Lang weekend met mijn ouders

Trip Start Feb 27, 2007
Trip End May 16, 2007

Flag of South Africa  ,
Sunday, May 6, 2007

We hadden een lang weekend vrij!....
Voor het lange weekend ben ik op maandag na school nog naar tafelberg geweest, het was een erg warme dag en een super mooi uitzicht.
Dinsdag zijn papa en mama en Jeroen langs gekomen in de klas, ik heb lesgegeven en de kinderen waren erg enthousiast dat ze er waren. Mijn mentor heeft mijn moeder zelfs doodgeknuffeld omdat ze een boek kado had gegeven! S'middags zijn we nog even naar Kaapstad geweest om te winkelen in 'the pan african market'. Op deze market kan je echt alles aan souvenirs vinden! Afdingen verplicht en Jeroen en ik hadden daar erg veel lol in,, of niet Jeroen?!Daar heb ik een heleboel souvenirtjes gekocht ( die mama lekker voor mij mee naar huis neemt,haha )
Van donderdag tot dinsdag hadden ze hier een lang weekend vrij. En ben ik lekker op een klein reisje geweest waar ik heel veel heb gedaan!
We hebben cape point gezien, en hebben een mooie rit door de bergen gemaakt genaamd 'chapman's peak drive'... super mooie uitzichten, daarna zijn we begonnen met onze tocht naar swellendam
In de buurt van Swellendam zijn we naar het Bontebok national park geweest. Als tussenstop op onze weg naar Addo zijn we naar Monkeyworld geweest, een plek waar mishandelde apen naartoe komen. erg indrukwekkend, en leuk om al die apen te zien!
In Addo zijn we naar het Olifanten park geweest, waar de olifanten langs onze auto liepen, echt super gaaf! De volgende dag hebben we in Addo, een private game drive gedaan, daar hebben we alles gezien behalve de olifant!Giraffen, Neushoorn, Krokodillen, Nijlpaarden, Leeuwen, Zebra's, en verschillende soorten herten. Een super gaaf park!
Op onze weg terug hebben we een boottocht gemaakt op de oceaan waar ik EINDELIJK dolfijnen van heel dichtbij in hun eigen omgeving heb gezien ( en niet in het dolfinaruim ofzo ;) ) Ook hebben we een kolonie zeehonden gezien, een kolonie van 4000 zeehonden als ik het goed zeg. Dit was een speciaal type zeehond omdat ze konden klimmen op de bergen, vandaar dat ze allemaal hoog op de bergen in de zon lagen.
Ook zijn we nog op een struisvogel boerderij geweest daar heb ik op een struisvogel gezeten!!hahaha, ja jongens ik ben bijna over mijn 'fladder-dieren-angst' heen!

Woensdag,donderdag en vrijdag ben ik op kamp geweest met school. Ik en vier leraren waren daar en dat was erg leuk. Opvallend hier is dat de leraren eigenlijk niets hoeven te doen omdat er een animatieteam is. Maar deze keer was het animatieteam nogal slecht volgens de andere leraren en hebben wij de kinderen ook zoveel mogelijk bezig gehouden. We zijn op een uitstapje naar de pingu´ns geweest, en hebben lekker gezwommen in de zee. Op donderdagavond hebben de kinderen een 'rubbish-fashionshow'gedaan en dat was echt enorm leuk. Op vrijdag zijn we nog op een boottripje door de haven geweest, waarvan de kinderen erg genoten..
Van dit kamp heb ik veel geleerd over hoe je met de kinderen om moet gaan, en hoe dingen er aan toe gaan op een schoolkamp. Een erg leerzame ervaringen dus die ik zeker niet had moeten missen. SUPER!! En de kinderen waren ook helemaal gelukkig dat ik mee gegaan was samen met de klassenleraren dus dat is ook erg leuk om mee te maken.

Ik schrijf nu mijn verhaaltje en papa en mama zitten over een paar uur in het vliegtuig...
Dat betekend dat ik ze weer moet missen, maar ook dat ik over 1,5 week weer naar huis toe ga. Ik ga er nog een leuke 1,5 week van maken op school, en hard aan school werken, zodat als ik terugkom ik lekker tijd kan besteden met iedereen die ik zo gemist heb!

Tot over 1,5 week!!

Liefs, Nicky

aaa0
aaa0 on

Daar ben ik weer !!!!
Hoi Nicky !

Zo te horen hebben jullie een SUPER-(lang)weekend gehad met zijn viertjes. De foto's zijn ook kei-leuk. Vooral die van jou op die struisvogel. Hiddem up Movem up .....Rowhide !!!! Of ken je die niet ??????Ik heb net ook een mailtje van jullie mam gehad dat ze op het punt stonden om naar het vliegveld te gaan. Vervelend hè ?!?! Dat afscheid nemen. Maar goed ....het duurt nu voor jou ook niet zo heel lang meer. Aan al het goeie komt een keer een eind, maar je hebt in ieder geval genoeg te vertellen als je terugkomt. En er komen natuurlijk vast ook nog veel meer foto's. Ook van jullie pap en mam. Ik vind dat je ons tot nog toe in ieder geval heel leuk op de hoogte hebt gehouden van je avonturen. En de stage was zo te horen ook een groot succes. Je hebt er vast heel veel van opgestoken. Nou we spreken je in ieder geval over een dikke anderhalve week weer in Eindhoven.Maak er tot dan nog een leuke tijd van!!!!!!

Groetjes van Adrie en de rest van de family.

hdb
hdb on

back home
Molo........ meisje,
Zo zitten we samen met jou tussen de olifanten en leeuwen in Zuid Afrika en zo zitten we weer in ons eigen kikker landje. Tja da's effe omschakelen hoor.
We zitten lekker een beetje na te genieten met jouw verhaaltje en de foto's. Het was niet leuk om je daar te laten, maar Norval, Carin en oma zijn zulke schatten...... dat komt helemaal goed daar met jou. Geef die lieve kids in je klas (en Stef) nog maar een dikke knuffel. Hun mooie tekeningen krijgen een plekje in de 'bewaardoos' hoor :). Geniet nog maar effe lekker daar! Dikke kus van mama, papa en Jeroen

aaa0
aaa0 on

Veel meer foto's !!!!
He Nicky,

Ik zie dat er nu in een keer veel meer foto's bij je laatste entry staan dan gisteren. Die heb je er naderhand zeker nog tussen geplaatst?!?!
Nou....ik ga ze snel bekijken hoor. Leuk!!!!
Ik hoorde verder dat jullie pap, mam en Jeroen weer veilig geland zijn op nederlandse bodem. Dat is dan ook weer een zorg minder.Ze waren wel ontzettend moe, hoorde ik van oma. En dan morgen weer werken....!!!!!!

Nou ik ga even de rest van de kiekjes bekijken.
Veel plezier nog verder,
Groetjes Adrie.

brenda2
brenda2 on

Wow!
Heey meissie!

Aftellen nu! :D Leuk dat je je zo goed vermaakt hebt met je papa, mama en jeroen!
Wat schokkend dat je op een struisvogel hebt gezeten. De volgende keer dat we gaan shoppen gaan we expres langs de duiven, even zien of je er echt overheen bent ;) Normaal gesproken schrik ik harder van jou dan van de duiven :p
Zaterdag ga ik even de oren van je vriendjes hoofd af praten zodat ie weer klaar is voor je terugkomst ;) Ik kan haast niet wachten tot je terug bent! :D

xxx Brenda

brenda2
brenda2 on

Foto's
Meis, ik heb nu ook de foto's gezien.. Wat zijn de olifanten gaaaaaf!! Maar wat is die struisvogel eng zeg :s Jij houdt niet van fladders, maar ik niet van snavels :s hahahahha
Give me een S van SuuuperNicky! ;)

x