Yangshuo na podruhe

What I did

Flag of China  , Guangxi Zhuangzu Zizhiqu,
Monday, April 9, 2012

Ráno jsme měli snahu vstávat na východ sluníčka, ale naštěstí jsme to zaspali, stejně bylo pod mrakem. Zabalili jsme si věci, které jsme si nechali v recepci a šli si půjčit kola (20Y). Zvolili jsme si nenáročnou trasu okolo řeky. Udělali jsme plno kýčovitých fotek. Světlana konečně taky začala pořádně fotit. Cestu jsme si užívali, protože začalo svítit sluníčko. Podle obrázku jsme přijeli k mnohem známější a větší Pravčickej bráně tak zvanému Moon hillu . Bohužel jsme neměli tolika, času abychom si vylezli až nahoru. Raději jsme pokračovali dál. Vzhledem k tomu, že celé okolí je krasovitého původu, tak je zde plno poutačů na různé jeskyně a další turistická lákadla typu obřích stromů atd. Od jedné ženy jsme si koupili kukuřici 4Y, kterou vařila ve svém tuktuku. Světluš mile překvapila, když od někud vytáhla sůl, protože ta je v Číně nedostatkovým zbožím. Zvláštní je, že po celou dobu v Číně jsme nenarazili ani na jediného komára, přitom ty rýžový políčka pro ně musí být ráj. Pomalu jsme se vraceli k Yangshuo podél řeky, kudy vedla suprová cyklostezka… kam se hrabou ty úzký a předražený český. Kličkovali jsme mezi jednotlivými horami a zdravili protijedoucí cyklisty. Byla to idylka. V Yangshuo jsme si dali poprvé jejich tradiční jídlo – něco na způsob ovocných knedlíků akorát s masem nebo zeleninou (velký za 6Y, ale asi to bylo natažený). Vrátili jsme kola a došli si pro baťohy, při odchodu nás zastavili holky z baru. Ty nám doporučili, ať si zajdu do místní pobočky vlakové agentury, kde se dá zabookovat jízdenka. Bohužel, jsem tam doběhl bez pasů a navíc jim začala polední přestávka. Celkově je to asi nejlepší možnost jak bookovat vlaky dopředu, jednak je to bez front a stojí to pouhých 5Y oproti poplatkům v jiných cestovních agenturách. Takže jsme to podělali, protože holky říkali, že dneska už jízdenky asi neseženeme, že končí prázdniny. Bohužel jsme měli koupený lístek na autobus do Guilinu (20Y), takže jsme tu nemohli zůstat přes noc. Vyfotili jsme se s holkama a rozloučili se.
Hrozný jakým tempem se staví v Číně… tady se nestaví barák jeden po jednom ale najednou celé čtvrti měst nebo železnice najednou po celé délce sta kilometrů. Když nás vyhodil autobus na nádraží, byl jsem rád i za místní záchod. Už jsem myslel, že budu muset použít anglický trik s igelitkou... zase to pivo. Bohužel holky měly pravdu lístky do Kunmingu byly až na další den a pouze na sezení a stání. Za pomoci nějakých studentů, se kterými jsme se seznámili ve frontě jsme je tedy zakoupili (158Y). Kluci se nejdřív nabídli, že můžeme přespat u nich, ale pak si něco řekli, s tím že nás vezmou s sebou do hotelu. Jeli jsme poměrně dlouho a já byl dost nedůvěřivý… už jsem slyšel spoustu zajímavých historek. Kluci byli ale fakt hodní. V jejich hotelu bylo plno, a tak nás vzali do vedlejšího za 50Y (twin room, vlastní sprcha na záchodě – samozřejmě jenom taková ta hadice – jako všude a odtok udělaný z tureckého záchodu). Zajímavé je, že prý ty studentíci to vedle v hotelu měli za 13Y… Je fakt, že z několika zdrojů jsem slyšel, že Číňan může najít hodně levné ubytování, ale cizinec nemá šanci se tam dostat. S kluky jsme se dohodli, že nás přijdou vyzvednout a že se půjdeme projít. Skutečně nás vyzvedli ve stanovenou dobu. Nejdříve jsme si zašli do nějaké kavárny na čínský ledový čaj, kde jsme počkali při hraní nějaké hry na dalšího kluka s nějakou holkou, co se vraceli z přijímacích testů na vysokou školu. Kluci za nás zaplatili útratu a vyšli jsme směrem k parku. Daleko jsme nedošli, prý že mají hlad. My jsme měli také. Zašli jsme do restaurace. Objednali jsme si každý něco jiného. Kluci na chvilku utekli a přišli s Pekingskou kachnou. Postupně se stůl zaplnil množstvím různého jídla. Všichni ochutnávali od druhých a docela jsme se bavili. Oni se smáli tomu, jak jíme s hůlkami. My se jim zase smáli, jak reagovali na slivovici a becherovku. Při placení přišel šok, ale milý. Jeden s těch kluků tvrdil, že má narozeniny, a že je místním zvykem pozvat blízké na večeři. Sice nám to bylo trapné, ale akceptovali jsme to. Šli jsme se podívat do parku, kde toho už kvůli tmě moc k vidění nebylo. Jen místní umělci se zdokonalovali v písmu, které čmárali vodou a velkými štětci na chodník. Udělali jsme několik fotek a snažili se vzájemně komunikovat. Sice ne vždy to šlo, ale myslím, že to bylo pěkný. Oslavenci jsme popřáli a koupili jsme mu se Světlou alespoň propisku. Pozval jsem všechny na „Žabí mrd“. To je takový hrozný pití – mlíko, divný želé, buráky, čokoláda a vločky – prostě docela humus, ale Číňané po tom jedou jak slepice po flusu. Rozloučili jsme se a šli si lehnout. Byli jsme plný dojmů. Takovou družbu jsem zažil poprvé v životě. Bohužel si nepamatuji jejich všechny jména, ale jen jednoho Li I, protože vypadal jako čínskej Jenda (kamarád z Čech). Světluš z něj byla paf. Byl hodně galantní a zdvořilý, prej jsem oproti němu hovado. Před spaním jsem ještě vypral a od srdce se zasmál, když si Světluš rozsvítila lampičku nad postelí. Byla to snad ta nejbordelovější lampa, co jsem kdy viděl. Blikalo to všema různejma barvama a Světluš v pyžámku pod tím.

We rented a bike 20Y and made one little trip to Moon Hill and back. Afternoon we traveled to Guilin (20Y) and sleeped in hostel (50Y – room). Some students booked our train tickets from Guilin to Kunmming (158Y seat). Guilin have some park with pandas, but it´s very expensive.

Poznatky:
Čínský studenti jsou z velké části na pohodu.

Původní zpráva
Rano jsme si pujcili hned kola a vyjeli se podivat k rece na na moon
hill a takovou oklikou okolo krasove oblasti zpet do Yangshuo. Bohuzel
holky z baru nas nepotesili zpravou, ze do Kunmingu se dnes
nedostaneme... presto jsme to zkusili a fakt se nedostali... ale jelikoz
jsou neplanovany akce nejlepsi tak jsme narazili na cinske studentiky,
kteri nam pomohli najit ubytko a jeste nas pozvali na hostinu a nic za
to nechteli.... je to cinska tradice. Kluci byli vyborni postarali se o
nas vyborne sehnali nam listky... proste parada.

kris on

To je nádherný! sluší ti to ;-)