Speed sightseeing, Hillbilly burger & Hippie Hill

Trip Start Sep 13, 2009
Trip End Sep 29, 2009

Sunday, September 20, 2009

Dagen började med ett försök att ta oss till Farmers Market men som va stängt av ngn anledning. Vi tog istället en tur förbi en cool stadspark, Yerba Buena, för att sedan kika in på en superfin matbutik av den lyxigare sorten. I sådana butiker skulle man kunna gå i hur länge som helst nästan! Eftersom min kamera bestämt sig för att lägga ner åkte vi och köpte en ny för att kunna fortsätta föreviga vår lilla resa.
Det hade blivit dags för mat och Annika tog oss till ett intressant ruffigt Hillbillyställe för grillade hamburgare. Vi slingrade oss sedan med bil upp till ett utsiktsområde kallat Twin Peaks.

Här stoppas moln att dra in över staden vilket ser rätt fräckt ut och utsikten är fenomenal. Vi fortsatte med ett par andra stadsdelar, Castro (gay-kvarteren) och Height-Ashbury (Hippiekvarteren).

Sen in i Golden Gateparken där vi mötte upp Vanessa och hennes pojkvän. Vi chillade och ägna oss åt people-watching vilket va enkelt då det fanns många skojjiga människor att titta på. Vi satt vid en samling med spontan-trummande hippies och hade det gott i solen.

På kvällen va det dags för en natt-tur till Alcatraz....

Annikas place