Twee weken op vakantie

Trip End May 16, 2007

Flag of South Africa  ,
Monday, April 16, 2007

Hoi iedereen!!

Van 30 maart tot 15 april ben ik lekker op vakantie geweest!We zijn naar Onrus geweest, dit is een strandplaatsje in de buurt van Hermanus. Hermanus is een favoriete toeristen plek waar je walvissen kunt zien ( in SEPTEMBER..belachelijk! )

Vrijdag 30 maart ben ik naar de verjaardag van Frieda geweest ( dit is de dochter van de mensen waar ik woon ). Ze werd 23 en gaf een feestje met het thema borsthaar en inkijk, erg apart dus. Haar feest was in Stellenbosch in  DE studentenstad van hier. ( dus dan weet je wel hoe gezellig ik het gehad heb, samen met de Amarulla )
Om 4 uur ofzoiets kwamen we terug, en pas om vijf uur sliep ik, dat is opzich niet zo erg als je uit kunt slapen. MAAR dat kon dus niet want Norval kwam ons om half 7 op halen om op vakantie te gaan!!!Half 7, jeetje ik heb me nog nooit zo belabberd gevoeld!

Zaterdagmiddag hebben Anneke en ik tien minuten op de wc gezeten  met de deur op slot, waarom? Dat zal ik vertellen. Jacques en zijn vader en de overbuurman Steve waren met de boot de zee op geweest om crayfish te vangen. Omdat Jacques wist dat wij die beesten nogal eng vonden met al die pootjes enz. rende hij achter ons aan met een levende crayfish. Voor tien minuten zijn we toen op de wc gaan zitten totdat oma en Carin ons kwamen redden door te zeggen dat ze dood waren! Zondagavond heb ik me over mijn angsten heen gezet en heb ik de crayfish gegeten. Het is echt ontzettend lekker!Maar ik snap niet waarom het zo duur moet zijn als je het in een restaurant kan eten ( dat is nogal zonde van je geld ). Ik heb zelfs een kreeft opengeknipt en ontleed!Whoehoe ik ben trots op mijzelf ( er moet iemand trots zijn he ..haha )

Maandag en dinsdag ben ik met Norval Jacques en Anneke naar het KKNK festival geweest. Dit is een Afrikaans festival in Oudtshoorn. Op dit festival worden heel veel dans, zang en toneel optredens gedaan. Sommige zijn gratis, voor andere moet je een kaartje kopen.
Anneke en ik zijn naar een dansvoorstelling geweest 'bloudruk van de afrikaanse dans' dit was opzich wel mooi maar erg apart. Verder zijn we nog naar een muziekvoorstelling geweest van twee vrouwen, de ene speelt viool de ander piano. Ze zingen afrikaanse liedjes, ik kon niet alles volgen maar het was wel erg leuk.
Van maandag op dinsdag zijn we bij Norval's broer en zus blijven slapen. Dit zijn enorm aardige mensen. Toen we daar aankwamen op maandag hebben we in een dam gezwommen, er schoon ( groen ) water. We zijn nog langs de kaasboer geweest om wat kaas te halen voor sávonds. Dit was erg leuk om te zien. Sávonds hebben we heerlijk met z'n allen gegeten en gedronken. Het was erg gezellig in het kleine stadje Prince Albert.
De route naar Oudtshoorn is ook enorm mooi, we zijn tussen de bergen doorgereden en hebben zelfs bavianen gezien. WHOEHOE.

Tijdens het paasweekend waarom Hannes (zoon) en Frieda ( dochter ) de kinderen van Norval en Carin er ook. Hannes had nog een vriend meegenomen Johan ( die jongen waar we al een paar keer mee uit zijn gegaan ). We hebben lekker met hen 'gekuierd' zoals ze dat hier noemen. Lekker niets doen, in de zon liggen en vakantie houden. Dat was erg gezellig.
Na het paasweekend zijn Hannes en Johan weer terug naar huis gegaan. Frieda is de rest van de week nog gebleven.
De donderdag van de tweede week zijn we uit eten geweest. We hebben Jacques, Frieda's en Anneke's verjaardagen gevierd door uit eten te gaan bij een pizzeria. Dat was erg gezellig. Het was een pizza avond waar we zoveel mogelijk konden eten ( echt iets voor Jordy en Jeroen dus, he mannen ;) ) Je kreeg zeg maar steeds een ander pizza te zien en dan kon je zeggen of je daar een stukje van wilde.

Op vrijdag de 13de ben ik naar de kapper geweest. Dat is dom zal iedereen denken, maar uiteindelijk is het wel super leuk geworden. Vind ik zelf dan:p..hahah. Ik heb krullen in mijn haar gezet, en nu heb ik een 'soft wavy curl'. Erg mooi, zal ook snel een foto maken trouwens dan kan iedereen het zien. Anneke durfde eerst niet maar heeft het uiteindelijk op zaterdag toch maar gedaan. Precies hetzelfde alleen heeft zij meer krul dan mij, zal wel aan de haren liggen ofzo. Daar heb ik niet veel verstand van, ik ben in ieder geval erg blij met mijn 'nieuwe krul-look'.Vrijdag middag zijn we nog naar een man geweest die in Onrus woont. Dit is een oude man die met pensioen is. Klinkt allemaal erg saai, maar daar komt het.....Hij komt uit UTRECHT! Het was dus een Nederlander en daar hebben we even gezellig mee gekletst.

Natuurlijk heb ik op al de andere dagen ook vanalles gedaan. Kort samengevat heb ik zoveel mogelijk in de zon gelegen, lekker veel met de hond gewandeld naar de zee, films gehuurd om s'avonds te kijken.,bijna iedere avond een ' braai' gehad, spelletjes gespeeld, gelezen en natuurlijk aan school gewerkt. Ik ben hier namelijk nog steeds voor school he!...hahha
Owh en ergens deze week heb ik nog slakken uit de zee gegeten. Erg lekker, had nooit verwacht dat ik dat zou eten, maar echt ..Het is lekker!

Het is nu maandag en dat betekend nog 5 nachtjes slapen en dan zie ik papa, mama en Jeroen. Eindelijk een beetje eigen omgeving om me heen! Het is hier super mooi en gezellig, maar zo sávonds lekker klessebesse met je mama, papa en broer is toch eigenlijk wel heel lekker.
Dus  ik tel de nachtjes!! En als ze naar huis toe gaan nog tien dagen en dan op naar mijn VRIENDJE(S) en VRIENDINNETJES!!!!!!!

aaa0
aaa0 on

Ha.....vakantieganger !!!!
Hoi Nicky,

Een hele leuke vakantie gehad zo te horen. Wat een verhaal zeg !!!! Maar...toch ook nog wat gewerkt zo te horen. Ik ben heel benieuwd naar de foto's. Vooral van je haar. Ik wist het al van Robbie, want die had je nog gezien met je nieuwe kapsel op msn. Dus ....zoiets als Afro-krulletjes maar dan de slappere versie ?!?!

Groetjes Adrie.

hdb
hdb on

Hai Curly
Feesten, eten, drinken, luieren in de zon, dat is nog eens een vakantie zeg. Helemaal niet verkeerd :).
Op de webcam zijn je krullen kei mooi, maar we komen het liever even life bekijken hoor. Tot zaterdag!
Dikke kus van papa mama en jeroen.

aaa0
aaa0 on

De familie weer bij elkaar ????
Ha Nicky, Hannie, Wil en Jeroen.

Allemaal weer gezellig bij elkaar. Gelukkig is jullie vlucht goed verlopen. Het sms-en lukt blijkbaar ook prima. Hadden jullie de mijne ook ontvangen??? Een hele fijne vakantie gewenst en houd ons wel een beetje op de hoogte hè als je daar enigszins tijd voor hebt. Nog even voor Nicky....de foto's van entry 11 waren ook heel leuk hoor, inclusief die van je haar. Veel plezier allemaal en tot horens !!!

Groetjes Adrie.

netenfaispas
netenfaispas on

lekker weer samen!
Hallo Barretjes,
Dit gaat iets sneller dan sms-en, begrijp dat reis goed verlopen is en nu vooral even genieten weer van het samenzijn. Enne uiteraard een heeeeele fijne vakantie daar.

gr ook namens Daan & kids

anke