Beaches for my peaches!

Trip Start Nov 15, 2011
Trip End Feb 01, 2012

Flag of Australia  , Queensland,
Saturday, November 26, 2011

Na al het raften, avontuur en natuur is het nu tijd voor mijne dada! Beaches!!!

Airlie Beach is de uitvalsbasis om de allesmooiste (echt wel! En ik heb er genoeg gezien) eilanden te verkennen. Het beste kan je dat doen door een tocht op een boot, eender welke boot.
Maar wij gingen deze keer in stijl: de ICEBERG is een snelle zeilboot met een capaciteit van 12 gasten + 2 crewleden. Was me dat geweldig!! Hijs die zeilen, motor uit en scheef in de... euh bochten?

Jim vond het maar 'zo zo', moeilijk ontsnappen aan de zon op zo'n boot, vandaar. De boot kon ook groter, mooier, witter enz :-)

Ikzelf had een smile van het ene oor tot het andere, Laura Dekker was er niks tegen. Haren in de wind = check , zon op de smoel =  check, bikini =  check, een plaatsje om mezelf op te draperen op het dek = check!

Af en toe meerden we aan op een exotisch eiland/strand dat echt te mooi was om te beschrijven. Ik begin er zelfs niet aan. Bekijk de foto. En zelfs de foto is kattepis vergeleken met the real thing. Gewoon zelf een bezoekje brengen is de boodschap!

Snorkelen, koddige visjes spotten, tussen de schildpadden zwemmen, kwallen ontwijken, schelpjes rapen, luieren, ... ge kent da wel he ;-)

De sfeer zat er heel goed in, met dank aan onze nieuwe maatjes Kelly en Gert (uit Haacht). Ook de bemanning was top, leuke skippies (skipper = zeevaarder) met enorm goeie kookkunsten. Je moet het maar doen: op een schommelende zeilboot een uitgebreide warme lunch (+ vegetarische optie) koken in een mini kitchenetteke dat ook nog eens zo scheef hangt als die toren in pisa.

De trip duurde 2 dagen en 1 nacht. Dat was uiteindelijk wel genoeg, want zo compact op mekaar leven begon op den duur wel frustratietjes met zich mee te brengen. Het geluid van de maler van de wc-pomp naast onze kop als we sliepen, trapje op en af constant, geen plaats om ons rugzakje op te bergen, laat staan uw tanden deftig te poetsen.
Maar ja, de dollars moeten verdiend worden, dus het was full capacity or nothing.

Maar ik zou het iedereen aanraden, het was een enorm fijne ervaring en ik had het niet willen missen!

Groetjes,

Kellibie & de Jimbo