Slapen in een motel of nagelstudio?

Trip Start May 16, 2009
Trip End Jun 10, 2009

Monday, June 8, 2009

Het hotel voor vanavond is al geboekt in Nederland. We pakken de voucher erbij om het adres op te zoeken. Nou fraai hoor, we komen terecht bij een nagelstudio. Allemaal vrouwtjes met handen in badjes, nagels te lakken enz. Was een hele belevenis voor Freek. Was eerst bang dat hij eigenlijk helemaal niet naar binnen mocht, maar ze zeiden er niets van. Wat bleek ze kregen wel vaker mensen voor dit hotel, die dus door de GPS naar een verkeerd adres werden gestuurd.

Zij wisten hoe we moesten rijden. Nu waren het Japanse dames en hun Engels is nog beroerder dan ons Engels. We hebben het keurig aangehoord, vriendelijk geknikt en op goed geluk weer op pad gegaan. Uiteindelijk het hotel gebeld, krijg je zo'n stomme computer aan de telefoon. Dat wilde ik natuurlijk niet, ik wilde een echt mens. Uiteindelijk net gedaan of ik wilde reserveren en ja hoor een echt mens. Met moeite verteld wat ik wilde en toen zei die stem waar bent u dan? Ja dat is natuurlijk lekker als je het eigenlijk zelf niet weet. Ik vertel wat ik zie buiten en ja hoor hij wist het ook nog. Hoe is het mogelijk. Wederom kreeg ik een moeilijk verhaal (ik versta die mensen echt niet, er woont gewoon geen normale Amerikaan in Amerika) en uiteindelijk begreep ik dat het adres goed was, maar het moest geen LA zijn maar El Segundo (kleinigheidje). Daarna ging het goed en het hotel gevonden.

Snel de koffers naar binnen gegooid en wat gegeten, want inmiddels was het al weer hoog tijd om naar het consulaat te gaan. Dus hup iedereen weer in de auto en terug. Maar we hebben hem hoor de vervangende pas. Lijkt nergens op. Ze hadden net een nieuw apparaat en die werkt niet. Ze hebben de noodpas gewoon met de hand geschreven, het zal mij benieuwen morgen. Zal wel elke keer even raar gekeken worden. Maar goed, het is geregeld.

We gaan de auto inleveren bij het autoverhuurbedrijf. Dan hebben we hier morgen geen last van. Dit gaat gelukkig probleemloos. Geen rare dingen en we kunnen de auto vies en wel inleveren. Wel hebben we voor drie en halve week papiertjes eruit gehaald, maar ik geloof niet dat ze daar erg van wakker zouden liggen. Daarna met de shuttlebus naar ons hotel. Daar moeten we dan ook blijven, want we zijn nu zonder vervoer. Het is een leuk hotel, beetje Spaans aandoend. We gaan lekker wat drinken in een soort patio. Eerst met zijn allen en daarna gaan Freek, Dennis en Daphne nog een tijdje door met borrelen. Ik ga nog mijn laatste mail schrijven en Kimberley zit lekker op de kamer even te einzelgangen. Heeft ze af en toe nodig.

Straks gaan we voor de laatste keer uit eten. Een simpele maaltijd, maar wel lekker. In dit restaurant krijg je gewone glazen cola. We weten niet wat ons overkomt en hebben het er net over dat er toch ook wel normale glazen zijn in Amerika. Maar dan komt de ober en die plant midden op tafel een hele grote karaf met daarin zeker twee liter cola. Te vroeg gejuicht. Zonde van al dat vocht, maar wij houden het toch gewoon lekker bij dat kleine glaasje.  Kunnen we alvast weer wennen aan Nederlandse maten.

We zijn er ook wel aan toe nu om lekker naar huis te gaan. We hebben alles gezien wat we wilden zien, we hebben alles gedaan wat we wilden doen, dus het is goed zo. Lekker naar huis, weer in ons eigen huis en alles weer naar normaal. Hopelijk kunnen we een beetje slapen, want als mijn vertrekklieren op scherp staan, lukt dit meestal niet. Veel te bang dat we ons verslapen.