Fra Santa Paula til Pismo Beach

Trip Start Jun 19, 2013
Trip End Aug 01, 2013

, Californien,
Wednesday, July 17, 2013

Efter 2 dage uden bad og med bål, fortsætter vi turen mod San Fransisco, efter en løbetur og et dejligt bad. Vi skal kun ca 150 km i dag, så der er god tid til at besøge en dansk/amerikanske by Solvang. 15 km inden vi kommer der til siger Sille hun har ondt i maven, hvorefter hun kaster op ud over det hele !!! Vi holder straks ind på highwayen og får kufferter, bamser, autostol mv ud af bilen og ikke mindst en meget indsmurt Sille. Det går kun et par minutter inden en sød politimand holder bagved os, mens vi får rengjort så meget som muligt. De sidste vådservietter havde vi lige brugt i tipien, så vi havde indenting ! Vores søde
Politiven havde heldigvis en liter vand og en kæmpe stak servietter - sikke en redelighed. Sille havde det fint igen med det samme ;-)

Solvang var en rigtig hyggelig by med mange bindingsværkshuse med restauranter, butikker og bagerier. Byen byder på skulpturer af HC Andersen, en lille kopi af rundetårnet samt danske specialiteter, som medisterpølse (her er det vist længe siden, da der var lavet research, da der blev serveret med pandekager med flødeskum), æbleskiver, danske hotdogs samt en enkelt sted med en rugbrødsplatte - det så vi desværre først efter vi havde spist. Vi savner meget den danske mad, men i aftes lavede vi bagte kartofler på bål - det var dejligt.

Nu er vi på et hotel i Pismo Beach lige ved siden af et outlet og en vin butik - hvad kan vi ønske mere.

Temperaturen er nu kun 25 grader og vinden føles ikke så varm, men vi er naturligvis ved poolen. Vi har lige snakket med nogle andre dansker, som kommer fra San Fransisco, hvor der kun var 15 grader