Övärlden utanför Seattle

Trip Start Sep 13, 2009
Trip End Sep 29, 2009

Flag of United States  , Washington
Thursday, September 24, 2009

Tiiidigt på morgonen fick vi skjuts, av en underbart snäll vän till Johan, ut till ett färjeläge där en färja kunde ta oss ut till vår destination Friday Harbor. Vi missade precis färjan med det gjorde inget då vi fick lite tid att komma ikapp med skrivandet här. Ett par timmar senare gick vi ombord på färjan som tuffade ut i övärlden. Fin utsikt med coola berg i bakgrunden. Men det blev väldigt snart helt vitt, rakt in i dimman. Men när vi väl kom fram till Friday Harbor va det soligt och fint. Denna lilla stad visade sig vara supersöt! En liten marina och små fina hus. Vi letade upp vårt hotell som också visade sig vara så bra som man kan tänka sig! Supertrevlig personal som vi snackade en del med. Vi blev snart kallat "the adorable couple" när av dom när vi kom tillbaka.

Väl på hotellet satt vi på terrassen i solen och funderade på vad vi skulle ta oss för. Det visade sig att dom hade "beachcruiser-cyklar" att låna här på hotellet och det slog vi till på! Nu är ju vi inte dom sportigaste här i världen så det va rätt ovant att förflytta sig på detta sättet! Men vi tog oss iväg mot en liten strand som låg på andra sidan halvön. Dom i receptionen typ varnade oss för att ta hela rundan "oh thääts oover 8 majls". Men vi trampade på längs lite upp å nedförsbackar kantat med fina hus och nån liten söt privat marina. Blev till slut en mils cykling och det kände vi oss mycket nöjda med. Här är en karta över hur vi cyklat!!!  Det firades med lite lemonad som dom ställt fram på hotellet. Och som fick toppas med några Corona också såklart. Vi chillade med detta i nån timme uppe på terrassen och hade det väldigt gott. Vi va nöjda med att vi tog oss ut på liten tur också!!

När hungern började göra sig påmind tog vi oss ner på "stan" för att leta upp en restaurang. Den första hade stängt precis då det va så lite folk. Vi försökte då hitta en som hette "Backdoor Kitchen" vilket va lättare sagt än gjort. Vi gick längs en liten gata som va helt nedsläckt och helt svart men efter att ha frågat så fick vi reda på att det tydligen va på rätt väg. Till slut lyckades vi hittad stället och det va mycket lyckat! Lagom med folk och ett fint ställe. God mat också så vi va mycket nöjda även här.

Tillbaka till hotellet och sköna sängar!