Salzburg and, WOW! / Salzburgo y Hallstatt - GAU!!

Trip Start Jun 03, 2012
Trip End Aug 06, 2012

Flag of Austria  , Austrian Alps,
Sunday, July 1, 2012

Saturday:  Salburg was a very short stop: only about 18 hours total!  I took a little detour to my hostel because I can't follow written directions.  The detour included walking on a forest trail, and climbing over a half torn down chain link fence!  And it was pure luck that I even found the hostel when I did because I just happened to glance over and see the letters "HI" on a flag which stand for Hosteling International.  I took a picture of the forest trail.

Sábado: Salzburgo era una parada muy corta: sólo 18 horas en total! Tomé un pequeño desvío a mi albergue, porque no puedo seguir instrucciones escritas. El desvío incluyó caminar en un sendero en el bosque, cruzar una cerca de alambre que ya estaba media caída!  Y fue pura suerte que encontré el hostal porque justo en el momento que lo pasé, miré a las letras "HI" en una bandera que representan "Hosteling Internacional." Subí una foto de la pista forestal.

The last few hostels haven't had common areas, which is a bit of a bummer because it makes it harder to make friends.  This one did, which didn't limit me to just roommates!  Three guys from Austria were planning on going to the same bier garten that I wanted to go to since I didn't go in Munich.  I invited myself to join them and they were really nice and said yes.  At the place, Müllner Bräu, we got paid for our mugs and stood at a tall table, waiting for a table with chairs to free up.  I say this with no hesitation - I have NEVER seen so much beer in my life.  Probably not even all of my life combined!  This place sells three-thousand liters of beer on a good night.  Three THOUSAND!  Almost 800 gallons, or about 3.2 tons.  More of the guys' friends had joined us and after about 15 minutes went by, a guy came up to us and pointed to a table of food that was set up catering style.  He said his party was over with and we should go have at it!  The management didn't like it, but we sure did!  It was traditional pork snitzel with some cabbage, potatoes, and rolls.  It was delicious!  Later the group split up but the three guys I came with and I went to where all the action is and hung out for a couple hours not really doing anything…just people watching and chatting.  It was a good time!  About 1 AM it was time for food, so they showed me where the best kabap place in town was!  There was a line of 10 people when we got there!

Los últimos hostales no han tenido áreas comunes, lo cual es un poco aburrido, porque lo hace más difícil hacer amigos.  Éste sí tenía, que no se me limitó sólo mis compañeros de cuarto!  Tres chicos de Austria estaban planeando en ir a la misma Bier Garten (Jardín de Cerveza) donde yo quería ir, como no fui en Munich.  Invité a mi mismo a salir con ellos y estaban muy simpaticos y dijeron que sí.  En el lugar, Müllner Bräu, pagamos por nuestras tazas y esperábamos en una mesa alta que una mesa con sillas se haga disponible.  Lo digo sin mentir - Yo nunca he visto tanta cerveza en mi vida.  Probablemente ni siquiera toda mi vida sumado!  Este lugar vende tres mil litros de cerveza en una noche buena. TRES MIL!  Más amigos de los chicos habían venido y después de unos 15 minutos, un hombre se acercó a nosotros y señalo a una mesa que tenía comida ya preparada, listo para servirse. Él dijo que el y sus compañeros habían terminado y que debemos acabar de comerla todo!  A la administración no les gustó, pero nosotros sí!  Era comida tradicional de snitzel de cerdo con un poco de repollo, papas, y pan.  Era delicioso!  Más tarde el grupo se fue, pero los tres chicos que con quien vine y yo fuimos al lugar donde está toda la acción y pasamos un par de horas sin hacer nada ... sólo observar a la gente y platicar.  La pasamos bien!  Acerca de la 1, nos dio hambre, y me enseñaron el lugar mejor en la ciudad para kabapes turquesa! Había una línea de 10 personas cuando llegamos allí!

Sunday: I slept in longer than I planned so it crunched an already tight schedule even more!  Today I wanted to finish exploring Salzburg, go to Hallstatt, and make it to Vienna.  (It's 6:30PM and I'm about 3 hours away from Vienna so I'm doing OK.)  I left the hostel at about 9:30, did the Rick Steves' walking tour of old town Salzburg.  I heard how Salzburg is famous for The Sound of Music, being the birthplace of Mozart, and that it's well preserved because instead of fighting Napoleon they wisely surrendered.  Then I made it to the train station in time to miss the train I needed by 5 minutes.  But no big deal, because they are hourly and I was hungry so I bought a snitzel sandwich with a side salad.  Little did I know I was about to embark on the most incredible train ride imaginable!  The trip to Hallstatt had my camera out and me bouncing back and forth between sides of the train, but when the train neared Hallstatt my jaw dropped wide open!  It's GORGEOUS there!  With 2 hours to spare, I boarded the ferry and made my way to the entrance of the oldest salt mine in the world.  I missed the last tour by 5 minutes!  No tears were shed because I really came to see the beauty of the place anyway.  Besides, now I have an excuse to go back!

Domingo: Dormí más que lo planeado entonces apretó mi horario ya apretado aún más!  Hoy quería terminar de explorar Salzburgo, ir a Hallstatt, y llegar a Viena.  (Son las 6:30 pm y estoy más o menos 3 horas de Viena, pienso que voy bien!)  Salí del hostal alrededor de las 9:30am, hice un tour de pie de sitio web de Rick Steves que se trataba de la vieja ciudad de Salzburgo.  Aprendí que Salzburgo es famoso por la película El Sonido de la Música, el lugar de nacimiento de Mozart, y es en buenas condiciones porque no lucharon contra Napoleón sino se rindieron.  Llegué a la estación de tren en justo en el momento para perder el tren por 5 minutos.  No es gran cosa, porque salen cada hora y tenía hambre, así que compré un sándwich de snitzel con una ensalada.  No sabía que estaba a punto de embarcar en el viaje de tren más increíble imaginable! En el viaje a Hallstatt tenía mi cámara fuera y estaba rebotando entre los lados del tren, pero cuando el tren se acercaba a Hallstatt me quedé con la boca abierta! Es hermoso aquí!  Con 2 horas cortas para explorar el pueblito, fui en el ferry y caminé hacía la entrada de la mina de sal más antigua del mundo.   Perdí el último tour por 5 minutos!  No me salieron las lagrimitas porque vine para ver la belleza del lugar de todos modos. Además, ahora tengo una excusa para volver!

Tschüsss! (See ya!  Nos vemos!)