Lugu lake

What I did

Flag of China  , Sichuan,
Saturday, April 14, 2012

Ráno jsme vstávali už v 6:30. Potichu jsme si dobalili a vyšli ven, tak aby jsme zbytečně nebudili holky. Dostali jsme zpět depozit a rozloučili se s příjemnou recepční. Došli jsme na autobus. Tady jsme čekali asi půl hodiny než se objevila naše „beruška“ (minibus) 160Y. Ovšem nevypadalo to, že dojedeme daleko, protože řidič neustále koukal do motoru, odkud se linul sykot a pára. Nicméně rozjeli jsme se a míjeli Francouzsky z pokoje. První zastávka byla již za městem v nějaké opravovně, kde jsme stáli asi půl hodiny bez toho, aniž by se něco dělo. Pod „beruškou“ se zvětšovala kaluž. Už jsme byli nervózní, co teda bude. Tu se vzal pán s nějakou tubou lepidla, kterou vypotřeboval na prasklé místo a jelo se dál. Jenom jsme se modlili, aby to nebylo něco s brzdama, protože kopečky kolem nás byly opravdu veliký. Silnice se postupně změnila v něco ve smyslu tankodrom. Já se bál o to, abych nevypadl z okna a Světluš o svoje záda. Zpoždění narostlo na hodinu, ale v této fázi nám to ještě nevadilo. Byli jsme rádi, že to vůbec jede a snažili jsme se fotit okolí. První větší zastávka byla u vyhlídky na serpentýny s jezerem. Po cestě byly také vidět nějaké šestitisícovky. Další zastávky byly již plně v duchu „business China“. Nejdřív nás vzal řidič na oběd k nějakým svým známým. To se dalo ještě tolerovat, protože jsme měli hlad a nebylo to zase nejdražší 25Y. Záchody u známých s poplatkem a zastávky kvůli doplnění vody na brzdy se také daly pochopit. Ale to, že nás chtěl narvat na nějaké lodičky, už jsme odmítli a dokonce se přidali i ostatní Číňané, co s námi cestovali. Někteří se dokonce rozhodli cestu dokončit po svých. Nakonec naštvaný řidič souhlasil s vypuštěním lodiček. To už jsme plně chápali ony negativní reference na toto spojení. Při vstupu do parku Lugu Lake jsme museli zaplatit 100Y, s čímž jsme moc nepočítali. Hlavně nám neřekli, že se dá koupit studentská vstupenka za 50Y. Naštvaný řidič autobusu nás vyhodil ve vesnici, kde měl být náš hostel. Chvíli nám trvalo než jsme ho našli, ale podařilo se to. Hu Si Tea House Int'l Youth Hostel Lugu Lake byl na výborným místě hned u jezera a i interiér byl super (88Y). Šli jsme se projít po nábřeží a udělali několik kýčovitých fotek. Večer jsme si sedli do baru a dopisovali své cestníky. Já přikuřoval doutník a ochutnával další z místních piv 15Y. Večer jsem si vychutnal teplou sprchu a udělal si tradiční polívku. Trošku jsem vyzrál na Světlu a lehl jsem si na vyhřívanou část postele. Takže mi narozdíl od ní nebyla v noci zima. Celkově se ochladilo docela rapidně. Přeci jenom 2500m je chladnějš. V noci jsem to musel vypnout, protože moje vejce byly jaksi jak v inkubátoru.

The bus from Lijiang to Lugu Hu (8 hours) from our hostel costed 160Y, but it´s no good choise, because the driver is „big busnissman“. You must buy lunch by him family and make little trip with boat. Entrance to national park Lugu hu is 100Y. I sleeped in Hu Si Tea House Int'l Youth Hostel Lugu Lake 88Y, it´s very good hostel.

Poznatky:
V životě bych nevěřil, že v autobuse bude blít tolik Číňanů.

Původní zpráva:
Tak dneska to vypadq konecne na poradnou cinu. Stoupame minibusem k Tibetu. O silnici se mluvit neda. Autobus toho zatim moc nevydrzel. Porad opravujeme. Nejdriv to piskalo pak teklo pak smrdelo a pak se to mozna opravilo. To pozname za par minut.
Tak lepidlo pist udrzelo. Dokonce nas ridic z dobreho srdce vzal na obed, ktery jsme samo sebou museli zaplatit. Necekany vsup tri stovky do parku jsme rozdejchali ale to ze nas chtel dovezt k lodickam za dalsi prachy uz jsme nerozdejchali.
Tak a sedime dole na baru a dopisujeme pametihodnosti u piva a doutnika.