Transport

Chuang che

Flag of China  , Shaanxi Sheng,
Friday, April 20, 2012

Podle GPS jsme se museli probudit chvíli za Xi Anem. Bohužel jsem už neusnul, protože k nám do kajuty dorazil nějaký chrápající blboun. Pozoroval jsem krajinu z okna a v blízkém pohoří, jsem tušil chrámovou horu Hua Shan. Těžko říct jestli je škoda nebo dobře, že jsme to neviděli. Fotky a prezentace jsou nádherný, ale vyprávění turistů už tak ne – zase prý továrna na prachy a mraky turistů.
Původně jsem chtěl jet vlakem právě kvůli výhledu, ale musím konstatovat, že se krajina moc neměnila a hezká zrovna taky nebyla. Trošku mi to mrzelo, protože jsme zabili jeden den vlakem. V poledne jsem si od stevardky objednal oběd 25Y a dál dopisoval poznámky. Občas jsem se mrknul ven a pozoroval rýžová políčka, bordel, přejezd přes řeku Chuang Che (je opravdu veliká a opravdu špinavá), aglomerace a umění stavět železnice a dálnice v rekordně krátkých dobách. Na nějakém větším nádraží jsem pozoroval skvělou organizaci nádražáků. Maníci naběhli do vlaků s jídlem a vodou. Železničáři dopustili vodu do varných automatů a vyčistili záchody, odnesli odpadky, vyměnili balíky v poštovním voze a nasadili novou lokomotivu. Lidi z vlaku si zatím dali cigaretu a jelo se dál. Okamžitě bych sem vyslal na školení celé vedení ČD. K dokonalosti už chybí jen wifina :-D. Světluš se snažila z průvodce zjistit, kam vyrazit v Pekingu a společně jsme likvidovali zásoby (sušené rybičky, nějaké masové tyčinky atd.) a vyřešili jsme společnou pokladnu. S přicházejícím večerem jsme se pokusili ještě něco naspat, což se docela povedlo. Vzbudila nás až stevardka půl hodiny před zastavením a pak až samotné zastavení vlaku lehce po jedenácté. Trošku v rychlosti jsme pobalili a vyběhli zmatení z vlaku. Zapojili jsme se do davu, který nás protáhl nádražím a vyhodil do nějaké fronty. Fronta se ukázala jako správná, protože byla na taxíky. Městská jezdí jen do půlnoci a noční linky nejely potřebným směrem. To se mi v životě nestalo, abych čekal na taxi ve frontě, a ještě půl hodiny. Světluš už dostala čínštinu do krve, a tak to objednala přesně, že i taxikář čuměl. Cena byla v pohodě z West Peking Railstation do Pekingského nádraží (cca 5km) za 31Y i s příplatkem na benzín (3Y - nějaké nařízení vlády z důvodu rostoucí ceny za ropu). Nalezení City central youth hostelu nebyl takový problém jako se k němu dostat. Přes čtyřproudovku se svodidly to nešlo a přechod byl uzavřený. Po deseti minutách jsme se konečně dostali k recepci, kde jsme vyplnili povinná lejstra a šli si lehnout. Ubytování podražilo, kvalita služeb se zhoršila, hluk se zvětšil, ale bylo to dostačující.

The journey with train was ok. In Peking we took taxi from West Peking Railstation to Peking nádraží ( 5km) for 31Y, because public bus didn´t drive. We stayed in City central youth hostel for 120Y for room.

Poznatky:
Kam se hrabou ČD...

Původní zpráva:
Tak jsme se pekne vyspali a ani jsme nepostrhli ze jsme byli v xi anu. Venku se zmenilo mnohe. Hlavne tu neni ryze ale plno rozkvetlych tresni od bile ruzove az po fialovou. Zluta repka a nejake vesnicky zhruba s milionem obyvatel. Sedime u svetli na posteli a dopisujeme pametihodnosti a u toho si pochrupkavame na susenejch rybickach. Cesta pochrupovanim ubehla rychle, dokonce jsme byli o pul hodiny driv v Pekingu, ale tan samy cas jsme stravili cekanim ve fronte na taxik. Na hostelu to nevypada spatne, ale asi je to zatim nejhorsi hostel. Je tu hlucno.