Cyklovýlet

Trip End Apr 27, 2012

Flag of China  , Sichuan,
Sunday, April 15, 2012

Ráno jsme vstávali brzo, aby jsme stihli východ sluníčka. U jezera jsme si udělali čaj a snídali. Poté jsme si půjčili kolo za 30Y a vyrazili na cestu okolo jezera. Moc daleko jsme ale nedojeli. Pořád jsme museli fotit ty super pláže s kvetoucíma stromama. Bohužel se tu nesmí koupat, protože voda prý pochází z prsa nějaké bohyně. Hlavně, že tam mají všechny hotely odvedený odpady. Taky jsme dělali různé opravy na kolech. Mě padal neustále stojánek a ještě jsme si štelovali výšku sedačky. Cestou se nám hodila mapka, kterou jsme dostali v hotelu zdarma, protože jsme prý první, kdo si to objednal přes hostelbookres.com. Na různých vyhlídkách jsme se fotili opět s místními turisty. Rozhodli jsme se, že se pojedeme ještě podívat k dalším menším třem jezerům, což se ukázalo jako výborný nápad, protože jsme se dostali do tradičních místních vesniček. Lidi jsou tu úplně jiný... nezkažení prostě super. Dali jsme si malý oddech a pokračovali nazpět k velkému jezeru, které jsme postupně objížděli. Turisti ze Šanghaje si kvůli lenosti raději půjčovali auta. Do kopců nám fandili a nahoře se s námi chtěli fotit. Cestou jsme pojížděli několik vesniček, navštívili jsme jeden klášter na kopci, dokupovali zásoby (voda 4-5Y), fotili dědečky, babičky, zvířátka, dětičky, odkusovali jsme další a další kilometry. Sem tam nám kazily radost skládky a bordel. Občas jsem si zazávodil s dalšími cyklisty. Jednou se mi dokonce povedlo letět přes řídítka. Naštěstí jsem to nějak doběhl. Taky jsme minuli nějakou bobovou dráhu a lanovku na vedlejší kopec, kde je nějaký skalní klášter ve výšce 3000m. S docházejícími silami jsme si koupili i Coca colu 0,5l 4Y a nějaké sladké zákusky. Jeden z prodejců se mi snažil vnutit jeho dceru do manželství, ale myslel to ve srandě. Taky se nám povedlo si zajet 12km na poloostrov, takže Světluš už začala protestovat. Rychlost se nám snižovala a já měl dost času oblbovat místní holky, které se vraceli akorát z nějaké školy či co. U jediného tibetského kláštera v této oblasti na druhé straně jezera nám došla baterka jak na foťáku tak na gpsce. Vtipné bylo, že o něm na ceduli psali, že patří k primitivnímu náboženství. Tady jsem nechal vyčerpanou Světluš a sám se jel podívat ještě do přístavu, odkud je vidět palác místní královny. Škoda toho foťáku, protože cestou bylo co fotit – jezero, rákosí, zvířata, lodičky, baráčky atd. Na zpáteční cestě jsem trošku pospíchal a vzhledem k tomu, že jsem moc nepil, tak se mi spustila krev z nosu a nešlo to zastavit. Tempo jsme tedy zvolnili a známý dřevěný most přes zátoku jsme přejeli pomalu. Vůbec odtud jsme jeli hodně zvolna, jednak jsme měli plno času a navíc se jelo už jen po rovince, tak nebylo kam se hnát. Do hostelu jsme se vrátili přes nejkrásnější vesničky v Číně okolo 17h. Nakonec podle googlu jsem najel 89km a převýšení bylo 1200m. Postupně jsme si dali sprchu, a jelikož jsme byli šíleně hladový, tak jsme si došli na večeři do místní restaurace. Romantika jako vyšitá. Zapadající sluníčko u jezera, výborné jídlo 37Y, sličná žena vedle mě... a pak projde okolo Číňan, který tahá kedr z paty a flusne ho před stůl, TJCH!!!

Today we made cycling trip around the Lugu like. We rented bike for 30Y. Lugu lake is amazing place without people... only beautiful nature.

Poznatek:
Čínu se nesnaž pochopit... pouze jí respektuj.

Původní zpráva:
Dneska jsme si rano pucili kola a vyrazili na projizdku okolo Lugu lake. Trosku se nam to vymklo z ruky a zatoulali jsme se i do hrozne krasnych mist. Najeli jsme okolo 50km ve vysce okolo 2800m, takze ted taky podle toho vypadame. Svetla byla statecna. No a co dodat asi pro me zatim nejlepsi den. Zadne davy jen priroda a ticho... srdce romantika by zaplesalo... dokonce se dostalo do takovejch otacek, ze mi nachvili strikala krev z nosu XD. Ne parada, mame plno fotek typu kyc kyc kyc... proste super...
Dneska zadnej China bussines. Jen stale nechapeme v Cine urcite veci... treba stromy pred lavickama... Jo a konecne jsme se taky drobatko prichytli. Svetlana se uz loupe.