THE PINK MANSION

Trip Start Sep 13, 2009
Trip End Sep 29, 2009

Thursday, September 17, 2009

OMG. Omg omg omg!! HUR skall jag nånsin kunna beskriva denna upplevelse så att det kommer fram i dess fulla (!) betydelse? Ord räcker inte till! Min dröm, det jag har tjatat om, tusentals klick på Google och så en uppenbarelse, THE PINK MANSION, stod där och liksom glödde mot mig, jag kunde inte stå emot. Mange i sin tur kunde inte stå emot mig. Jag kan vara rätt sockersöt när jag sätter den sidan till och saken var klar, vi bokade THE PINK MANSION för jävligt dyra svenska kronor, men jag visste, djupt inuti innersta mig att det var värt det.

Och, mina vänner. Det var det. Bilderna och filmerna gör det verkligen inte rättvisa, färgerna är för dassiga och man kan inte känna den ljuvliga doften. Man kan inte höra den undersköna plinkande (rätt... hrm ja lite porriga faktiskt) musiken som plinkade dygnet runt.

Jag vill informera er om att vi av en lycklig slump fick stället helt själva! Det var tomt! Smålänning som jag är trodde jag först vi blivit lurade, typ gått på en jädra rip off, men se det hade vi inte. Gästboken var fullklottrad, och jag menar, Teri Hatcher rekommenderar det. Good enough for her, good enough for me.

Eller ja, mer än good enough. Jag har aldrig haft så fint i hela mitt liv!

Jag började nästan gråta när vi körde upp på uppfarten. Huset ser ut som Villa Villerkula, fast rosa, med alla dess tinnar och torn och vrår. Verandan löpte längs framsidan med härliga liggstolar. Inredningen var FENOMENAL! Varenda detalj perfekt. Lesley mötte oss i dörren och välkomnade oss varmt genom att duka fram en vinprovning och ost och kex och korvar och frukt. Vi informerades om the indoor heated pool (som jag redan visste om såklart) men så la hon fram en nyhet: OUTDOOR JACUZZI!! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!

Jacuzzin stod på baksidan av huset, långt från vägens ljud, helt privat. Vi bytte snabbt om till husets morronrockar (när jag frågade om hon också hade bath robes tittade hon på mig som om jag vore knäpp, morronrockarna var sjukt lyxiga och var broderade med THE PINK MANSION). Jag berättade för övrigt för Leslie om hur detta var min "childhood dream" (hennes svar: Hrm.... okey.....) och att när jag berättar om THE PINK MANSION för mina vänner :"I always tell it like it's in big... mange vad heter stora bokstäver? Capitals! Yeah right, I always tell it like it's in capitals, like PINK MANSION!!! PINK MANSION!!!!

Hon log vänligt.

Hur som helst, kolla in bilderna och fantisera ihop resten. PINK MANSION var helt gudomligt ljuvligt. Morronens simtur i bassängen, aaaaaaaaaah, frukosten i tre rätter, personligt serverad, underbara utsikten över bergen, tystheten, stillheten, inredningen, sofforna, fåtöljerna, uteplatserna, jag vill flytta dit och bara vara där alltid. Eller okej, inte alltid. Men typ då och då.

(Ps. Mange gillade det också.)