De Tully-temmers

Trip End Feb 01, 2012

Hillbillie camping

Flag of Australia  , Queensland,
Friday, November 25, 2011

Ik begin met een correctie: hier hebben we enkele dagen geleden al overnacht op de zieligste camping tot dusver...Tully is een klein, niet zo fijn, mijndorpje. Lelijk, vervallen en doods. Ons initiële plan was kamperen op de berg in het regenwoud naast de rivier Tully. Eens daar aangekomen, openen we de deuren om vervolgens bijna levend opgegeten te worden door marsh flies. Wat een ongelofelijke KUTBEESTEN!

De deuren van de campervan zwaaiden open en meteen een stuk of 4 van die smeerlappen op willekeurige onbeschermde stukken vel en nog meer in de van zelf.
Geen nood denk je dan want een bejaarde Duitser had ons eerder al een oversized spuitbus insecticide gegeven en dus begin ik lustig de bijtgrage smeerlappen te bestuiven met dat vergif. Blijkt dat ze er alleen maar pissiger van worden! Dat spul werkte als steroïden en er was geen ontsnappen aan. Dus wij halsoverkop terug achter het stuur om plankgas veiliger oorden op te zoeken. Uiteindelijk belanden we dus in het mottigste dorp ooit, op een hillbilly camping vol inteelt. Ach ja het is gewoon om een potje te koken en te maffen dus heel veel last hadden we daar niet van.

Maar waarom zijn we dan teruggekeerd naar de beerput van Australië? Iemand? Niemand? Om te gaan raften natuurlijk! En dan bedoel ik niet bootje varen zoals op de Ourthe want daar heb ik alleszins geen boodschap aan. Ik heb het hier over niveau 3, 4 en 5 versnellingen waar we grove dollars voor betaald hebben. Om mijn liefste naïeve lezer een beeld te schetsen. Niveau 1 is wat je meemaakt als je samen in bad gaat en er één van beide een luchtbel laat ontsnappen en niveau 6 is het stadium waar je zegt: "Mamma ik wil nog niet sterven!!!!!!!).

De hele ervaring was zeker een aanrader maar raften in Thailand was toch nog een tikkeltje meer hardcore. Met 13 boten van 7 personen een rivier afdalen is gewoon plat commercieel en dan kan je niet echt spreken van puur avontuur. Al bij al goed gelachen, fijne mensen leren kennen en het was weer een mooi gevulde dag en een herinnering om tegen de "I've done this" wall te spijkeren.

Foto's zijn er spijtig genoeg niet want 1 foto kostte 20 dollar, alle foto's 130 dollar en zelf had je natuurlijk niet de tijd of de handen vrij om een kiekje te maken.
Hier kan je alvast de sfeer opsnuiven

Als er iemand zich geroepen voelt om een woeste rivier in Europa te temmen dan mag je gerust een seintje geven. I can't wait to do it again !