Great Wall at Mutianyu

Trip End Apr 27, 2012

Flag of China  , Beijing,
Monday, April 23, 2012

Jelikož jsme chtěli být na zdi bez lidí, rozhodli jsme se, že zkusíme sehnat brzký autobus. Přejeli jsme tedy do stanice Dongzhimen, odkud měla jet 916 fast (2Y). Samozřejmě opět vypočítaví Číňani tvrdili, že tam nic takového nejede a že nás můžou svézt minivanem za velice levno. Přitom autobus stál přímo za nimi. Nastoupili jsme a koupili si lístky do Huairou podle nějakého blogu, dál údajně autobus již nejezdí. Jeli jsme 40min, pak do autobusu vlezl jeden Číňan, který se nás snažil dostat z autobusu ven. Myslel si, že jsme asi blbí a skočíme mu na špek a necháme se ovézt minivanem. Na udičku jsme se chytli až na další zastávce :-D Vystoupili jsme z autobusu a nechali se odvézt minivanem do Mutianyu Great Wall za 40Y (původně chtěl 100Y). Samozřejmě jsme si vyslechli srdceryvný příběh o jeho chudé rodině a že gass je prý drahý. Nic víc z nás nedostal, i přesto že se nám nažil dělat průvodce. Že jsme fakt blbci, jsme zjistili ihned, když jsme viděli u vstupní brány zaparkovanou onu 916ku. Měl jsem chuť ho umlátit šutrem, ale když měl doma ty křičící krky... Taky jsem byl naštvaný na lidi v autobusu. Jasně bylo vidět, kam jedeme a přesto nás nikdo včetně řidiče nezastavil s tím, že autobus tam jede taky. Koupili jsme si vstupné 20Y na ISICa a stoupali vzhůru. I když to je údajně méně známá část Čínské zdi, tak nahoru už stihli vybudovat dvě lanovky a dolů bobovou dráhu. Prostě si tam všechno ničí. Hlavně, že všude u cesty měli cedule s nápisem: Pomocte nám zachránit světové dědictví... TJCH. Jediným štěstím bylo, že byla mlha, a tak na ty obludnosti nebylo vidět. Zeď je opravdu nádherná, i když je zrekonstruovaná. Výhodou bylo, že takhle po ránu jsme byli na celém úseku prakticky sami. Je sice pravda, že by se tu vedle sebe vešlo asi šest koní, ale nedokážu si představit, jak by tu běhali, protože některé úseky byly téměř kolmé. Schody měly i padesát čísel na výšku a na hloubku dvacet. Fotili jsme o sto šest. Také se mi podařilo urazit jednoho Singapůrce, na kterého jsem prohodil čínsky ahoj - nýhao. „Já nejsem číňan! Jsem Singapůrec“. Asi se mu nelíbilo srovnání s Číňanem, což se mu po pravdě nedivím. Šli jsme i kus po neopravené zdi a skoro bych řekl, že nebýt bordelu všude okolo, tak tato část byla hezčí než ta zrekonstruovaná. Bohužel kešku, která se tu měla ukrývat jsem nenašel, tutíž z Čínský zdi nemám nic. Postupem času se na zdi začala objevovat i strašidla. Holky z města dorazily ve svých kostýmech na podpatcích. Bylo se zase čemu smát. Holky začaly fotit typické fejsbůkovky a já padal do kolen. Celkem jsme prošli asi tři kilometry zdi a začali sestupovat do údolí. Prohlídka byla fakt krásná. Opar či smog tomu dodával takovou tajuplnost. Na parkovišti jsme měli problém sehnat náš autobus, který sem prý zajíždí jen ráno a pozdě odpoledne, ale co je na tom pravdy, nevím. Pak jezdí ještě jedna linka zhruba v půlhodinových intervalech, ale tou jsme nakonec nejeli, protože nás odchytla nějaká Thaiwanka s tím, zda nechceme jet s ní nějakým minivanem. Dovezli jsme se tedy do Hyairou za 15Y a zpět busem do Pekingu za 2Y. V autobuse jsme potkali zase nějakou Australanku, která si povídala se Světluš pocelou dobu jízdy.

We wanted visit Great Wall, but part which is without people. We chosen Mutianyu Great Wall (40Y). You can took bus from bus and subway station Dongzhimen. Number of bus is 916 (2Y), but you need fast no slow 916. Some Coaches run direct to Great Wall but some buses run only to Huairou ending stop and you must use minivan (40Y – for one ride) or other bus. Entry to Mutianyu Great Wall for student costs 20Y.

Poznatky:
Číňanky jsou neštěstné ženy, snaží se oblékat co nejlépe i na horské tůry... asi aby oslnily alespoň nějaké šerpy.
Chceš se kamarádit s asiaty? Tak je nepřirovnávej k Číňanům.