Plan från San Juan till Seattle

Trip Start Sep 13, 2009
Trip End Sep 29, 2009

Flag of United States  , Washington
Friday, September 25, 2009

En galet trevligt morgon på ett väldigt snajsigt hotell (så fort vi visade oss sa hotellpersonalen att "oh, there´s our adoooorable couple, oh... u are just so CUTE!!!" o så fick vi väldigt ledsna miner när vi gick, efter att vi lärt dem frasen "du är underbar" på svenska) ledde till en mysstund på en parkbänk i hamnen i väntan på planet. (En trevlig detalj på denna ö är att alla parkbänker är döpta efter nåns föräldrar, man skänker en bänk i ära till..... tänk om vi skulle kunna göra det :))

Vi väntade on the dock of the bay på vårt sjöplan... Mange var förväntansfull o glad. Jag ville mest komma "hem" så jag var cooooooooooooool.. Eh ok, jag var sjukt nervös, iaf när planet väl seglade in lugnt o landade. Vi snackade med dem som klev av och de försäkrade oss att det var underbart härligt. Det var en väldigt privat liten brygga vi var på, helt stilla, inga folk egentligen, så det var en väldigt speciell känsla att veta att vi ska på det där planet, alldeles strax och det är tomt och lugnt. En annan börjar ju bli van vid köer och stress, men här var det lugna gatan!

Vi kom på iaf, och det visade sig att vi var SJÄLVA på planet!! Vi fick alltså välja vilka platser vi ville, o jag tog direkt den plats piloten (torr som fan) anvisade som "best leg room". Men DÖM AV MIN FÖRVÅNING när det visade sig att Mangebange inte alls tänkt sitta bredvid mig o hålla mig i handen. Jag satt längst bak vid dörren o han satte sig mitt i och först när jag var fastspänd och satt safe n sound så sa han att "jag sitter här för här är det bättre utsikt". !!!

I could have killed him!!!

Min första flygtur o karln bara göttar runt o KOMMUNICERAR INTE!!!

Så, så blev vår tur. Jag satt själv i bak och han satt lite längre fram på andra sidan och hade bättre utsikt. Även om vi var själva i planet vågade jag inte flytta mig innan vi lyft, jag var så nöjd jag fått på mig bältet bara!

Men så fort planet vart i luften (jag trodde jag skulle dö såklart, att det skulle tippa bakåt o vi skulle drunka, jag sände kärleksfulla hälsningar till alla er) började det lugna sig. Det vart ett deal with it moment, jag visste jag var i luften, det var bara att andas o njuta. O soom jag njöt!!

Underbar utsikt, går inte att beskriva... Kanske kan nån bild fånga. När vi väl landade var vi hyfsat sturska. Då blev det sight seeing in seattle så det stänkte om det!

Vi tog Monorail, Pike Market, kaffe från starbucks (världens första butik ligger här i seattle o den lokaliserade vi :)) och satt o njöt i solen vid Pike Market place och så gjorde vi some heavy shopping i ett svep. Lunch tog vi på Mc Donalds för en gångs skull, det måste man ju prova när man är här!!

Båda fyndade sjukt snajsiga klockor och vi är duktigt nöjda med det just nu, iaf sen vi kollat vad de skulle kostat i Sverige. DAMN vad vi är exklusiva nu!!!

I detta nu sitter Mange o Johan (hans bror) o överför våra GPS-bilder (ja, Mange fick en sån av Johan och han kept track vart vi än gick... SUCK) till datorn och de diskuterar vad som är meter och yards. ("Det är möjligt du har fel visningsläge på det")

Jag håller tyst och skriver och inväntar lugnt kvällens middag på en restaurang som Johan rekommenderat här. Mmmm :)
On a plane!!