Bottomless mimosas, pedicure and laundry day

Trip Start Sep 13, 2009
Trip End Sep 29, 2009

Saturday, September 19, 2009

På lördagsmorronen skulle vi äntligen få prova nåt Annika pratat om större delen av veckan. Brunch och bottomless mimosas på Circa. Vi travade dit vid halvtolv-hugget och började prova olika sorters frukostar, alla tog olika så vi skulle få smaka på allt. Bottomless mimosas var verkligen en bra idé och särskilt jag, Jossan, blev omåttligt förtjust, smålänning som jag är ;). Vi hade vaga planer på att gå till Fine Art Museum senare på dagen, men plötsligt slog tröttheten till, eller möjligen våra tre kannor mimomas, och att stanna kvar och bara vila blev en briljant idé. Det var helrätt efter en så utmattande vecka med så mycket att göra och se varje dag. Nu satt vi bara och pratade och tog det ytterst ytterst lugnt - härligt!

En väldigt god idé kom vi dock på: nu var det dags att göra pedikyr! Eftersom mina händer är så fina är det synd om mina fötter, så jag och Annika travade iväg till en av alla hundratals salonger som ligger här och bara poppade in för en quick pedi. Mycket märklig känsla kan jag säga, men underbart skönt och nu väldigt fina tassar!

Under tiden hade Mange lite hushållssysslor att göra ;). Det var laundry day och Magnus hade naturligtvis ansvaret för detta.... = hämta upp på den wash n fold runt hörnet vi lämnat in kläderna på kvällen innan. Jisses vilket lyx!!

Eftersom jag nog fick kanske eeeeeen eller möjligen tvååå mimomas för mycket fick jag ta mig en liten powernap på nån timme när vi kom tillbaka till lägenheten. Annika och Magnus surfade på nya kameror under tiden, för Manges gamla trotjänare hade tyvärr gett upp, mitt under vår semester! Bummer!

Så vaknade jag till vid sjutiden och då var det rätt in i dusch för kvällens bravader. Nu gällde drink på nåt mexikanskt ställe, Cha Cha Cha hette det, och sen middag med Alp och Vanessa (Annikas bästis) på en kubansk restaurang och därefter till nån systerklubb som spelade reggaeton. Allt detta låg i districtet Mission, vilket är en skarp kontrast till Marinan som vi mest hängt i.