Návrat

at home

Flag of Czech Republic  , Bohemia,
Thursday, August 9, 2012

Ráno začalo úžasně. Pákystánec vystupoval na první zastávce v Německu, takže jsem se mohl konečně trošku vyspat. Probudil jsem se až na Svaté Kateřině u benzínky. Cestou do Plzně jsem rekapituloval všechny prožité zážitky z této cesty a musím uznat, že Island se povedl náramně. S radostí oznamuji, že nyní je Island v mém seznamu oblíbených zemí číslo jedna. Taková malá země a tak rozmanitá...
    V Plzni jsme se s Tárikem rozloučili a s těžkým srdcem jsem odmítnul pozvání od jeho mamky na řízky. Věděl jsem, že doma mě čeká vela práce s přípravou svatby mého blízkého kamaráda. To, že jsem zpět v Čechách, jsem si uvědomil rázem... všude bordel, vlak měl zpoždění a mnoho dalších věcí. Jo jinačí návrat než z Číny – to jsem tvrdil, jak je tu čisto a klid. Miluju tohle porovnávání zemí. Člověk tak získá vždy nadhled nad věcmi, které si normální člověk ani neuvědomuje.

Poznatky:
Neuvěřitelný jak Michal Viewegh dokázal vystihnout řidiče v Účastnících zájezdu. Ty naši jako by jim z oka vypadly.
Nejoblíbenější věta našeho řidiče: „To je prekérní situace“
Druhá nejoblíbenější věta našeho řidiče: „To je ale situace“
Miluju poznávání nových věcí!!!

Díky Tárikovi za poskytnutí fotek.

Island v číslech:

Jehněčí 600g – 1600I
Voda 1,5l – 300-500I
Kempy – 1000-1200I
Sprchy - 0-300I (100I v Landmannalaugaru, Reykjavík zdarma)
Nabíjení telefonu – 500I
Wi-fi – 300I
Pivo nízkoalkoholové – 75-200I
Pivo vysokoalkoholové (prodejny Vinbud)– 300-500I
Pivo v restauraci – 800-1500I
Mapa Islandu (není aktualizovaná) - 1600I

Kdo nekupuje v Bónusu, není normální.
Pivo v plechovkách kupovat až na letišti v duty free až o 50% levnější.
Z Čech dovézt určitě alkohol, cigára a masné výroby (salámy, paštiky) – bacha na kontroly na letištích.

Ukázka Islandské oblíbené hudby:
Hreimur Magni – Lifid er yndislegt - http://www.youtube.com/watch?v=HnJnR1HnOsw&feature=related