Drama på bussen och framme

Trip Start May 01, 2010
Trip End May 08, 2010

Flag of Turkey  , Antalya,
Sunday, May 2, 2010

Puuuh, nu är vi framme! Vi hann med ett litet drama på bussen igår, mycket intressant och spännande för oss som var förberedda på en totalt oproblematisk charterresa. Men det blev aldrig värre än att bussen plötsligt tvärdog, som av en händelse utanför en bensinmack, varifrån det strömmade sjuttioelva turkar som plötsligt trollade fram minibussar och slussade folk till sina hotell. Intressant upplevelse! Vi misstänker bedrägeri, men förstår inte riktigt hur.... ;)

Hur som helst, klockan två inatt turkisk tid (ett svensk) kom vi fram till hotellet. Vi fick fenomenal service på en gång, en man tog med sig vårt bagage till vårt rum (vi glömde såklart dricksa) och på vägen upp sa han "It´s a very nice room...".

Eh. Ja. Det kan man ju säga. Det är helt SAGOLIKT!! Rummet, som inte är ett rum utan en lägenhet större än den vi har i hamnen, har en helt magnifik stor terrass med JACCUZZI (som vi ju tjatat om ett tag :)) men det absolut bästa är att den ligger precis smack bang med ocean view. Vågorna rullar in, det susar och brusar, inatt somnade vi till sånt där havsljud som folk betalar många kr för att få på cd som avslappning. Vi har alltså total havsutsikt, stranden är precis nedanför oss, men tillräckligt långt upp för att det inte ska låta en massa från folket. Lägenheten är enormt fräsch och har en massa bra faciliteter, det är värt varenda krona! Vi är såååå positivt överraskade, och då är min fantasi ändå rätt livlig, så jag hade föreställt mig det rätt bra till att börja med!

Idag gick vi upp kl kvart i åtta (återigen, turkisk tid, svensk tid kvart i sju) och vaknade som två tända ljus samtidigt. Ner för frukost och vi var först ut. Underbar altan i skuggan, för solen har ju ännu inte riktigt hunnit upp på himlen, och så frukost med fantastisk fluffig mild turkisk yoghurt och sylt... mmmmm!! Det kryllar av personal här och alla ler så fint mot oss.

Nu ska vi ta en strandpromenad här och låta sanden fila våra fötter. Det är varmt men inte tokvarmt, helt lagom. I eftermiddag blir det ev en turisttur med Vings förarrangerade trip runt stan. Eller hittar vi på nåt annat. Vi får se!

raghamapa
raghamapa on

Hej på er!
Vilka härliga bilder! Ni är snart pepparkaksbruna om väderprognosen stämmer. Nejdå, jag är inte avundsjuk alls... Här skiner solen men det är lite små-kallt i blåsten. Har varit ute i solen 1 1/2 timme med Caspian och "jobbat" i sandlådan. Ettåringar är så närvarande i stunden. Njut och skriv kärleksbrev i sanden, kram från Josefines mamma

josma
josma on

Hej kära mamma! Tack för hälsningen, så roligt att du läser och är med oss här litegrann. Fint sagt om kärleksbrev, ska prova det imorron :) Kram o hälsa alla

Kicki on

Hej!
Jag googlade på SunPark Ocean och hittade er blogg. Vilket hotell!! Jag har precis bokat en resa till SunPark Ocean med Ving. Bokade en större lägenhet med havsutsikt så jag antar att det är en sån som ni har.
Jag har varit i Alanya tidigare så resmålet är inte nytt för mig men jag har aldrig bott på ett hotell så nära stranden.
Nu vill jag kolla med er om hotellet verkligen är så bra som det låter för det kostade ju en del...
Hotellets solstolar på stranden, måste man betala ngt för dessa? Kan man låna strandhanddukar? Ingår air-condition i priset? Slutligen, den hamam-inspirerade duschen på rummet, är den som ett riktigt hamam dvs med varma marmorplattor?
Ha en fortsatt skön semester!
/Kicki

josma
josma on

Hej Kicki, så roligt att du hittade hit! Och du kan vara HELT lugn, hotellet ÄR så bra som det låter, bättre rentav! Vet iofs inte vad du har för tidigare erfarenheter/upplevelser men vi är iaf otroligt positivt överraskade. Det är värt varenda krona! Till dina frågor: Solstolar är gratis, och de har en jättehärlig strandvärd som fixar i ordning åt dig o lägger ut handduken etc, asbra strandservice! De har servering både på havssidan o poolsidan så allt du vill ha bär de ut o du kan sätta det på rumsnotan bara, smidigt! Strandhanddukar får man (samt tofflor, morronrock etc) som är jättebra att ha med sig ner på stranden. AC ingår o den funkar utmärkt! Hamamet är tyvärr inget "riktigt" hamam, men klart, marmorn värms ju upp av duschen så.. :)

Du kommer älska lägenheten, det är vi säkra på! :)

Mvh Josefine o Magnus

Caroline on

Hej! om jag har förstått det rätt så bor ni på SunPark Ocean, Alanya?
det verkar superfint på ving.se men är det så i verkligheten också? är stranden verkligen fin, är vattnet blått och finns det sandstran?
kram :)