De eerste dagen in Suid Afrika

Trip End May 16, 2007

Flag of South Africa  ,
Saturday, March 3, 2007

Hallo Allemaal!

onze eerste dagen hier zijn erg leuk!
Ik geef les in een graad 3 klas. De kinderen zijn dan ongeveer 8 a 9 jaar oud. Het merendeel van de klas is getint. Een van de kinderen spreekt Afrikaans, de rest kan Engels, dus als ik terug kom kan ik Zuid Afrikaans!

Sóchtends om kwart over 7 krijgen we een lift naar school. S'middags om 2 uur lopen we terug naar huis. Dat was wel even anders als hier want je moet doorlopen en aan onze sleutel zit een pepperspray!

Op vrijdag gaan ze op school altijd zingen met zijn allen zingen. Ze kunnen hier echt heel goed zingen. Dat zal ik wel een keer filmen.
Meteen na school heeft Carin ons naar Cavendisch Square gebracht, een enorm winkelcentrum. Daar heb ik even lekker gewinkeld, en nog een mooi shirtje gekocht.

( vrijdag )Sávonds kwamen Hannes ( oudste zoon ) en Johan langs ( een vriend van hem ). We hadden een braai en dat was erg gezellig. Het was een braai met kip, worstje en broodje met tomaat uit en kaas.
Daarna hebben Hannes en Johan ons mee uitgenomen.
Eerst naar een groot feest in de buitenlucht waar allemaal stands stonden van verschillende landen. Zo ook Nederland waar je typisch Nederlands eten kon kopen. Dat was heel gezellig! Daarna zijn we even naar de flat van Hannes geweest, daar hebben we nog wat gedronken voordat we naar de club gingen. Om 3 uur was ik thuis en ik was echt doodmoe. Maar het was wel super gezellig! Als we volgend weekend nergens heen gaan nemen ze ons mee naar Stellenbosch, dat is hier schijnbaar de studentenplek.

Ik hoop dat ik vanaf dinsdag veel les kan gaan geven. Daar heb ik wel heel veel zin in. Het is namelijk nog wel allemaal wennen hier, ze zijn hier heel erg bezig met discipline. Ze moeten hier echt doodstil zijn, en dat ben ik niet echt gewend. Maar dat komt wel goed.

Nou ik heb baie( =heel) veel verteld.

Nu gaat ek lekker slaap, en ek sien jully snel!

Liefs, Nicky

corne-erna
corne-erna on

Dag Feestbeest
Dag lieve Nicky,

Gezellig om op deze manier een beetje samen met je op reis te zijn via je verhalen. En weet je al wat Feest-Beest in het Zuid-Afrikaans is? Hoe het moet zo te lezen al wel. We zijn blij te lezen dat je het zo snel al naar je zin hebt en al veel leuke dingen hebt gedaan. Top!! En dan natuurlijk het lesgeven, al die uppies netjes in de plooi dat zal inderdaad wel even wennen zijn. Maar geniet er maar van want dat is in Nederland meteen weer over. Zo te zien heb je ook een gezelige kamer, die inderdaad al heel snel 'lekker een eigen meidenplek' leek te zijn. Je bent nog geen week weg en kijk eens hoe veel bijzondere evaringen je al rijker bent. Dat is toch helemaal te gek. Alleen al de reis op zich en dan zo maar ineens in een heel ander werelddeel. Geniet er maar lekker van hè. Nou juffie, succes met de stage en het inburgeren en we wachten weer met veel plezier op je volgende verhaal. Have fun en een Koeie-knuffel van Corné en Erna

els0
els0 on

hoi juffie
Hallo Nicky
Wat leuk om te lezen dat je het al zo goed naar je zin hebt,en dat het bij die mensen zo fijn klikt he dat is ook supper, toch ik hoop dat je dit berichtje wel kunt lezen ,ik twijfel of het eerste berichtje goed is gegaan ik kan niets terug vinden ,maar dat zie ik nog wel Zeg meisje dinsdag heel veel plezier op de eerste les alleen en dan weer op naar het weekend ,want dat is daar ook wel gezelg toch schrijf maar heel veel op dan kun je straks goed na genieten verder groetjes van Jack en els

aaa0
aaa0 on

leuke berichtjes
Hoi Nicky,

Leuk dat we zo allemaal een beetje mee kunnen genieten van je Afrikaanse avontuur. Zo te horen heb je het al goed naar je zin en heb je het Afrikaanse nachtleven ook al ontdekt. Gezellig toch?!?!
Ook al naar het pinguin-strand geweest hoorde ik van jullie mam. Het wachten is nu op nog wat meer foto,s.
Ben benieuwd.
Groetjes van Adrie.