Golden Summit

Golden summit and Silver summit and other Temple

Flag of China  , Sichuan,
Wednesday, April 18, 2012

Spal jsem jak zabitej. Neprobudilo mě ani bušení mnichů do tradičních bubnů a zvonů. Naštěstí Němci dělali hluk při balení, takže jsme taky vstali. Udělali jsme si kafčo a zabalili. Já se chtěl jít podívat na onu prosluněnou magickou vyhlídku a do jeskyně. Bohužel jsem neproklouzl ostraze, která po mně chtěla nějaké vstupné, takže jsem to obrátil a došel pro Světlu. I tady na začátku trasy nás zase kontroloval nějaký oficír. Forkovali jsme, že dělají zase odečty turistů po střetech s opičkami. Nebyli jsme daleko od pravdy. Chvilku poté, co jsme předběhli Němce, jsme narazili na první tři krvelačné svině. Během mžiku okolo nás svítilo na dvacet rudých párů očí. Hrdinsky jsem se schoval za Světlu, která disponovala světelnými meči ve formě turistických hůlek. Statečně jsme se bránili za melodie z filmu Planeta opic do doby, než dorazila německá úderná výpomoc a hlavně jejich nebojácné manželky. Úspěšnou obrannou taktikou makedonský ježek dělající hluk, jsme došli až k nějakému klášteru. Tady jsme si odpočinuli a pochopili smysl všude se prodávajících praků. Mniši praky využívali hlavně ve chvílích, kdy se opička rozhodla, že si vezme domů něco z visícího prádla. V těchto momentech, jsem úplně zapomněl, že tu je keška. Opičí teror opadl, a tak jsme opustili naše kamarády a spěchali vzhůru k Elephant Bathing Pool 2070m. Tady jsme se rozhodli, že si zasloužíme oběd. Byla to nějaká taková čína z kuřecích krků ale dobrá (30Y) a bezedný čaj z plecháčků za (2Y). Místní dědeček šprýmoval, že si vezeme turistické hůlky směnou za jeho bambusové tyče, což mu pochopitelně nevyšlo. Nejsme přeci blbci a dobře víme, že kromě nějakých orchidejí tu roste i tento bambusový plevel, který se dá utrhnout téměř všude :-D. Cesta s plným břichem byla příjemnější, jen zvětšující se oblačnost mi kazila vidinu krásného výhledu. Krom toho, že jsme viděli různé kytky sníh a místní šerpy, se nám po cestě do vesnice Leidongping 2430m nepřihodilo nic zajímavého. Těsně před vesnicí jsem skulinkou v oblacích spatřil cíl, který hned zase zmizel. Vesnice byla něco šíleného. Spíš to bylo parkoviště pro líný Číňany. A těch turistů… Světlana na to neměla nervy, a tak prohlásila, že jede dolů do města. Já s vidinou kešky vyměnil krosnu za baťoh a vydal se klusem vzhůru. Po cestě šlo minimum lidí, většina si vezla raději zadek v lanovce. Po 45min jsem spočinul za Silver Summitem hned vedle Golden Summitu 3077m, což jsou kláštery v barvě jejich jména. Bohužel všude mlíko, a tak výhled dolů do 1700m hloubky nikde, alespoň jsem neměl strach balancovat na hraně skály při focení. Odlovil jsem si taky earthku. Z ničeho nic se najednou ukázalo sluníčko, takže jsem doběhl k 35m vysoké zlatavé soše Budhy a fotil. Proběhl jsem celý zdejší komplex a našel takovou zajímavou myšku. Něco na způsob malé veverky. Cestou zpět k autobusům jsem potkal jednoho turistu, se kterým jsme se neustále po celé cestě z Emeie předbíhali. Prohodili jsme pár slov. Asi udělal dobře, protože tu přespával ještě jeden den, takže ráno měl velkou šanci na výhled bez mraků. Bohužel na stopa nikdo nebral, takže jsem koupil jízdenku 50Y do Emeie a modlil se, aby jsme zase dojeli. Seděl jsem totiž vedle řidiče, ale na druhou stranu jsem neviděl na ty zvracející lidi vzadu. Dorazil jsem na hotel, kde Světluš dopisovala cestník. Došel jsem do našeho pokoje, který byl jeden z těch luxusnějších za 100Y(pokoj). Dostal jsem od Světluš dárek v podobě místního piva, ale v zápětí ho rozbila o zem :-D. Dohodli jsme se, že zajedeme na nádraží koupit lístky z Chengdou do Pekingu. Nechali jsme si to napsat na papírek na recepci. Na nádraží jsme dojeli linkou 8 a vystáli si delší frontu. Lístky kupodivu měli, i když to vypadalo dosti beznadějně. Trošku jsem se děsil cen, co jim tam skákaly. Z 3000Y se to ustálilo na 710Y za soft sleeper. Naštěstí jsme peníze měli jen tak tak, proto se stal největším problémem návrat do hotelu. Samozřejmě autobusová linka č. 8, kterou jsme přijeli už nejezdila. Dotrmáceli jsme se na linku č. 1. Samozřejmě jsem z ní v zápětí vystoupil blbě. Zkusili jsme tedy chvíli hledat linku č. 5, ale marně. Světluš už to nevydržela a raději objednala taxíka 15Y(dohromady). Řekli jsme si, že je na čase si udělat krásný večer a že zajdeme na večeři, ale to jsme dělat asi neměli. Objednal jsem si něco podle toho, jak se mi líbili ty čínské klikykáhy. Kolem šel náhodou jeden z těch německých párů. Krom jiného se poptali, co jsme si objednali dobrého. Ukázal jsem tedy Číňance název. Začala se hrozně smát, prý, že jsou to nějaký vnitřnosti. Pomohla mi tedy si objednat ještě něco normálního. Zeptali se jestli nechceme s nimi do horkých pramenů, ale kvůli ceně jsme odmítli. Přestože Číňanka původní jídlo zrušila a nechala jen to druhé, tak asi po deseti minutách mi na stole přistály ony prasečí konečníky a střeva :-D. Trošku hůř se to žvejkalo :-D Světluš se raději moc nekoukala a ochutnávala svůj salát. Byl jsem docela rád, že mi Číňanka objednala alespoň nějakou čínu, takže jsem se i najedl. Při placení jsme zatajili aspoň ten Světly salát :-D. Na pokoji jsem od Světluš dostal druhý dárek – zase pivo, ale tentokrát se už nerozbilo.

From Magic Peak Monastery to Golden Summit it´s only 7h. But this part of way is most dangerous, because here is many monkeys. If you want you can use for the last part from Leidongping to Golden Summit cableway. Golden Summit is very impressive place with two temple, nice viewpoint and big statue of Buddha. Back to Emei you can try hiking or taxi, minivan 200Y and bus 50Y (45min).

Poznatek:
Chceš z vyhlídky něco vidět. Přijď za rozbřesku. To většinou mraky ještě nejsou.
Chceš přežít útok opic. Jdi ve větší skupině.
Chceš vidět někoho zvracet. Nesedej si vedle řidiče.
Chceš se stát místním hrdinou. Vem co nejvíc bordelu a snaž se sním dohodit co nejdál do hlubin.
Nikdy si neobjednávej jídlo podle toho, jak se ti líbí čínský klikiháky.
Žena má vždy pravdu!

Původní zpráva
Tak vyspali jsme se naramne. Dokonce usme malem nevstali. Problem byl v tom ze nam mistni nejak sezrali snidani. Takze jsme se vidali na cestu spolu s nemci. Coz se ukazalo jako vyborny plan protoze se na nas vrhla tlupa krvelacnych opic, takze jsme se neust!le ohaneli hulkama. Nastesti nas nerafli. Obed jsme si dali na jednom z klasteru. Cesta ubyhala rychle a uz ve 14h jsme byli na parkovisti, kde jsme se rozdelili. Svetla jela do hotelu a ja jeste bezel na vrchol pro kesku a vyhledy, ale bylo mliko, takze nic moc, ale dalsi tri tisicovka. Ted padime zbesile z kopcu dolu, takze jestli to ctete, tak to znamena ze jsem dojel i do hotelu. Doufam ze zejtra bude prset, aby jsme si nevycitali se jsme na hore nepockali dyl.
Tak mame listky do pekingu tak zejtra vecer zacneme v chengdu a kdyz se to povede tak za 30h budeme v pekingu. Jsem si zase pekne nabehl. jsem si objednal neco a prinesli mi nejake praseci vnitrnosti myslim ze to byl konecnik a tluste strevo. Jdu to radeji proplachnout dezinfekci.