Iguazu Falls

Trip Start Feb 14, 2013
Trip End May 31, 2013

Flag of Argentina  , Misiones,
Friday, February 22, 2013

Aangekomen op het vliegveld van Iguazu Falls, het Braziliaanse gedeelte van de stad met de watervallen.. Wat er van uit de lucht, uit ziet als Nederland.. Vlak en strak, heel anders dan Rio. Kotsmisselijk van de vlucht, ben ik op zoek gegaan naar een bus die mij naar het hostel kon brengen. Aangekomen bij Katarina House, zie ik deze komende nachten helemaal zitten. Reggae muziek, lekker eten op de tafels, Nederlanders, Duitsers en Belgen.. Lekker veilig ;) Mooie verzorgde kamers met privé badkamer. Helemaal leuk! Op zoek naar een pinautomaat, want mn geld is nu alweer op! Wat dat betreft ben ik blij als ik maandag weer weg ben uit Brazilië.. Het is zo duur! Maargoed gepint en eten gehaald.. Op naar de bar in het hostel. De tafeltjes zitten al helemaal vol met volgens mij best chille mensen.. En ja hoor 2 meisjes uit België, 2 jongens uit Israel en 2 Duitsers. Vet gezellig heel veel bier en Caipirinha's gedronken.. Helaas was het alweer hun laatste avond, dus ik heb meteen afscheid van ze genomen. Vroeg naar bed gegaan, morgen komt de bus ons halen voor de Argentijnse kant van de watervallen.. Ben heel benieuwd! Ik kan bijna niet slapen door alle muggenbulten, ben helemaal lek gestoken van top tot teen.. En je kunt er niets aan doen, aaaaarghhh! Dacht dat die bed bugs erg waren, maar deze muggenbulten zijn minstens zo erg. Op elk lichaamsdeel zijn er wel 10 tot 20 vinden, terwijl ik er in NL nooit last van heb.. Stom!

Om 06:45 ging mijn wekker, op naar de watervallen.. Achteraf heel dom dat ik eerst de Argentijnse kant ging doen en die dag er na pas de Braziliaanse kant, omdat de Argentijnse kant echt veel spectaculairder was.. Maar goed eerst alle mensen uit het hostel verzamelen om mee te gaan. Er is 1 Amerikaans meisje (Kate) die er 5 minuten voor vertrek, achter komt dat zij niet zomaar de grens over mag bij Argentinie. (De rest van de wereld hoeft niets te betalen voor visa in Zuid Amerika, alleen Amerika) Dus zij papieren invullen op internet van het hostel, om deze vervolgens uit te printen.. Printer stuk, wij met een vol geladen bus met mensen naar het eerste beste internetcafe gereden.. Natuurlijk gesloten, we zijn tenslotte nog steeds in Brazilie en hier doen ze allemaal zelf wat ze willen! Door naar een vriend van een van de eigenaren van het hostel, daar kan zij zeker printen. En ja, gelukt! Vervolgens krijgt ze er ook nog boven op, dat dit kleine dag-uitstapje haar $ 160 Dollar gaat kosten omdat zij uit Amerika komt. Katjingggggg! Uiteindelijk bij de grens aangekomen en dan blijkt dat ze ook weer $ 160 Dollar moet betalen om terug Brazilie in de komen.. Het is werkelijk belachelijk. Maar goed, we kunnen nu wel eindelijk door rijden naar Foz do Iguazu! Hoe sneu ook voor Kate, ik ben zo benieuwd..

Als deze watervallen horen bij 1 van de wereldwonderen, moet het wel echt prachtig zijn. En dat was het ook, omg! Zo iets indrukwekkends heb ik serieus nog nooit gezien. Zoooooo veel mega grote watervallen op 1 plek, het was werkelijk fantastisch. Je kon met een bootje onder de watervallen door, 1 probleem.. Volledig doorweekt te zijn de hele dag, maar dat was ergens ook wel lekker met 35 graden zon op je kop! Ik ben echt de hele dag stil geweest van al het moois om mij heen, bijna overal kon je regenbogen zien. Ik denk nu al te weten, dat tijdens mijn reis niets dit stukje natuur kan overtreffen! Al dat water, naar 1 plek echt belachelijk mooi en dan geluid! Ook allemaal leuke diertjes zoals, apen, wasberen, hagedissen, papegaaien en andere mooie vogels! Ik heb de hele dag mijn ogen uitgekeken, het was een lange en vermoeiende dag. Maar ook weer een dag die ik niet snel zal vergeten!

Ik was ook met een super leuke groep.. 2 Nederlandse jongens (Klaas Jan en Arnoud) 1 Amerikaans meisje (Kate) en een Nederlands meisje (Daphne) Met hen ben ik verder ook de hele avond geweest, we wilden eigenlijk flink partyen.. Maar in de buurt was eigenlijk niet echt iets te beleven, behalve country clubs. Dus besloten gewoon bij het hostel te blijven en wat biertjes te kopen! Het is tenslotte een party hostel.. Het geweldige idee om te gaan BBQ'en kwam op tafel en de eigenaren van het hostel zouden zorgen voor alle lekkere hapjes. Dus achteraf hadden we zelf helemaal niet naar de supermarkt hoeven gaan! We moesten allemaal 10 real betalen, dat is ongeveer 3,4 euro en dan was het all you can eat. Dus we hadden er niet heel veel van verwacht, maar het was echt verrukelijk. Die Brazilianen weten wel hoe ze moeten BBQ'en! Het was echt fantastisch voor 3/4 euro.. Een aantal biertjes en cocktails verder, best een beetje wankelend naar de kamer gelopen. Daphne en ik sliepen op de zelfde kamer (een meisjes kamer van 12) Echt niet zo'n goed idee achteraf wat een mieperig gedoe! Het was nog niet eens 00:00, maar dan als nog. Je slaapt in een fucking 12 personen kamer, maar we mochten helemaal geen geluid maken, geen zaklamp gebruiken en al helemaal niet lachen! Bitches..

Het is dat ik al heb betaald om naar de Braziliaanse kant van de watervallen te gaan, maar anders had ik dat geld denk ik lekker in mn zak gehouden. Iedereen zei namelijk dat het bijna de moeite niet meer is, om na de Argentijnse kant nog daar heen te gaan, omdat het dan vies tegen valt. Verkeerde volgorde, stom.. Maar het kon bij mij niet anders, zondag zou namelijk echt te kort dag zijn geweest voor de Argentijnse kant.. Je bent namelijk dan pas rond 19:00 weer terug en aangezien ik om 19:00 de bus moet hebben naar Buenos Aires, zou dat niet uit komen. Maar ook oke, ergens wel fijn dat ik vandaag nog iets te doen heb wat maar 3 a 4 uurtjes duurt. Kan ik daarna nog even mijn tas inpakken en douchen voor dat ik de bus in stap voor 18 uur! Wel chill in de avond/nacht.. Scheelt me geen dag en ik hoef ook heen accomodatie te betalen! Maandag om 13:00 (Argentijnse tijd, voor jullie is het dan 17:00) kom ik aan bij Millhouse Hipo hostel in Buenos Aires, daar heb ik nog precies 5 dagen.. Voor dat ik door vlieg naar Peru! Wat gaat de tijd snel zeg, niet te geloven..

Post your own travel photos for friends and family More Pictures

catwoman on

Kimberley, probeer of je ergens een flesje lavendelolie kunt kopen.
Doe 2 á 3 druppels op een vochtig wattenschijfje en dep daar je muggenbulten mee.
Helpt tegen alle insectenbeten.
Wens je nog een fantastische vakantie.