Terroristen Magnus

Trip Start Sep 13, 2009
Trip End Sep 29, 2009

Flag of Germany  , Hesse,
Monday, September 14, 2009

Framme i Frankfurt och dags för nästa kontroll, inför resan till Usa. Men först en helt annan typ av kontroll: VÄTSKEKONTROLL:
Frankfurt Airport var väldigt stor och det var kanske mer på tur än på skicklighet som vi kom rätt. Men oj va gott det smakade med en kall god tysk öl sådär mitt på dagen. Klockan var ganska exakt 12 och alltså dags för lunch. Det fanns bara ett enda ställe att få sig ett decent mål mat på, och med decent menar jag rätt halvkass, men ändå :)

Efter att vi stärkt oss med öl och pirog gick vi till vår gate. Nu var jag redo för den STORA utmaningen, amerikansk personal är ju inte att leka med har jag hört, nu skulle varje skavank synas. Döm av min förvåning när det visade sig att de inte hade nån säkerhetskontroll! Det är sant! Jag trodde vi skulle röntgas och scannas och frågas ut, men det var bara att lalla på planet. Så länge man inte är en skum kuf som Mange. Mellan oss och planet stod bara en trevlig amerikan som sa Good day sir, och, how are you och en massa andra artigheter. Så frågade han Mange om han packat sin väska själv, om det är hans egen väska och om nån bett honom ta med nåt på planet.

- Nooooooo, sa Mange käckt. This is ALL my stuff!! I only bring MY STUFF.

...

- Sir, could you please step aside and wait here a second. U too, mam.

Så beepade han dit en annan vakt som tog oss undan. De andra passagerarna gick på planet men vi stod i en gång intill. Killen bad Mange öppna sin väska. Jag sträckte fram min larviga lilla handväska men han bara viftade bort det: Not you mam. Ooookey.

Mange klarade dock kontrollen, men killen tog våra pass och skrev av passnumret innan han släppte oss på planet. Och ni som känner mig inser att jag vid det här laget var helt hysterisk. Varför var vi en säkerhetsrisk? Hade vi gjort nåt fel? Skulle vi komma in i landet? Skulle han faxa över våra passnummer nu och bara "beware of the two swedes, check em out, they´re fishy"? Mange ryckte på axlarna och tyckte att det där var ju bara ett stickprov och nu skulle vi njuta av våra privata tv-apparater inopererade i stolsryggarna framför och av all FREE LIQOUR som man får på långflyg till USA, det vet ju alla att så är det ju såklart. (När jag fick veta att det var fri sprit på planet utbrast jag glatt: THIS IS WHERE I GET MY MONEYS WORTH!)

Nu hade Mange lite fel i det. Det var inga tv-apparater i stolsryggarna. Det var bara minimini i taket. Och då fick man ju inte välja film själv. Det hade jag ju kunnat leva med iofs, med tanke på all fri dricka. Men se där hade Mange (och ni andra som slog i mig det i fredags) fel. Det kostade sex dollars thank u mam. JAHA?!

Så i praktiken innebar flygresan 11 timmar på inget utrymme alls.

Paret bredvid oss (vi satt i en rad på fyra platser) var dock en riktigt glad överraskning. Vi hade båda sett dem redan vid gaten, men utan att prata om det. Jag såg nämligen ungefär den hunkigaste mannen jag sett i hela mitt liv där, och det säger ju sig självt att jag inte stötte terroristen Mange i sidan och berättade det. Men han och hans flickvän hamnade intill oss (jag fick lite panik av det, alltså han var på riktigt superhet, en sån där fantasimänniska som nästan inte finns) och då sa Mange till mig: Du förresten har du sett vilken hunk som sitter där?

Åh, vilken fröjd, äntligen fick jag erkänna min fascination. Hur som helst sov han större delen av resan, men hans flickvän (amerikan) snackade med oss lite när hon vaknat till. Det visade sig att pojkvännen var fransman och ägde en vinbar i San Francisco, en vinbar som fått pris som stadens bästa förra året. Och ville vi kanske komma dit?

!!!!

Vilken lycklig slump va? (Och allvarligt talat, jag vet att jag har världens bästa man så det är lugnt, men GÖRS verkligen såna män som är fransmän och långa och brunbrända och mörka och snygga som i helsicke och som äger en VINBAR i f-ing San Francisco?! Det måste ju vara hittepå! Därför måste vi gå till baren här i veckan och kolla, så det verkligen har hänt.... :))

UPDATE:

(Magnus)
Om jag skulle skrivit detta inlägg hade typ stått: "Allt gick smidigt men lite ruttet plan..."
Vi har alla olika intryck av vad som händer!
Frankfurt airport