Mijn tweede weekje hier!

Trip End May 16, 2007

Flag of South Africa  ,
Monday, March 12, 2007

Hoi iedereen!

wat een drukke week! Ik zal beginnen bij het begin van mijn tweede weekje..

Maandag was een rustige stagedag waar ik voor het eerst een spellingstoets af moest nemen. Dat was best een ervaring omdat een van de kinderen Afrikaans is ( dit kind krijgt dan een aparte toets) en ik moest alle woorden uitspreken. Jullie vragen je vast af of dat wel goed ging... Maar dat ging super! Hij had namelijk niet een foutje gemaakt in zijn spellingstoets.. mijn Afrikaanse uitspraak is dus niet zo slecht!

Dinsdag had ik mijn eerste echte les gegeven! Deze ging over typisch Nederlandse dingen. Het was extra spannend omdat er die dag 2 mensen uit Nederland kwamen kijken hoe ik het deed. Gelukkig ging het allemaal super er waren ze erg tevreden. Ze vonden zelfs dat ze nog niet eerder hadden gezien dat iemand zoveel interactie met de kinderen had in haar les, en dat ondanks al die interactie toch nog de kinderen in toom kon houden. JOEHOE..ik word wel een goede Juf..

Woensdag ben ik s;avonds naar een cricket wedstrijd geweest. Wat een ervaring! Aan het begin snapte ik er echt HE-LE-MAAL niets van. Maar na anderhalf uur ( de wedstrijd duurt 3 uur ) snapte ik het toch wel een beetje. ( bedankt papa voor de spelregels, ik zal ze grondig bestuderen dan kan ik voortaan commentaar geven op hun tactiek !)
Op school hadden ze trouwens zwemles vandaag, daar heb ik een paar foto's van gemaakt.

Donderdag heb ik niet zo heel veel gedaan, dat was een beetje een relax dag. Wel gewoon naar stage geweest, en wat lessen gegeven. Sávonds heb ik gebeld met papa en mama.. dat was heel gezellig! Zo zijn ze toch een beetje dichterbij.

Vrijdag was het 36 graden! HALELUJAH.. We zijn naar stage geweest maar hebben niet veel gedaan. We zijn boodschappen gaan doen.. jaja... nicky had wasmiddel nodig ( en nee mijn was is nu niet lichtroze ;) ik heb veel geleerd van mijn mama )
Sávonds zijn we naar kalky's geweest. Dat was een fish and chips zaak. Papa mag trots op mij zijn want ik heb snoek gegeten, stokvis, en inktvisringen. Verder heb ik samen met norval vis gekocht ( verse vis ) en die moesten ze nog schoonmaken en dat heb ik gezien. OOH DAT WAS ZO VIES!! en ik de haven daar hadden ze zeehonden. SUper leuk.

Zaterdagmidag heb ik heel de dag in de zon gelegen. Om vier uur ben ik samen met Anneke en Johan naar Stellenbosch vertrokken. De studentenstad van Capetown. Daar zijn we naar een paar bandjes wezen kijken, en we zijn lekker op stap geweest. Een ontzettend gezellige avond.

ZOndag hadden we nog een braai bij iemand thuis, maar dat werd een beetje laat en dus zijn we maar terug naar huis gegaan. Nu ben ik erg moe en ga ik lekker slapen. Volgende week weer een drukke week. En ik heb bedacht dat ik maar weer eens moet gaan winkelen, het is hier ook allemaal zo leuk ( papa, mama en jeroen, jullie moeten maar geen 23 kilo meenemen dan kunnen jullie wat spullen van mij meenemen hahah )

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie lieve berichtjes!!...Zo voel ik me toch nog een beetje in Nederland..

Liefs, Nicky

brenda2
brenda2 on

SuperrrrrJuf!
Heey SuperrrrJuffie!
Ik had er eigenlijk al alle vertrouwen in dat je een goede juf aan het worden bent, maar wat fijn voor je dat je die bevestiging krijgt van mensen die er verstand van hebben..
En wat een lekker weer! Je komt zeker stinkend bruin terug en dan moet de zomer nog beginnen. Zullen we samen duopennotti'en deze zomer? ;)
Kus Bren

juffieinafrika
juffieinafrika on

Duopennoti'en
Hej Bren!
ja wij zullen in de zomer samen gaan duopenotti'en. Hahah, dat zei mama ook al!

ik mis jou wel hoor!!

liefs, je beste vriendinnetje

maartje0
maartje0 on

Heeeeeeyyyyyyyy
hey nicky
leuke verhaaltjes het is goed om te horen dat het allemaal goed gaat en kei gezellig is. En dat het weer echt super is. Niet te bruin worden hè. Anders voelen wij ons hier als melkflessen. Shop ze alvast hebben ze daar ook een h&m?...
groetjes Maartje

hdb
hdb on

he juffie van ons
Je lessen gaan goed, de was gaat goed en je overleeft ook nog de verse vis. We zijn trots op je :)
Dikke kus van papa, mama en Jeroen

hannekexx
hannekexx on

Superjuffie nick
hej nick!
echt leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat daar! =) en dat al je lessen goed gaan!
echt leuk die foto's van je kindjes! oh en wat een weertje daar.. al mogen wij ook niet klagen want hier is het al een paar dagen 15 graden met zon, haha ;)
meisje geniet ervan!

hele dikke kus han

aaa0
aaa0 on

wat een hitte !!!!
Hoi Nicky,

Wat een weertje bij jullie zeg !!!! Hier is het ook heerlijk op het moment, maar geen 36 graden. Zo te horen kom je je tijd goed door en gaat het op school ook geweldig. Ga zo door !!!!!
Leuke foto's ook en wat is het er mooi zeg.

Veel plezier en werk ze.
Groetjes van Adrie.

fietsband
fietsband on

hey meisje
hey meisje...
gezellig daar, hier is t weer ook wel lekker de afgelope week, mja..lang niet zo warm als bij jou natuurlijk...
wel leuk dat je t naar je zin hebt, maar je blijft daar toch niet wonen he... ;)
veel plezier nog! xxx Wilco