Biken en afzien in Bled

Flag of Slovenia  ,
Saturday, July 30, 2011

Zaterdag 30Juli
Vandaag gedacht aan gisteren, dat ik vroeger moest vertrekken, en dat is redelijk gelukt. Zit om 10u op de fiets, goede mtb huurfiets, mijn maat...en gisteren nog heel even gedacht om een lange tocht te gaan doen, maar na beter nadenken (!) bedacht dat daar misschien een spraken van overmoed zou kunnen zitten... We zitten nl in de bergen, het is inmiddels 4wkn geleden dat ik gefietst heb, dus misschien niet denken dat ik alles aan kan. Van de verhuurman een mooie route, als het goed is, gekregen, geen bordjes, maar mákkelijk te vinden...wederom klein kaartje bij dus we zien wel. Het is iig nog vroeg dus thuiskomen doen we altijd wel.
Nou deze tocht heb ik het geweten. Sjonge jonge ik ben echt 3 keer helemaal kapot gegaan. De klim zou niet zo hoog zijn, maar o o oh wat was die én steil én lang! Stukken van echt dik meer dan 10%...sorry fietsvrienden, maar ik heb echt stukken moeten lopen. En tot overmaat van pijniging ook nog verder omhoog gegaan dan de bedoeling. Daar moest ik niet heen, dus flink stuk terug om route weer te vervolgen. En ik dacht dat dat omlaag zou zijn, maar we gingen eerst weer omhoog...au dat deed pijn.
Eenmaal boven, even gestopt, komt er net een Sloveen aangefietst, nog net wat frisser dan mij, gelukkig voor m'n ego heeft ie me niet onderweg naar boven ingehaald....hij vraagt even of ik weet waar ik naartoe moet,ja, ongeveer wel, ok en vervolgt z'n weg weer. Flinke afdaling was dat,zo steil als het omhoog ging, 2x zo steil omlaag! Rotsen en boomstronken... Lekker. Na het eerste stukje afdalen zie ik die Sloveen staan, hij wachtte op mij, aardig, zal zich wel bedacht hebben ofzo? Samen afdalen dus, maar ondanks dat hij fris was en daar vaker kwam, was ie niet snel naar beneden! Kende de techniek van borst-op-zadel niet met afdalen en dat is toch wel erg handig en nodig. Dus na heel even beleefd achter m blijven hangen, ingehaald en naar beneden. Dat vond ie dan wel grappig, uit Nederland en sneller naar beneden dan hem! Onderweg naar beneden nog een Bertje gezien op de helling, geen foto natuurlijk, en ik geloof dat het 15min duurde dat we beneden waren. Daar heb je dan ongeveer de hele ochtend voor geploeterd!
Ik was wel blij dat het er bijna op zat, en zeker ook dat ik niet de nog langere/zwaardere route gedaan heb, of geprobeerd heb wang dat was niet gelukt.
Fiets ingeleverd 4u later en lekker aan het meer in de zon een beetje herstellen. Was zwaar nodig want ik was echt gesloopt. Daarna mezelf weer opgetakeld en maar weer in bad gedaan, nadat ik gegeten heb. Dat was ook weer heerlijk! Wederom 's avonds ergens gaan eten, helaas niet heel best maar dat is het risico van het vak. Nog steeds in de herstel en savonds vast beetje inpakken (de 60m2 lig vol) want de volgende dag weer door!

Danio on

hahaha...
Naar beneden kan joep wel, maar berg op :-P Een beetje lui hoor. Maar dat had ik ook wel gezien bij de drunense duinen.. Daar kwam je in vergelijking met mij ook maar moeilijk de bergen.. ,-correctie-, glooiingen, op ;-)... ahum ahum..

Klink allemaal vet jonge!