Bijna vakantie!!

Trip Start Feb 27, 2007
Trip End May 16, 2007

Flag of South Africa  ,
Friday, March 30, 2007

Hoi lieve lezers ( hahaha )

Nog maar 3 uurtjes school morgen en dan heb ik twee weken vakantie! Omdat ik dan twee weken niet veel op internet kan zal ik nu maar een verhaaltje schrijven met wat foto's van school.

Deze week was een hectische week, rapporten die af moesten zijn, kinderen die moe waren en geen zin meer hadden. Het was duidelijk 'the last week of term '.

Donderdag moest ik heel de dag eigenlijk overnemen. Mijn mentor moest vanalles doen want zij regelt het HIV programma, en daar hadden ze geld voor ingezameld. Deze week heb ik geleerd dat hier op school heel veel geld wordt ingezameld. Ze zamelen ook geld in voor hun eigen klas zodat ze dingen als een cd-speler kunnen kopen voor de klas. Erg indrukwekkend. ( als je een tip hebt om geld voor in te zamelen, en hoe dat te regelen, dan hoor ik dat graag, ik wil graag de school ergens mee verblijden en daar heb ik jullie hulp voor nodig!)
Het overnemen van de klas was erg leuk, we hebben Nederlandse liedjes en spelletjes gedaan en Nederlandse liedjes ( bijvoorbeeld hoofd,schouders,knie en teen ) Natuurlijk hebben we ook nog hard gewerkt hoor. Hahaha.

Woensdag hadden we een uitje met de klas. We zijn naar het planetarium geweest. De kinderen waren erg enthousiast, toch gedroegen ze zich erg goed. Damn, hoe krijgen ze het voor elkaar, de meeste kinderen zouden rondrennen enzovoort, maar deze kinderen luisteren naar de lerares en lopen rustig achter haar aan. Het was erg gezellig, we hebben eerst door de 'kompanjies tuinen' gelopen ( tuinen van Jan van Riebeeck,whoehoe! ). Daarna hebben we een film gezien over de planeten en de sterren, het was erg leuk en de kinderen vonden het nog spannend ook. De busreis was als een echt schoolreisje, heerlijk.

Vrijdagavond gaan we naar de verjaardag van Frieda ( de dochter van Carin en Norval)in Stellenbosch. Zaterdagochtend om 7 uur!!!komt Norval ons al ophalen, dan gaan we op vakantie naar Onrus. Daar heb ik echt heel veel zin in! van maandag tot maandag zijn we onderweg, we rijden naar Outshoorn.( daar is een festival waar Norval naartoe wil ) Daarna rijden we weer terug naar Onrus, ik denk dat we daar dan nog een paar dagen blijven. Ik weet niet wanneer ik terug ben.Maar ik denk dat ik het weekend van 15 april terug kom.Ik ben echt heel benieuwd hoe het zal zijn. Als ik iets kan laten horen aan jullie allemaal dan doe ik dat zeker!

Nou ik hoop dat ik jullie weer genoeg op de hoogte gehouden heb! Ik hoop snel iets van mijn vakantie te kunnen vertellen.

Liefs, Nicky

Ps, Natuurlijk heb ik ook nog in de zon gelegen..hahah !

netenfaispas
netenfaispas on

Lekker genieeeeeeeeeten
Ha juf Nicky,

Je doet het daar superleuk als juf hopelijk lukt het je straks wel weer te wennen aan die drukke, brutale Nederlandse jeugd.

Geniet lekker van je welverdiende vakantie en tot horens

anke

hdb
hdb on

holiday!!!!
He meisje! Lekker vakantie!!! En als je terugbent dan is het nog maar een weekje en dan komen wij je opzoeken. Kunnen we eindelijk weer eens gewoon 'klessebessen' he.
Dus eigenlijk vinden wij dat jouw vakantie maar heeeel snel voorbij moet gaan ............. Nee hoor grapje............ geniet er maar lekker van.
Hele dikke knuffel van papa mama en Jeroen