The difference between rich and poor ....

Trip Start Feb 27, 2007
Trip End May 16, 2007

Flag of South Africa  ,
Sunday, March 25, 2007

Deze week was een invalweek voor mij en Anneke. Er waren een paar zieke leraren namelijk.. Maandag kwamen we op school en werd er gevraagd of we even de lessen over wilde nemen van een zieke leraar. Deze leraar gaf les aan graad 5,6 en 7. Dat is zeg maar groep 6 tot en met 8 in Nederland. Erg heftig dus als je niet weet wat je moet doen. Zelf vond ik het erg saai omdat de kinderen totaal geen zin hadden om iets te doen, en omdat wij ook niet wisten wat we moesten doen.  Aan het eind van de dag dacht ik dit doe ik NOOIT meer. Maar de volgende dag op school werden we al meteen weer ingezet. De lerares van graad 1 was ziek. De allerkleinste kleutertjes! Ze waren echt ontzettend lief.  Anneke en ik wisselden elkaar af. Sóchtends was zei in haar eigen klas om een les over Nederland te doen en na de ochtendpauze was ik in mijn eigen klas om ook een les te doen. Deze keer vond Anneke er niets aan omdat de kleuters heel erg druk waren toen ze alleen in de klas was.

Woensdag was een vrije dag en die hebben lekker benut om te luieren en sieraden te maken. We hebben namelijk een kralenshop ontdekt, en dat is erg leuk vermaak als je ff lekker crea bea wilt doen. Sávonds zijn we naar de bioscoop geweest.

Donderdag moesten we WEER invallen in de graad 1 klas. S'middags vroegen ze ons of we dat vrijdag ook wilde doen, maar eigenlijk was ik het wel zat. Ik wilde wel weer in mijn eigen klasje lesgeven. Daarom zei ik dat ik liever weer in mijn eigen klas was om les te geven. Dat vonden ze geen probleem en ze bedankte ons voor onze hulp deze week.
Donderdagavond zijn we naar een modeshow geweest om Norval's school. Deze modeshow was om geld in te zamelen voor de school. Leerlingen van graad 11 moesten een modeshow organiseren, en daar sponsor voor vinden ( kleding merken ) daarna moesten ze kaartjes verkopen voor de show en dat geld werd dan gebruikt voor de school. Ik vond het ontzettend leuk ! ( maar wat wil je al je shopverslaafd bent! )  Het was pas om kwart over 11 afgelopen, en vrijdag moest ik weer om half 7 opstaan..BAH !

Vrijdag heb ik art gegeven.De kinderen hebben hele leuke werkstukken gemaakt. Voor art doe ik een project over een dorp. We gaan een heel dorp maken van kosteloos materiaal. Erg leuk en de kinderen zijn erg enthousiast. Deze vrijdag zijn we begonnen met het ontwerpen op het platte vlak.
Na school ben ik met Carin en 'oma' boodschappen gaan doen. Ik zou koken dit weekend dus ik moest mee boodschappen doen. Het was erg gezellig. We hebben een lekker ijsje gegeten bij Wimpy's . Dat schijnt een van de beste ijssalons in Kaapstad te zijn.

Zaterdag wilden we naar Robben Island gaan dus we stonden vroeg op. Het bleek dat we geen vervoer hadden omdat iedereen uit huis was. We moesten dus wachten totdat er iemand terug kwam zodat die ons misschien kon brengen. Maar om 10 uur was er nog niemand. Als we later dan 11 uur zouden gaan dan had het geen zin meer omdat het dan al lang en breed vol zit. Het ging dus niet door, en daarom heb ik maar mijn pasta gemaakt. Deze hebben we als lunch gegeten. Ze vonden het erg lekker!
Zaterdag middag zijn we maar weer naar de bioscoop gegaan omdat we anders heel de middag thuis moesten zitten ( norval en carin moesten namelijk naar een bruiloft )

Zondagochtend ben ik naar de townships geweest! Dat was echt enorm indrukwekkend. Het enige nadeel was dat ik enorm vroeg op moest en dat Anneke in haar bed kon blijven liggen..hahahha
Het was ontzettend indrukwekkend om te zien hoe de mensen daar leven. De mensen vinden zichzelf ook helemaal niet zielig, en ze zijn erg blij dat jij komt kijken hoe zij wonen.
Het was heel mooi om ook deze kant van Zuid Afrika te zien. De verschillende zijn hier echt enorm groot, en dat heeft heel veel indruk op mij gemaakt.
het heeft met ook laten zien dat je niet rijk hoeft te zijn om gelukkig te zijn . Deze mensen waren gelukkig met wat ze deden en waar ze leefden! Echt prachtig!

Nog een weekje stage en dan is het vakantie!... Ik weet niet hoe snel ik nog een verhaal kan schrijven, maar op vakantie in ieder geval niet.... ( ik ben dus niet van de aardbodem verdwenen ik heb dan alleen geen internet ,,,hahah ! )

Liefs uit het nog steeds Sonnige Suid Afrika,
Nicky

maartje0
maartje0 on

Biertje!!!?
Hey Nicky

Die modeshow zag er wel gaaf uit met mooie jurken. Dacht je niet van dat kan ik ook lopen op een catwalk.
Dat was trouwens niet zomaar een biertje. Dat leek wel een emmer vol! helemaal leeg gedronken?
Alvast een hele fijne vakantie daar en geniet ervan

kus Maartje

hdb
hdb on

He rich girl
Wat een contrast zeg, deze week. Het ene moment zit je naar dure gala jurken te kijken en het andere moment loop je in de townships tussen alle armoede. Dat zal zeker indruk maken ja. Ik zou ook liever niet naar de dokter gaan daar :)
Lastig dat invallen in al die klassen, en zeker als de kids dan ook nog geen zin hebben. Maar een 'stoplichtje' doet wonderen he :)
Knap hoor dat je d'r wat van hebt weten te maken.
Dikke kus van papa mama en jeroen.

netenfaispas
netenfaispas on

ha juffie
Al die indrukken die je daar opdoet in zo'n korte tijd, dat vergeet je nooit meer. Ik vind het in ieder geval leuk om je te volgen via je blog. De weken vliegen natuurlijk ook voorbij, alhoewel je toch nog tijd lijkt te vinden voor crea bea activiteiten. Kan me voorstellen dat het invallen niet altijd leuk is, maar that's life, soms valt het mee, soms valt het een beetje tegen. Maar goed dat je zo'n gezellig onderdak hebt en ook volop leuke dingen buiten de schooltijd kunt doen. Veel plezier volgende week als je op vakantie gaat, lekker relaxen (kan dat nog meer eigenlijk!). Groetjes ook namens Daan & de kids, Anke

brenda2
brenda2 on

:p
heey schat!
Ik hoop maar dat je niet ziek wordt van dat bier want die dokter ziet er ook niet uit zoals de dokters in Eindhoven. :p
Wat zijn je kinderen toch schatjes! Zo te lezen doe je het erg goed en werk je ontzettend hard.. Geniet maar lekker van je vakantie volgende week!
xxx Bren

jordyw
jordyw on

Hej Meissie
Ook al spreek ik je bijna iedere dag.Even een berichie achter laten. Ik dacht dat jij geen bier dronk??En daar ver van het kleine, koude Nederland met PULLEN...wat zeg ik...EMMERS tegelijk!!!Ja nou kom er niet meer onderuit.Leg dat maar es uit.En wat betreft dat invallen...Je moet blij zijn dat ze je vragen.Dan doe je het waarschijnlijk SUPERGOED.(had niks anders verwacht). Tot snel lief. Kus van je vriendje

aaa0
aaa0 on

Doe mij dan maar Bavaria !!!!
Hoi Nicky,

Nou...daar zul je vast en zeker niet zat van geworden zijn. Wat een raar bier zeg !!!
En van die dokter zou ik nog geen aspirientje hoeven. Hij ziet er meer uit als een medicijnman, die het dadelijk in een keer kan laten regenen. Mooie foto's van de Townships trouwens. En die kinderen van jouw klas op de laatste foto, dat zijn zeker de 'gangmakertjes'. Dat kun je wel zien.
Nou....als ik voor je vakantie niets meer hoor, dan wil ik je in ieder geval heel veel plezier wensen in het Beach-house. Hoe lang had je ook alweer??? 2 weken hè ?! Geniet er maar van.

Groetjes Adrie.