Move sloth!

Lukas's Home (CS Host)

Flag of Czech Republic  , Moravia,
Thursday, January 6, 2011

"Zanim pojdziesz prosto w prawo sprawdz wpierw co jest za zakretem z lewej strony."

Ksiega Rad, Roz. 3, 10:02

Polskie kobiety to jednak sa dzielne. Podrozuje poltora miesiaca po Turcji, Grecji, Balkanach i przyleglosciach i zdazyl mi sie tylko jeden przypadek zebym zostal zabrany przez jadaca samotnie kobiete. Za to az dwukrotnie jechalem z Polkami w ciagu jednego dnia kiedy przedwczoraj wystartowalem z Sanoka (pozdrowienia dla pani Doroty z Nowego Sacza i dziewczyny spod Zakopanego - tutaj szczegolne brawa za odwage bo bylo juz po zmroku). Musze dodac, ze w Czechach bylo podobnie - wczoraj takze dwa razy mialem oferowana podwozke przez samotnie jadace panie, niestety w obydwu przypadkach jechalem w innym kierunku niz proponowany.

Ale wracajac do opowiesci. Rozleniwilem sie na Swietach, waga podskoczyla, czas bylo wracac na szlak. Tym razem jechalem stopem prosto ze swojego miasta, bez zadnych autobusow. Celem bylo Brno, do ktorego przy pierwotynm planie wyjazdu z Wroclawia pewnie i bym dotarl, ale zdradzony przez wlasnego brata musialem pokonac dystans prawie dwukronie wiekszy. Nie udalo sie.

Ambitny plan stopowania cala noc zostal pokrzyzowany przez temperature. Ostatni samochod z czterema mlodymi goralami wewnatrz zabral mnie do Jablonki i z tamtad przeszedlem kilka kilometrow do granicy ze Slowacja w Chyznem. Bylo juz po 22giej i kiedy tempertura spadla do punktu kiedy zaczely mi zamarzac rzesy haniebnie ucieklem do hotelu. Ten plus, ze odkrylem iz systematyczne robienie przysiadow (z dodatkowym obciazeniem w postaci plecaka) doskonale utrzymuje krazenie krwi w konczynach i pomaga sie rozgrzac.

Nastepnego dnia obudzilem sie caly polamany i w zakwasach. Za to mialem swietny poczatek i tak od jednego miasta do drugiego przedarlem sie do Olomuca w Czechach. Bylo jeszcze widno wiec ostatnie 80km do Brna planowalem przejechac stopem. Po ponad dwoch godzinach czekania na stacji benzynowej i jedynie dwoch ofertach podwiezienia (niestety w przeciwnym kierunku) dalem za wygrana i poszedlem sprawdzic inne srodki komunikacji. Wybor padl na pociag, ktory okolo 23ciej dojechal do Brna, skad odebral mnie Lukas, moj czeski gospodarz.

ENGLISH VERSION

Polish women are couragous. I've been travelling through Turkey, Greece, all Balkan countries and few more regions and during all this time I have been taken by a alone traveling women only once. And first day of me back in the move after Christmas, in Poland, I was travelling with woman-driver twice! And I have to say very the same words about women from Czech Rep. - two times I had the oportunity to go with single woman from Czech, unfortunately both of them were going in the opposite direction.

But where I have ended my story? Aaa, yes! So I went home for the Christmass and 4th January I started the second part of my way to Spain. I was going south-west to Brno in Czech Rep. to my host there. The distance was more than 500km and my first plan was to make it during just one day. I haven't succeed.

When the temperature dropped under -15 degree and it was about 10PM near the polish-slovakian border I have decided to spend the night in a hotel. Next day, after a good sleep and hot shower my morale went back to the standard super high level and starting at 7AM I went back on the road quickly catching a truck going to Budapest - I had to go out after 50km because from there (Dolny Kubin, where I wasted an hour searching for the right turn) I had to turn west.

Hitch-hiking was going smoothly but without a long rides - I had many cars that were going 10-30km in my direction and the last one that has brought me 70km to Olomouc where I was at 3PM. It was still daylight so I was hoping to move quickly last 80km to Brno. 2 hours 30 minutes of waiting and just two cars that stopped only to tell me they are going in the opposite direction. Damn! I just had to be in Brno that day so I've decided to use public transportation. Using the train I was in the main station in Brno after 11PM and from there I've been picked by Lukas - my host there.