Karriärhäng och fine dining

Trip Start Sep 13, 2009
Trip End Sep 29, 2009

Wednesday, September 16, 2009

Gårkvällen blev en smashing hit, trots våra svedda och tärda leder. (Vi kunde inte påtala detta faktum nog, att vi GÅTT i alla dessa trappor, men de hurtiga SF-borna bara tittade på oss och tyckte att det var välan ingenting....) Efter att jag (Jossan) fått sova i en timme på eftermiddagen (för mig var ju klockan natt, jag ställer inte om så bra till ny tid här...) var vi fit for fight för att ta oss till Annikas jobb som ligger smack bang in the middle bland skyskraporna i finansdistriktet. För att ta oss dit fick vi åka lokalbuss vilket ju var en upplevelse i sig, upp och ner för alla branta backar här.

Annikas jobb var riktigt fräckt, men där var vi bara en kort stund.

Sen var det dags för att ta en drink på en pianobar som låg längst upp i ett hotell, återigen då med fantastisk utsikt över hela stan. För att komma dit tog vi en spårvagn och det var riktigt coolt! Den hetsiga föraren stod liksom mitt i vagnen och drog hårt i spakar och manicker.

Han huttade ut mig och Annika på sidorna, man fick liksom inte stå inne i vagnen utan fick hänga utanför som en liten apa. Som alla kan se tog jag detta med ro medan Annika var ett litet panikknippe..... ;)

Baren var riktigt flådig med kristallkronor och vackra möbler och en pianokille som plinkade fram amerikanska slow danses. Vi tog varsin martini (alla drinkar hette martini där) och njöt av den fantastiska utsikten.

Sen var det dags för att ta oss till restaurang och då åkte vi taxi. Tre färdmedel på en dag, not bad. Restaurangen hette Betelhut och var en sk "asian fusion", dvs man blandar ihop asiatiska influenser med annan mat, om jag fattat det rätt. Jag var lite nervös för detta eftersom jag inte gillar Kina-mat, men jäääääääädrar vilka rätter! Vi beställde in sex rätter och allt delade man på, så jag fick prova massamassa nytt. Mmmm!! (Vi hade också en liten incident med isbergssallad som man skulle fylla med nåt gott innehåll och sen "rulla ihop". Jag var först ut och eftersom jag inte kunde rulla det förbannade bladet knöt jag i panik ihop det till ett litet knytte. Annika och Magnus skrattade ihjäl sig åt mig, man skulle tydligen rulla ihop det till en wrap. JA MEN SÄG DET DÅ! :))

Efter middagen promenerade vi iväg till ytterligare en restaurang, där ett av Annikas kompisgäng satt, hennes sk "internationella gäng": De var typ 20 pers och hade ätit och druckit och var i god gas. Jag och Mange började dock zooma ut vid det här laget och efter en öl fick vi tacka för oss och gå hem. Då var klockan iofs runt tio vilket ju ändå är en ok tid att gå hem. Vi somnade sekunden vi lade oss och nu laddar vi för denna nya dags äventyr.

Napa valley och PINK MANSIOOOOON! Weeeee!!
Financial district and Marina dining