Framme i San Francisco

Trip Start Sep 13, 2009
Trip End Sep 29, 2009

Monday, September 14, 2009

När vi landat fick vi redan på planet låna en mobil av dom vi satt med på planet och Jossan ringde vår värdinna Annika som skulle se om hon kunde möta oss eller om vi skulle ta oss in till stan själva. Vi skulle ringa senare.

Väl insläppta efter utfrågningen i säkerhetskontrollen kittade vi snabbt upp oss med mobilkontantkort och ringde henne igen. Bara ett par minuter senare dycker hon upp glatt tutande och vinkande! Vi slapp taxi och kunde bara luta oss tillbaka och chilla på väg in till San Francisco!

Annikas lägenhet ligger i området Marinan som är superfint med pastellfärgade hus och kullar runt om. Det ligger i närheten av Golden Gatebron. Vi lastade av våra väskor och fick goda Californiska bubblor!

Sen tog vi oss ut på en liten promenad ute på gatorna mot vattnet och Golden Gate.

Vi travade sen längs Union street och satte oss på ett mexikansk ställe där vi inmundigade gött käk och smaksatta (??) margaritas. Går tydligen att göra i Hallon och Mango eller vad man nu vill ha för frukt...

Nån timme senare vid halvnio tiden (lokaltid! Halv fyra eller nått på natten i våra huvuden) börjar Jossan se vääääldigt trött ut där på stället! Vi får snabbt packa ihop oss och spatsera hemmåt där vi slocknade på en stor uppblåsbar säng. Sjukt skönt att få sova!
Annikas place