Wzdluz rzeki Gambia - cd

Forestry Department

Flag of Gambia  , Central River,
Monday, October 28, 2013

ponownie wstajemy dosc wczesnie, nie wiem czy to kwestia zegara biologicznego, ktory jeszcze nie przestawil sie na miejscowy czas czy temperatura i wilgotosc powietrza, ktore nie pozwalaja na spokojny sen.
cala noc padal deszcze, cieply deszcze ktory tylko spowodowal ze wilgotnosc w powietrzu jest znacznie wieksza i ciezko nam w tych warunkach normalnie funkcjonowac, na szczescie troche wialo i jakos dalismy rade.

tym razem bardzo szybko znajdujemy gerry-gerry do Georgetown, zwany przez miejscowych Janjan-Bureh, tym razem podroz przebiega calkiem sprawnie i 119 km pokonujemy w ok. 3 godz.
przemierzamy przez Owen St. czyli glowna ulice miasteczka w poszukiwaniu noclegu i ostatecznie z pomoca Samby, mamy nocleg w prywatnej kwaterze Forestry Department, tuz nad brzegiem rzeki Gambii. za 1000 D mamy do syspozycji caly domek.

czas na obiad. tym razem dla odmiany na obiad jemy ryz z sosem orzeszkowym, sos byl tak ostry ze nie bylo czuc smaku orzeszkow, ponownie wypala nam przewod pokarmowy i przy okazji zabija wszelkie bakterie.

po obiedzie Samba oprowadza nas po miasteczku, pokazuje "drzewo wolnosci" - kiedys po drugiej stronie rzeki bylo wiezienie, jesli niewolnik z niego uciekl, przeplynal rzeke, dobiegl do drzewa i go dotknal byl wolny, ale oczywiscie nielicznym udalo sie to osiagnac, dalej ogladamy szkole, przechodzimy obok niewielkiego szpitala, zwiedzamy wioske, gramy w karty z dzieciakami.

ciesze sie ze tu jestem.

Samba organizuje nam nastepnegp dnia rano za przystepna cene rejs po rzece Gambia, po drodze spotykamy niemieckie malzenstwo, ktore do nas dolaczy na wyprawe po rzece.

Samba i inni napotkani odprowadzaja nas pod nasz "apartament", obiecuja ze przyjda rano. dziekujemy za wszystko i umawiamy sie z Samba i Niemcami na wyplyniecie o 8 spod naszego domku.

wieczor spedzamy na rozmowach o zyciu, bezpieczenstwie, wielkiej przygodzie i planach na kolejne dni.