Mijn derde weekje in Zuid Afrika

Trip Start Feb 27, 2007
Trip End May 16, 2007

Flag of South Africa  ,
Sunday, March 18, 2007

Dit is alweer mijn derde week hier en ik heb het echt steeds meer naar mijn zin. Ik geniet enorm van dit land! Ik zal jullie weer een gezellige update van mijn weekje geven!

Deze week ben ik twee keer naar Carin's High school geweest. Zij werkt daar als een Art teacher, voor het vak ceramics. Dinsdag en donderdag ben ik daar geweest. We hebben potten gebakken, en ze op donderdag geverfd. Dat was echt heel leuk om te doen. Anneke was alleen iets te lomp ;p ..en brak haar pot. Als ze klaar zijn dan zal ik er wat foto's van de potjes op zetten. Voor nu zullen jullie het moeten doen met foto's van mij terwijl ik mijn bakjes aan het bewerken ben. Het was een erg leuke ervaring om te zien hoe het er op een high school aan toe gaat.

Dinsdag avond ben ik samen met Carin,Anneke en een vriendin van Carin naar de bioscoop geweest. Het was een hele mooie film genaamd, Notes on a scandal. ( ik weet niet of hij in Nederland draait, maar als dat zo is raad ik je zeker aan er naar toe te gaan! )

Woensdag moest ik gewoon weer naar mijn eigen stage school.  Daar heb ik weer een les gegeven over Nederland. De kinderen kregen een les over de Nederlandse en de Afrikaanse taal. Het was erg leuk om de kinderen Nederlands te leren en ze waren ook erg enthousiast!
Een geslaagde les dus.
Vrijdag heb ik ook les gegeven. Toen heb ik een Art les gegeven waarbij de kinderen huisjes moesten maken. Ze hoefden het alleen maar uit te knippen en in elkaar te zetten, maar dat vonden ze toch best wel lastig. Wel hebben ze deze les enorm hard gewerkt, en dat kun je ook wel zien aan het resultaat...

Vrijdagochtend kwam ik trouwens op school en toen bleek dat er een radiostation was dat hun uitzending deze ochtend deed vanaf school. De reden snap ik nog steeds niet, maar de kinderen vonden het erg leuk. De school begon daarom een uur later.
Voordat het pauze is op vrijdag is er altijd BAKERMAN. Bakerman houdt in dat een van de kinderen uit de klas iets lekkers maakt. Dit keer hadden we enorm zoete cakjes die een moeder had versierd als visjess... ZIe hier het resultaat :

s'middags zijn we naar Cavendisch geweest ( het winkelcentrum om de hoek ) daar heb ik weer even lekker gewinkeld. Ik heb ook meteen maar twee Engelse boeken gekocht want mijn andere drie boeken heb ik alweer uit.Hahaha

Vrijdagavond was er een show bij Carin op school. 10 studenten ( 5 meiden en 5 jongens ) zongen allerlei liedje rondom het thema 'the ultimate 80's '. Deze leerlingen konden echt ENORM goed zingen. Van sommige liedjes kreeg ik gewoon kippenvel.
Een hele leuke en swingende avond dus!

Zaterdagochtend heeft Carin ons naar Waterfront gebracht. Een plaats aan de havens van Kaapstad. Deze plek is enorm in trek bij toeristen en dat was te zien! Overal liepen mensen met sokken in sandalen, grote zonhoeden,rugzakken en camera's!
Waterfront was echt heel gezellig. We zijn naar het grote aquarium geweest. Best indrukwekkend. We wilden eigenlijk naar robben island, maar daar aangekomen bleek dat de boten volgeboekt waren tot en met zondagmiddag 17:00 uur!! Dat ging dus niet door..Daar baalde ik wel enorm van..Ik hoop dat ik snel weer de kans krijg om daar heen te gaan.

Zondag ben ik samen met Anneke nog een paar uurtjes naar het strand geweest. Dat was wel even lekker. Een beetje bijgekleurd, ik begin al steeds meer op de inwoners hier te lijken ..hahah!

Nou ik hoop dat jullie genieten van mijn foto's. En tot volgende week ( de vakantie komt al steeds dichterbij, nog maar twee weken te gaan WHOEHOE!! )

brenda2
brenda2 on

weer de eerste :)
Jeuj! Ik ben weer de eerste ;)
Zo te lezen ben je een hartstikke leuke juf.. Maar nog beter, je geniet ook van je tijd daar! Stiekem zou ik wel daar bij je willen zijn om al die dingen mee te doen ;) Gelukkig laat je ons een beetje meegenieten door de foto's :)
xxx Bren

hdb
hdb on

he crea bea
Dat ziet er leuk uit die pottenbaksels.
Jammer dat Robben Island niet is gelukt, maar dan ga je toch lekker met ons mee straks. Vinden wij GESELLIG! :)
En denk er aan niet TE bruin worden hoor, anders steken wij zo bij je af.
Dikke kus van mama papa en jeroen