Mijn eerste motorrit

Consolaion

Flag of Philippines  , Cebu,
Sunday, May 9, 2010

s middags worden we gebeld om mee te gaan naar hetzelfde strand in Minglanilla  waar we eerder deze week zijn geweest. Zelfde ritueel...eten en drinken aan het strand.
Wel is het nu veel drukker omdat het weekend is.
Deze dag veel venters die langs het strand wat proberen te verdienen.
Ook zijn er vaak mensen die een voorstelling doen om zo wat geld binnen te krijgen.
Ik ben getuige van een van de meest bizarre voorstellingen die ik ooit heb gezien.
Chen heeft het gefilmd, misschien iets om op youtube te zetten.

Na het strand gaan we naar het familiehuis in Minglanilla. Ik krijg een rondleiding langs de hanen, die daar klaar worden gestoomd  voor hun bestemming. Ik zie ze in alle maten.
We gebruiken daar de maaltijd. Daarna ga ik met de broer van Chen een stukje berg op om ook daar een uitzicht over de stad te krijgen.
Bijzonder is dat we met de motor gaan, dit was mijn eerste keer.
De weg ernaar toe is bijzonder goed. Maar dat wordt duidelijk als je weet, dat de burgemeester daar woont.