Second time in HK

Hong kong, Monk Kok,

Flag of China  ,
Thursday, April 5, 2012

Tento den bylo hlavním cílem nakoupení jízdenek z HK do Guanzhou respektive Guilinu, takže hned po snídani v cukrárně pod naším hostelem jsme se vydali pěšky na vlakové nádraží Hung Hom. Prodavačka nám nabídla pouze jízdenky z Guanzhou do Guilinu na druhý den, s tím, že nic jiného nejede. Což doteď nechápu k čemu by mi byla jízdenka, když jsem se nedostal z HK... TJCH (to je Čína). Prozíravě jsme zkusili ještě oběhnout nádraží a našli dalšího prodejce jízdenek. Lístek měli pouze z HK do Guanzhou (190HD), takže jsme je koupili s tím, že se vrátíme k první pobočce a tam si to koupíme z Guanzhou do Guilinu. Ovšem když prodavačka viděla, že máme lístek od konkurence odmítala se s námi bavit. Najednou neuměla anglicky. Světlana na ní spustila, ale já jsem razil pasivní rezistenci. Úsměv, zdvořilost, tak abych té ženské nedal pocit vítězství. Po první zkušeností, že s lidskou blbostí hlavně tou čínskou nic neuděláš, jsme se vydali na procházku po městské části Hong Kong. Že bych z toho byl zrovna nějak odvařenej tak asi ne. Zvláštní pouze byly takové ty paneláky, které vypadaly jako jehličky mířící k nebi. Prostě jako když vezmeš garsonku a tak dvacetkrát jí dáš nad sebe. Moc se mi líbila místní bujná vegetace, která se snaží prosazovat v betonové džungli, ale jinak nic zvláštního. Snad ještě za zmínku stojí ulice, kde se vyráběli rakve (ty byly fakt pořádný… takový sarkofágy) a plno obchodů se sušeným sea foodem. Cestou zpět jsme poprvé zkusili autobus (levnější než metro, ale pomalejší) a trošku jsme si zlepšili mínění o číňanech. Jedna žena nám pomohla s navigací na metro. Začalo pršet a proto jsme se rozhodli zbytek dne procajdat po obchodech. Prvně jsme jeli do Mong Kok pc centra. Taková budova prošpikovaná IT. Původně byl záměr si koupit počítač, harddisk atd. Je pravda, že třebas 1TB disk vyšel zhruba o litr míň než u nás, ale vzhledem k tomu, že by to zřejmě bylo bez záruky jsem do toho nešel. Navštívili jsme ještě jedno stejné centrum Golden Shoping centre u zastávky metra Sham Shui Pom. Tady jsem si za pár šušní koupil externí miniklávesnici a před centrem i pončo (30HD). Nakonec jsme se vrátili do Mong Kok centra pro miniSD kartu 16GB za 300Kč. V podvečer jsme se vrátili na pokoj si trošku odpočinout. Světla před výtahem při sundavání ponča knockoutovala  nějakého číňana, který sehrál krásné srdcervoucí divadlo, že umírá. Na pokoji jsem stáhnul do mobilu nějaké keše, na které jsme se záhy vydali. První nás zavedla do King´s parku, který se mi strašně líbil. V centru města najednou džungle a klid. Ani nám nevadilo, že krápalo. Konečně se pod rouškou tmy začal jevit HK zase jako krásné velkoměsto. Po barácích svítící billboardy, po dešti a pod rouškou tmy čisto. V dalším parku Kowloon, největším v oblasti Monk Kok, jsme obdivovali sportovce v městském bazenu, plameňáky stojící v jezírku, místní umělce, špičky osvětlených mrakodrapů a různá zákoutí parku i s keškama. Cestou zpět k hostelu jsme opět procházeli Temple street, ale víc nás zaujal tzv. Night market. Což je trh s lechtivými pomůckami, a že je z čeho vybírat. Na večeři jsme nakonec zavítali do Mekáče – již po dvou dnech jsme potřebovali něco nečínského. Spát jsem šel až dlouho potřeboval jsem přes wifinu vyřídit nějaké e-maily ohledně Erasmu.

Train from KH to Guanzhou cost 190 HD/per. and the journey takes two hours. Tickets you can buy in train station Hung Hom on three points. The best time for buying is two or three days befor your journey, because the trains are full. You need booking. Attractions for seeing:  Kowloon park. Shops: Monk Kok PC Centrum or Golden centrum by subway station Sham Shui Pom are shops good for buying all with IT. Night market closed to Temple street at 20-22pm for buying erotic things.

Původní text:
To je mi ale drahota :-D, zjistili jsme že nejlevnější je tu Mekáč. Jinak se už těšíme do přírody velkeho mesta mame uz plne zuby. Vlak jsme bohuzel sehnali az na sestou. Tak uvidime kam dojedeme. Dnes odloveno par kesek a nalezeny dva krasne parky.

Rady do zivota:
Čínskej Lonley planet je jedna velká inzerce luxusních hotelu.
Rejže mi stále chutná... i druhý den.
Hong kong je pěknej jen za tmy.
Chceš nasrat Světlu, tak jí ukaž Číňana.
Nasereš-li prodavačku lístku, nikam nepojedeš.

kris on

moc tam nezapadáš s tou pláštěnkou :-D