletje, een meisje uit IJsland en 2 Argentijnse meisjes die in het hostel werken. We hebben met zijn allen op het dak gegeten en gedronken en zijn daarna naar een of ander samba optreden gegaan in Palermo! Super vet en daarna was er een party in het hostel, letterlijk iedereen van het hostel was daar! Het echte uitgaansleven begint pas om 02:00, dus dan gaat iedereen van uit het hostel naar de stad.. Maar ik niet, ik was veel te moe om nog weg te gaan. Ze noemen me hier ook wel saai en oma. Ben best oud vergeleken de rest hier. Heb wel al wat vette spots ontdekt om te partyen! Er schijnt een underground technoscene te zijn, dus die gaan we deze week maar eens opzoeken.

Zometeen eerst naar de wijk La Boca, de plek waar de voetbaltempel staat. De rest van BA ziet er eigenlijk gewoon uit als Spanje ofzo.. Leuke winkels, koffie tentjes, marktjes! Heel gezellig.. Het is echt alleen super koud, heb niet heel veel warme kleren bij me. Dus dat wordt dingen kopen, helemaal niet erg! Er lopen hier trouwens echt zo veel vrouwen a la Maxima.. Ook veel te mooi en classy gekleed. Net als de mannen, die allemaal netjes nog net niet helemaal in pak. Overal is tango te zien op straat, op elk terras en in elk restaurant. Echt super gezellig.

La Boca is een beetje een wijk waar je goed op je spullen en elkaar moet letten, wordt veel van toeristen gestolen.. Dus ik ben blij dat ik daar niet alleen heen ben gegaan maar met een groep van uit het hostel! Ook nu weer super leuke mensen, (Rachel en Michelle uit Australie, Wouter en Jeroen uit NL, Ann uit Nieuw Zeeland en Sudad uit Engeland) zijn de hele dag met elkaar opgetrokken. En heb zelfs ook weer mensen ontmoet uit Rio, Ilha Grande en Iguazu Falls.. (Arne, Emmanuel, Sudad) Echt belachelijk, zo klein is de wereld dus eigenlijk! La Boca is een hele leuke wijk met allerlei gekleurde huisjes, het ziet er een beetje Mexicaans uit.. Echt een heel gekleurd dorp, wel echt mega toeristisch beetje jammer. Ze hebben daar van die gekke gekleurde paarden, graffiti, cowboys etc. En natuurlijk het stadion van de Boca Juniors. Als eerst zijn we daar even een kijkje gaan nemen, alles staat in La Boca in teken van Maradonna! Er lopen zelfs Maradonna look-a-likes rond, echt achterlijk. Maar wel grappig om te zien dat ze daar alles doen om maar geld te ontvangen. Tango shows op straat, verkleedpartijtjes, veel te veel souvenirs kraampjes.

Na La Boca, zijn we naar een ander wijkje gegaan San Telmo. Het oude gedeelte van de stad, heel schattig (beetje Frans/Italiaans) Heel veel leuke vintage winkels en markten. En ineens was daar een veel te grote, veel te vette en goedkope vintage markt. Natuurlijk moesten alle meisjes daar even gaan kijken, had ik dat nou maar nooit gedaan. Ik wilde alles wel hebben, vooral omdat het echt werkelijk geen drol kost. Maarja ik kan moeilijk nog een backpack vol kleren, schoenen en tassen mee nemen. Heb echt even gedacht dat ik het gewoon moest doen en dan een groot deel naar Nederland sturen, maar ik heb me heel goed ingehouden. Met pijn in mn hart, in NL had ik er niet eens over nagedacht. Too bad!!

Na alle leuke vintage dingetjes, zijn we richting het hostel gelopen maar werden onderweg onbewust in het centrum naar de Obelisk getrokken. Ineens stonden we daar bij een wijnbar voor de deur en zijn we wijn gaan proeven! Serieus nooit doen vlak voor je gaat eten en je de hele dag nog bijna niets hebt gegeten.. Oooohhh! Toen was het al te laat. Na wat wijntjes besloten om toch maar even wat te gaan eten, iedereen ging bijna dood van de honger. Welliswaar eerst helemaal naar een restaurant aan de andere kant van de stad gelopen. Maar serieus echt het heerlijkste eten aller tijden! Wauw, veel te snel en veel te veel gegeten. Dus meer wijn kon er echt niet meer bij, iedereen stond op ontploffen dus we zijn ook na het eten weer lekker terug gaan lopen. Oeff, scheelt toch wel weer even een kilo'tje denk ik. Niet te doen! Nog even zitten uitbuiken in het hostel en nu lekker richting bedje.

Ik heb echt al super veel gezien van de stad, morgen alleen nog naar Palermo en Recoleta de begraafplaats waar Evita ligt.. Dan zit ook Argentinie er alweer op! Weet nu al dat mijn volgende trip heel Brazilie gaat worden en heel Argentinie/Patagonie. Veel te zonde dat ik daar nu zo veel van over sla, maar goede reden om weer terug te komen (met Florissie)

Ik heb met de zelfde groep als gister afgesproken om te beginnen in Recoletta. We wilden heel graag het graf van Evita opzoeken.. En uiteindelijk hadden we die super makkelijk gevonden. Na wat rond gelopen te hebben over de begraafplaats, vonden we het toch een beetje eem vreemde bedoeling worden. En zijn we naar Palermo gegaan, daar hebben we geluncht met een super lekkere steak.. Als je in Argentinie bent, moet je die natuurlijk hebben geprobeerd! En het was werkelijk fantastisch, die Argentijnen weten het wel. Palermo is ook echt een heel gezellig en mooi stukje van BA. Dure winkels, boutiekjes, design interieur en hele leuke koffie tentjes en restaurants.. Echt leuk om daar alleen al rond te wandelen, dingen kopen kan alleen niet echt. Niet alleen omdat ik het niet mee kan nemen, maar het is ook nog eens veel te duur! Het enige dat ik daar heb gekocht is, een ring met een mega schorpioen. Was al heel lang op zoek naar 1 met een grote vogelspin, maar eigenlijk is een schorpioen 1000x vetter..

Alweer een aantal glazen wijn en bier verder, zijn we terug gegaan naar het hostel om even te douchen en om te kleden. We hebben ook onderweg meteen wat flessen vodka en sap gehaald. We zouden tenslotte eindelijk het nachtleven van BA gaan ontdekken, Cocoliche en Terrazas del Este zijn de place to be voor techno liefhebbers.. En dat zijn wij toevallig allemaal, dus let's go! Vet lastig om te vinden natuurlijk, dus na heel wat rond gewandel zijn we eerst maar even een hamburgertent binnen gegaan. De lunch was namelijk onze laatste maaltijd (15:00) dus iedereen was echt wel aan eten toe. De beste burgers die ik ooit heb gegeten, werkelijk verrukelijk. Daarna nog een stuk pizza van iemand anders en een restje hamburger van weer iemand anders! Kim de vuilnisbak, die ben ik dus nog steeds haha.

Uiteindelijk, Cocoliche gevonden! Gesloten, omg.. Woensdag, uitgerekend de enige dag in de week dat Cocoliche is gesloten staan wij daar voor de deur. Super kut natuurlijk, nu krijg ik ook niet nog een kans om er heen te gaan. Omdat ik donderdag al weer naar Peru vertek, dusssss goede reden om een keer terug te komen naat BA! Na deze domper zijn we maar terug gegaan naar het hostel, het was inmiddels ook al 04:00.. Lekker slapen!

Ik heb met Rachel afgesproken dat ik volgend jaar met Floris naar Sydney kom, om haar op te zoeken.. Dus Floor, bij deze ;) Ze heeft thuis een VAN en wil daar mee met ons door Australië reizen, dat heeft zij zelf namelijk nog nooit gedaan.. Dus wie weet, zou vet zijn als het echt gebeurd. Maar waarschijnlijk komt daar niets van! Toch leuk om te fantaseren en dromen.

Nu ben ik weer mijn tas aan het inpakken, op naar Lima. De tijd gaat zo snel! Eerst nog even ontbijten met mn crew, jammer dat ik ze ga verlaten.. Dit was denk ik toch wel echt de leukste groep tot nu toe, ben ik ook het langst mee opgetrokken. Bijna een week, dus ik ga ze zeker missen de komende dagen. Heb ze Nederlands geleerd, vet grappig. Waarom wil iedereen dat toch altijd? Zijn dan ook vaak seksueelgetinte zinnen die ze willen weten haha. Hopelijk ontmoet ik in Lima weer nog leukere mensen, als het elke keer wordt overtroffen hoor je mij niet klagen. Jammer dat mijn eigen vriendinnen er niet zijn, zou alles ook met jullie willen delen wijffies.. Vind het eigenlijk wel vet dat ik de eerste ben van onze groep in Zuid Amerika, net even wat anders dan Azië of Australië.. Dat realiseer ik me ineens even haha! BA houdt hier op voor mij, ook deze stad heeft mijn hart gestolen.. Ik denk dat ik perongeluk expres mijn vlucht naar Lima ga missen, om hier nog even te kunnen blijven en als nog iets van het fantastische nachtleven mee te kunnen maken ;) Ook nog een heel fijn weetje, ik heb sinds Buenos Aires ook helemaal geen last meer gehad van muggen of bedbugs.. Heel lekker, geen jeuk!

Post your own travel photos for friends and family More Pictures

Thalonja on

WAUW, wat een geweldige verhalen!
Ik ga nu je foto's bekijken maar volgens mij word ik flink jaloers. Alleen van je verhalen geloof ik dat het fantastisch is. En dat alles heel mooi is. Je doet het ook goed zeg! Heel tof! X thalon

marjan on

jeetje 18 uur is best lang ,maar je hebt t gewoon geflikt!
Wat is het leuk om jou verhalen steeds te lezen en ik ben benieuwd hoe de foto's zijn geworden van de watervallen en ja die bus zag er zeker relaxed uit ,mag ook wel voor die 18 uur.
Nou lievie ,heel veel plezier en tot de volgende verhalen.

Liefs Mama XXX

marjan on

Elke keer als ik jou verhalen lees ,krijg ik er ook zin in ,wat een geweldige tijd heb jij, ik vind het echt zo fijn en super dat jij het zo naar je zin hebt,echt, geweldig en je hebt al heel wat vrienden ontmoet, dat vind ik ook heel leuk voor jou.
Goede vlucht nar Peru en geniet maar lekker verder ,dan doe ik dat weer door je leuke verhalen te lezen.

XXX Mama

P.S.

Ik mis wel mooie foto's hoe komt dat?