Lungs of Beijing

Beijing Fenghuangling Nautre Park

Flag of China  , Beijing,
Wednesday, April 25, 2012

Ráno jsme se snažili při snídani na mobilech zabookovat hostel v Itálii, což byl nadlidský úkol, protože cena za jednoho začala na 20E. Zkusili jsme ještě kontaktovat Pepu, ať se snaží něco najít z domova z počítače. Zaběhl jsem si ještě pro brýle na pokoj, při čemž se mi povedlo si zabouchnout kartu. Naštěstí jsem kontaktoval uklízecí službu, která mi odemkla. Pak už jsme mohli na metro, kde jsme dobili karty na MHD. Pokračovali jsme k Letnímu paláci odkud jsme nasedli na autobus 346 za 1Y a jeli dalších 45min někam za město. Autobus jel skutečně do Pekingského Fenghuangling přírodního parku zvaného také jako Plíce Pekingu - Lung of Peking. Při vstupu do parku jsme získali studentský lístek za 13Y. Hned jsme vyrazili mezi skaliska, která mi, nevím proč, připomínaly obrázky z Austrálie. Zvolili jsme severní cestu, která se ukázala asi jako nejhezčí. Byl tu nějaký klášter, schody do nebe, plno vyhlídek a nahoře na vrcholu minipagoda na kameni. Cestou jsme potkali vodní nádrže, nějaké turisty, léčivý pramen, odpočívající a spící dělníky, plno hezkých skal a taky jednu kešku. Ta byla v dezolátním stavu, plná vody. Vysušil jsem jí a vzal zrezivělý TB. Světluš zůstávala trošku pozadu, takže jsem si mohl na vrcholu odpočinout a trošku se odrelaxovat. Taky se nám asi dvakrát stalo, že jsme pozdravili Číňany, nýhao. Číňani si najednou mysleli, že umíme čínsky, tak na nás plynule povídali v jejich rodném jazyku. Zdolali jsme slušné převýšení a postupně se začali vracet střední cestou. Se Světluš jsem se rozešel u dalšího kláštera, protože jsem se chtěl ještě proběhnout jižní cestou, kterou jsem si chtěl užít :-). Podařilo se mi najít další minipagodu i kešku, kam jsem vložil zrezivělý TB a lépe jí schoval. Cestou zpět jsem procházel nějaký milionářský rezort, kde volně pobíhali psi. Už dávno není pravda, že se tu jí psi, možná ojediněle. Světluš mezitím trávila čas focením nějakého malého Číňana, který se pohyboval na jedné o dvacet čísel větší brusli. U výstupu jsme si koupili nějaké další jídlo u naší oblíbené paní, která měla tak neuvěřitelně levné ceny (voda 2Y, nejlevnější v supermarketech taky za 2Y). Doteď nechápu z čeho může žít.
S nabitými dušeními silami jsme se vraceli do Pekingu. Měli jsme štěstí, že jsme nastupovali na konečný, protože po cestě se už někteří lidi nevešli. Toho večera jsme se dovezli už jen do hotelu a skočili si na poslední večeři v Číně do jednoho z Hutongů. Objednali jsme si naposledy rýži a sladkokyselou omáčku s kuřecím a ananasem, k tomu pivo a nějaký bílý blivajz – nějaký slaný sojový toffu nebo co. Potom jsme šli utratit poslední peníze do místního supermarketu. Nakoupili jsme milodary pro sebe i blízké. Před spaním jsme bookli holt jeden z těch hostelů, i když jsme z něj nadšení nijak nebyli. Jak jsme se střídali ve sprchování, tak jsme si dobalovali věci, dojídali zbytky zásob a popojeli s becherovkou.

This day we visited Beijing Fenghuangling Nautre Park so called Lungs of Peking. We moved with subway line 4 (2Y) to station Beigongmen and from here with public bus 346 (1Y). The entry for student costs only 14Y for all complex. This trip was very cheap and without people.

Poznatky:
Psi na talíři už nefrčí.
Jak já nesnáším davy a miluju klid.
Chceš zabavit čínský dítě? Dej mu jedu brusli o pár čísel větší než má nohu.
Výhoda je, že ti zbyde druhá pro další dítě.
Nevýhoda je, že brusle už nikdy neuvidíš.