Lijiang

Trip End Apr 27, 2012

Flag of China  , Yunnan,
Friday, April 13, 2012

Ráno v 6h mi probudilo hlášení, že se blíží nějaká stanice. Provedli jsme hygienu a za dvacet minut jsme stáli v úplně nové nádražní hale v Lijiangu. Světlanu chytli záda, a tak byla ráda, že se vůbec hýbe. Tudíž k jejím práškům přibil další dryák. Před nádražím nás odchytla nějaká paní s nabídkou twin roomu. Ukecali jsme to pouze na 100Y, což nám přišlo dost. Hlavně jsme jí nevěřili, že náš zabookovaný hotel je ještě zhruba 8h vzdálený od tohoto místa. Nastoupili jsme do místního mhádéčka a nechali se odvézt do centra Lijiangu. Na lavičce jsme posnídali a z hrůzou zjistili, že opravdu náš hotel je ještě 8h daleko. Přitom na internetu šipka na mapě ukazovala do centra. No nic, šli jsme hledat tedy něco tady. Ve spleti uliček historického Lijiangu, jsme našli za pomoci nějakého turisty International Youth hostel. Nejlevnější byl dorm pro 4 osoby za 50Y za osobu (takže ta paní na nádraží neměla vůbec špatnou cenu). Ubytovali jsme se a vyrazili na procházku do historického centra, které je zapsané v UNESCU. Jako městečko je to fakt parádní, ale podle mě zase až moc orientováno na turisty. Což je na jednu stranu výhoda, protože jsme alespoň našli poštu, kde se prodávali pohledy i poštovní známky (pohled a známka do Evropy cca 20Kč). Vyšli jsme si i na vyhlídku nad městem. Kamenné střechy mi připomínaly vesničky z Albánie. Za 15Y jsme se dostali do vyhlídkové Lion pagody, která se nacházela v centru místního kláštera. Cestou zpět jsme se zastavili na oběd. Chtěl jsem ochutnat nějakou exotiku, tak jsem si objednal červíky s kobylkami, ale měli už jen červíky 40Y (i když jednu kobylku, jsem tam taky našel :-D). Chutnalo to spíš jako slaný chipsy. Odpoledne jsme se na chvíli vrátili do hostelu kvůli praní 8Y a přebookování toho 8h vzdáleného hotelu u Lugu Hu na příští den. Při další procházce jsme museli koupit lístky, ale nepovedlo se to kvůli jazykové bariéře. Zato jsme potkali nějaké Číňany, kteří s námi vedli nějaké interwiev. Autobus do Lugu hu jsme nakonec objednali přes hostel, i když z internetu na to nebyly pozitivní komentáře. Nechali jsme sušit prádlo a ještě jednou vyrazili do města, tentokráte na večerní procházku. První zastávku jsme si dali na náměstíčku, kde jsem si vychutnal místní pivo a se Světlou jsme pozorovali okolní svět. Našli jsme si nějakého nového kamaráda, který neustále lezl po Světle a jeho maminka si ho fotila... bylo mu pět a já žárlil. V podvečer jsme hledali nějaký krámek, kde se dá koupit doutník, jelikož jsem dostal nějak chuť na Hemingvejovskou chvilku nad psaním poznámek. Místo toho nás potkal nějaký týpek, který na mě: How are you? I´m fine... Nakonec z hipíka vypadlo, že hledá nějaký hostel, tak jsme ho dovedli k nejbližšímu pod stejným jménem jako ten náš. Již z doutníkama (10ks 30Y) jsme šli na vyhlídku, odkud byl nádherný výhled na osvětlené střechy a na noční život ve městě. Při bloumáním městečkem jsem koupil jako dárek tři ručně dělané deníčky (1ks 30Y). Na pokoji jsme se seznámili se dvěma francouzskama. Dali jsme si becherovčičku, pivko a slívku a prohodili několik slov, ve kterých jsme se shodli s rozporuplným názorem na Čínu.

In Lijiang are cheapest hostel from 40Y (person). We had International Youth hostel 50Y in four dorm. One postcard to Europe costs about 1E. You can go on the viewpoint Lion Pagoda 15Y. In this city are restaurants with exotic food – insect and so one.

Poznatky
Poštovní schránky všude - pohledy nikde.
Nenávidím melodický písničky tipu: Miluju tě, zabiju se!
No a taky to mlaskání a tahání kedrů z paty je hrůza.
Světla je větší závislák na mobilu a internetu než já... to je už co říct.
Chceš li pochopit určité věci v Číně, tak se o to ani nesnaž... nechápou to ani místní.

Původní zpráva:
Tak rano jsme slozite nasli nas hostel, ale povedlo se. Ubytovali jsme se a nechali si vyprat veci v pracce. Pak jsme se sli podiat do historickeho mesta, kde jsem konecne okusil nejake ty housenky. Nyni jsme snad koupili dobry vylet a prebukovali dalsi hostel... jsem na to zvedavej. Nyni jdeme schanet nejaky info o tom jak se levne dostat do Pekingu...