San fran by night!

Trip Start Sep 13, 2009
Trip End Sep 29, 2009

Saturday, September 19, 2009

Ooh, nu har vi sett SF:s partysida också! Kvällen började med lite soft häng hos Annika medan vi gjorde oss fina. Så kom en kompis till henne förbi, John, och han var supertrevlig (det är ju alla iofs, alla är sjukt pratiga och frågiga och artiga). Så var vi inbjudna på fördrink hos Annikas kollega Merryl (el hur det stavas) och hans två roomisar. Det var ett internationellt gäng där verkligen, för Merryl hade fyra fransmän på besök och i lägenheten bodde därtill en italienare och så var det ju vi svenskar där. Döm av min förvåning när italienaren Paulo plötsligt började prata om Men who hates women och Stieg Larsson. Succén har verkligen tagit sig över hela världen. Hans bok var på italienska men på framsidan hade de ett citat från Ystads Allehanda, sjukt roligt.

Hur som helst, vi drack lite drinkar där men gick sedan raskt vidare till restaurangen La Barca, som är en känd mexikansk restaurang här. Vi hade ett stort bord i ett eget rum så det var najs. Kannor av margaritas beställdes in till maten, som var riktigt bra, även om den på bilderna mest ser slabbig ut. (En grej som för övrigt är lite märklig här i staterna är att folk tar med sig glas o drinkar o ölflaskor ut på gatorna liksom, det är inget konstigt att ha med sig ett glas från en fest och gå vidare till nästa, gänget tog till och med in sina glas till restaurangen! Det är också helt okej att ha med sig sitt eget vin till restaurangen, särskilt i Napa valley lärde vi oss. Och på ett annat ställe vi var på serverade de inte mat utan bara drinkar, men informerade oss att vi gärna fick ta med oss mat in dit och sätta oss, det var heller inget konstigt utan den naturligaste saken i världen. Ok lite långt utspel här, men ville bara dela med mig av staternas märkligheter :))

Vi hade en mycket trevlig och god middag och tog sedan taxi till kvällens stora event, klubben Slides. (Annika är med i nåt slags partyfixarcrew här som kallar sig Flirty Flirty, och det var dem som hostade kvällen på Slides, de har en klubb i månaden och vi var lyckligtvis här en av de kvällarna. Hosting = fritt inträdde, eget bord inne på klubben samt hinkar med spritflaskor, läsk och vatten.)

Det coolaste m Slides var dock rutschkanan (därav namnet) som de hade i entrén, såg ut som ett svart hål i väggen typ, man såg bara en sväng och den var mycket brant och man visste ju inte hur lång den var eller nåt. En vakt stod där med walkie talkie och om man ville åka ner snackade hon med nån downstairs och förberedde. Jag var jättenervös men var ändå först ut! Take your high heels off, head up in the beginning, feet down in the end, and keep your elbowes in front of your body, off u go! Weeeeeeeeeeeeeee!!!

(Så farligt var det inte, två skarpa svängar typ o sen var man framme o vakten stannade en men ÄNDÅ, cool grej!!)

Sen var det dancing and drinkin som gällde, SJUKT trevlig klubb! Bra musik och trevligt folk och härlig stämning och varmt varmt varmt. Vi körde på till ett-tiden nån gång, sen var det dags att tänka på refrängen eftersom vi ju hade en dag framför oss, yadiyadi, men det räckte bra, klubbarna stänger vid två här och vi var väldigt väldigt nöjda med kvällen!

Slides